delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: skyblu » 08 gru 2008, 16:01

"strang" pisze:
"skyblu" pisze:Może w eperze jest rysunek jak powinno być wydrukuj i niech sprawdzi "mechanik" czy to odpowiada temu ustawieniu, które jest w tej chwili
pozdro
Eper do tego niepotrzebny-po prostu znacznik ma być wysunięty do ustawienia. U deltałukasz też tak było.
potrzebny by pokazać "mechanikowi " temu, który to robił :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: lordabarth » 08 gru 2008, 18:13

"pablo4" pisze:Dzięki za rysunki :) , napewno pomoże, chociaż mam dwa wałki rozrządu. Zaraz wydrukuję :D
W Info Tech-u pisz ze do dwoch walkow jakies specjane narzedzia sa wymagane .Nie ma nic o znakach.Gdybys podal model silnika to byloby latwiej.Tam jest tylko jeden na dwoch walkach 182A4.000
Ostatnio zmieniony 08 gru 2008, 23:24 przez lordabarth, łącznie zmieniany 1 raz.

manty
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 08 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: manty » 08 gru 2008, 18:51

Hmmmm.... nie wiem czy pomogę ale dorzucę 3 grosze. Wymieniałem rozrząd w Dedrze 1.8 i.e. i po zmontowaniu wszystkiego przez mojego mechanika zaobserwowałem, że silnik od około 2.500 obrotów jest znacznie głośniejszy + delikatne wibracje. Co się okazało po ponownym zajrzeniu: napinacz fabrycznie nowy był uszkodzony (nie była to żadna znana firma, nie pamiętam nawet, chyba wloski był). Zmiana napinacza na SKF zaowocowała błogą ciszą.....
pozdrawiam!
Dedra 1.8 i.e., 1990 - sprzedana
Alfa Romeo 166 3.0 V6 Distinctive Edizione Classica - Black metallescente

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: Bany » 08 gru 2008, 22:28

te rysunki i wysównie znaczników mozecie koledzy wykasować...
pytanie było o 1,6 16 gdzie są potrzebne blokady i bez nich sie nie da tego dobrze zrobić.
podjedz do typa i spytaj czy ma blokady jak ma to niech ci pokaze,

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: lordabarth » 08 gru 2008, 23:37

"Bany" pisze:te rysunki i wysównie znaczników mozecie koledzy wykasować...
pytanie było o 1,6 16 gdzie są potrzebne blokady i bez nich sie nie da tego dobrze zrobić.
podjedz do typa i spytaj czy ma blokady jak ma to niech ci pokaze,
Przeoczyłem ze to 16V i jeszcze strang mnie zmylil .

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: pablo4 » 12 gru 2008, 17:59

Właśnie jestem w trakcie kontrolowania ustawienia rozrządu i co ciekawe nigdzie nie ma znaczników 8O . Są za to jakieś znaczki namalowane farbą. Nie mam pojęcia kto i kiedy to zrobił.Na kole od wału są dwa punkty, ale nie ma do czego ich przypasować. Te namalowane na obudowie i na wałkach rozrządu niby pasują ze sobą, ale co z wałem???? Chyba to tak zostawię... ale może ma ktoś z Was namiary na jakiegoś mechanika, który może to sprawdzić i ewentualnie ustawić??
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: lancia1969 » 12 gru 2008, 18:58

"pablo4" pisze:Właśnie jestem w trakcie kontrolowania ustawienia rozrządu i co ciekawe nigdzie nie ma znaczników 8O . Są za to jakieś znaczki namalowane farbą. Nie mam pojęcia kto i kiedy to zrobił.Na kole od wału są dwa punkty, ale nie ma do czego ich przypasować. Te namalowane na obudowie i na wałkach rozrządu niby pasują ze sobą, ale co z wałem???? Chyba to tak zostawię... ale może ma ktoś z Was namiary na jakiegoś mechanika, który może to sprawdzić i ewentualnie ustawić??
Taj jak napisał Bany , nie ma znaków tylko sa potrzebne blokady np takie KLIKNIJ TUTAJ , wszystkie powyższe uwagi dotyczą silników starszej generacji .

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: dr_scott » 14 gru 2008, 21:38

"pablo4" pisze:Właśnie jestem w trakcie kontrolowania ustawienia rozrządu i co ciekawe nigdzie nie ma znaczników 8O . Są za to jakieś znaczki namalowane farbą. Nie mam pojęcia kto i kiedy to zrobił.Na kole od wału są dwa punkty, ale nie ma do czego ich przypasować. Te namalowane na obudowie i na wałkach rozrządu niby pasują ze sobą, ale co z wałem???? Chyba to tak zostawię... ale może ma ktoś z Was namiary na jakiegoś mechanika, który może to sprawdzić i ewentualnie ustawić??
wygląda na to, że ten twój magik od rozrządów namalował sobie te znaczki, żeby mógł wszystko poskładać. na bank pier#olnoł się o jeden ząbek na którymś wałku. miałem taki sam problem w dwulitrówce fiata. takie znaczki to on se może na dupie namalować a nie na rozrządzie. pojedź do kogoś kto się zna na fiatowskich silnikach.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: maciek_czer » 14 gru 2008, 22:10

Chwileczkę... Jeśłi to 1.6 16V w delcie, to blokady są takie a generalnie jak robił znaczki to znaczy że ich niemiał i sp : cenzura :
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: pablo4 » 15 gru 2008, 0:51

OK, s : cenzura : ił, ale może macie namiary jakiegoś gościa, który faktycznie zna się na tym i mógłby sprawdzić i ustawić tak jak powinno. W granicach 300 km od Konina. Na początku stycznia czeka mnie dość długa trasa i cholery dostanę z taką jazdą, jaka jest teraz.
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: maciek_czer » 15 gru 2008, 10:23

Chcesz to dzwoń +34-323-15-01 lub 0668-528-478 do Częstochowy będziesz miał jakieś 240 km.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: dr_scott » 15 gru 2008, 21:54

Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: pablo4 » 29 gru 2008, 19:15

Dzięki wszystkim za podpowiedzi :pifko: Dziś przy okazji wymiany termostatu ( u znajomego mechanika ) naprawiono problem :):) Faktycznie okazało się, że " fachowiec" s....ił i rozrząd był przestawiony o JEDEN ząbek. Na ścisłość można powiedzieć, że tak o 1/2 ząbka. Wyszło tak dziwnie po korekcji naciągu paska - również był za lużny. Moc i spokój wróciły !!!
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3314
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: Marcin_D » 30 gru 2008, 13:33

No to gratulacje z powrotu auta do pełnej sprawności.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

delta nuova - dziwne objawy po wymianie paska rozrządu

Post autor: pablo4 » 30 gru 2008, 17:00

Podjechałem dzisiaj do tego "fachowca" i powiedziałem mu co i jak. Zdziwiony był :) , przyznał, że nie ma takich blokad potrzebnych do ustawiania i stwierdził, że musi takowe kupić (!!!!). Jeszcze dziś była wymiana akumulatora, bo stary 45Ah (taki był w aucie) nie dawał rady przy lekkim mrozie. Zmieniłem na 60Ah i miodzio :D
Pozdrowienia dla wszystkich :pub2:
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”