Lybra - zapala się kontrolka silnika jtd

Awatar użytkownika
niedxwiedx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: niedxwiedx » 20 lut 2009, 23:01

Witam ponownie

Jednak to żadna z waszych propozycji uszkodzenia:
Wymieniłem FILTR OLEJU, CZUJNIK DOŁADOWANIA,ŚWIECE ŻAROWE
i nadal pojawia się ta nieszczęsna kontrolka w wraz z obniżeniem mocy
Macie jeszcze jakieś propozycje aby rozwiązac ów problem

Pozdr
Lancia Lybra 2,4 JTD 2001 r

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Kis79 » 21 lut 2009, 9:17

mirek0p pisze:
"harnas" pisze:
"mirek0p" pisze:Wszystkie Jtd 2.4 mają turbiny zmienną geometrię
z tego co wiem 2,4jtd o mocy 135km -stała geometria, 140 i 150km zmienna, ale ekspertem nie jestem...


Począwszy od 136 kM Jtd mają zmienną geometrię różnią się od pozostałych sterowaniem geometrii
ty na powaznie? ogladales turbo od 136 koni? Bo ja mam taka , i oprocz wg jakiegos sterowania tam nie widze



w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett


pozatym - wg EPER


wersja 136 - nie widze sterowania zmienna geometria

wresje 140 - 150 - elektrozawor sterujacy zmienna geometria
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
niedxwiedx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: niedxwiedx » 21 lut 2009, 13:20

Czyli Lybra 2,4 JTD 99KW Ma rozbieralną turbinę do wyczyszczenia czy nie
bo już nic z tego nie rozumiem
Lancia Lybra 2,4 JTD 2001 r

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Kis79 » 21 lut 2009, 15:21

nic nie rozbieraj. Jak ci malo kucy, to mozesz zmierzyc cisnienie doladowania
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
niedxwiedx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: niedxwiedx » 21 lut 2009, 16:34

Sprawdzałem na komputerze i turbina jest ok
jak wspomniałem wcześniej czujnik doładowania wymieniłem bo komputer wskazywał jego awarie.
I nadal po 2-3 tysiące wskazuje awarie komory silnika
Podłączyliśmy pod komputer i turbina daje moc ale przerywa
Lancia Lybra 2,4 JTD 2001 r

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Kis79 » 21 lut 2009, 17:51

jak masz lybre z 2001 roku to jakim cudem masz 99kw? masz elektrozawor na przednim pasie?
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Dawka » 22 lut 2009, 11:13

"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.

A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??

Lechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 27 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Lechu » 23 lut 2009, 9:19

Często zdarzą się, że wskazanie błędne wskazanie czujnika ciśnienia jest mylone z jego awarią, a sedno może leżeć gdzie indziej. Ja dorzucę swój przypadek, otóż przepływomierz wskazywał za niską temperaturę, więc paliwa dostawało się zbyt bogato i kończyło się właśnie na przeładowaniu. Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy jest różnica.
Lybra 2.4 jtd SW + AX 1.0 LPG

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Kis79 » 23 lut 2009, 15:34

"Dawka" pisze:
"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.

A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
prosze cie, zobacz co jest w eperze, sugerowalem sie nim. Po vinie wyskakuje IHI.

Zrobie chyba fotke turbiny zeby rozwiac watpliwosci

Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2211
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: MICHU » 24 lut 2009, 11:56

sprawdź przewody gumowe od elektrozaworu do turbiny i od elektrozaworu do silnika - wystarczy, że są sparciałe wtedy dostaje się lewe powietrze czego skutkiem jest kontrolka i spadek mocy u mnie to m.in pomogło.
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: mirek0p » 24 lut 2009, 21:10

"Dawka" pisze:
"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.

A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Kis79 » 24 lut 2009, 22:37

"mirek0p" pisze:
"Dawka" pisze:
"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.

A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.
zmienic eper i vin ????

teoria spisku nawet do nas doszla :)

ps. ja mam lybre 2000 z niemiec, sam po nia pojechalem, jestem 2 właścicielem. Pewnie jakis podstepny polak wykradl moja lybre i zmienil w niej turbo i przy okazji numer vin. Do tego zmienil program eper.

Mnie osobiście wali czy mam zmienna czy nie . oby dzialala jak najdluzej :) : yesyes : :o :o :o :o
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: mirek0p » 25 lut 2009, 0:52

"Kis79" pisze:
"mirek0p" pisze:
"Dawka" pisze:
"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.

A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.
zmienic eper i vin ????

teoria spisku nawet do nas doszla :)

ps. ja mam lybre 2000 z niemiec, sam po nia pojechalem, jestem 2 właścicielem. Pewnie jakis podstepny polak wykradl moja lybre i zmienil w niej turbo i przy okazji numer vin. Do tego zmienil program eper.

Mnie osobiście wali czy mam zmienna czy nie . oby dzialala jak najdluzej :) : yesyes : :o :o :o :o
Ja w/g epera i nr vin mam mieć 140 kM a w rzeczywistości jest 136 koni znając włoskie fantazje trzeba ostrożnie podchodzić do eperu napewno nie jest to prawda objawiona ,nieprzewidzianych jest trochę więcej rzeczy .
Prostym sposobem poznania czy jest zmienna geometria czy nie to noga w "pedał" i jeżeli w pewnym momencie wciśnie w fotel to :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra - zapala się kontrolka

Post autor: Kis79 » 25 lut 2009, 7:59

"mirek0p" pisze:
"Kis79" pisze:
"mirek0p" pisze:
"Dawka" pisze:
"Kis79" pisze:w 136 jest ihi
w 140 - 150 garett
Tutaj się nie zgodzę, ihi była montowana w kappie TDS, przerabiał to już kolega Krl któremu to ktoś wstawił turbine od tds, a powinna być Garrett VNT25, która ma zmienną geometrię.

A jak się zabrać za czyszczenie tego czujnika doładowania ?? Gdzie go dokładnie szukać ??
Wszystkie Jtd mają turbo ze zmienną geometrią ale "polak potrafi"
ja mam Garreta tak jak pisze kolega w 2.4 Jtd 136 kM 1999 rok
a czujnik jest wkręcony w kolektor ssący od strony pompy CR na jedną srubę klucz 10,u mnie całkowicie był zapchany sadzą.
Natomiast EGR najlepiej zaślepić.

zmienic eper i vin ????

teoria spisku nawet do nas doszla :)

ps. ja mam lybre 2000 z niemiec, sam po nia pojechalem, jestem 2 właścicielem. Pewnie jakis podstepny polak wykradl moja lybre i zmienil w niej turbo i przy okazji numer vin. Do tego zmienil program eper.

Mnie osobiście wali czy mam zmienna czy nie . oby dzialala jak najdluzej :) : yesyes : :o :o :o :o
Ja w/g epera i nr vin mam mieć 140 kM a w rzeczywistości jest 136 koni znając włoskie fantazje trzeba ostrożnie podchodzić do eperu napewno nie jest to prawda objawiona ,nieprzewidzianych jest trochę więcej rzeczy .
Prostym sposobem poznania czy jest zmienna geometria czy nie to noga w "pedał" i jeżeli w pewnym momencie wciśnie w fotel to :?: :?: :?:
znaczy ze naladowal sie boost i lecimy , a do tego nie trzeba zmiennej geometri. : yesyes :
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”