"Przemo" pisze:
U mnie też był oryginał i okazało się że dla Lanci robi Valeo. Można wiedziec ile zapłaciłeś za sprzęgło i gdzie, bo mamy takie samo

Sprzeglo do Kappy 2.OT kosztuje od 550 do 615 Pln i wzwyz.
Mialem ciekawa przygode, bylem umowiony na wymiane sprzegla (przy przebiegu okolo 165tys.) na czwartek (data nie odgrywa roli), chlopaki z mojego warsztatu mieli mi kupic sprzeglo za 615 pln, jednak okazalo sie ze nie maja dostepu do hurtownika ktory oferuje w tej cenie, a ich dostawca chce 740 pln. nastapila konsternacja czy kupic samemu w sklepie, czy wziasc do nich. Poniezaz warsztat oferuje 100% gwarancji na czesc i robocizne, zdecydowalem sie ze umawiamy sie na poniedzialek, oni dostarczaja sprzeglo i robia wymiane....
W poniedzialek rano jechalem sobie spokojnie na wymiane, a wtem, przy wolnej jezdzie za ciezarowka, cos chrobotnelo, obroty leca do gory, a somochod nie ciagnie. Biegi wchodza niby normalnie....Na to na pobocze i organizowanie napedu zastepczego - lawety. Po trzech godzinach juz w warsztacie, mechanik odpalil samochod, wrzucil bieg, i nic, dalej nie dziala, jak nie dzialalo. Ale wtedy padlo zdanie:
sprzeglo zachowuje sie, jakby bylo uszkodzone kolo dwumasowe..., bo w 2.0T tarcza nie ma sprezynek tylko jednolita. Cena to 3500 tylko w orginale.. mielismy taki przypadek niedawno w Alfie... Cokolwiek nogi mi sie ugiely, ale na pocieszenie, slysze ze moze to obrocilo sie mocowanie tarczy na walku wielowpustowym, lub walek zgubil zeby... No horror.
Zadzwonilem po 4 godzinach, okazalo sie ze wystapil wariank optymistyczny, przekrecilo mocowanie tarczy sprzegla ( ten detal na srodkowym zdjeciu w centrum tarczy).
Jezeli zatem macie sprzeglo do wymiany, i silnik turbo lub dizla JTD, to znacie opcje...
