Lybra - 2,4 JTD słaby silnik poniżej 2000 obrotów
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R


Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Ta nier ma zmiennej,ciekawe czemu tak robili.
Robiłem 2 sztuki alfy z tego samego roku i obie miały.
Robiłem 2 sztuki alfy z tego samego roku i obie miały.
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Ja mam Lancie Kappe 2,4 JTD z 98r i mam zmienną geometrię na 100% bo regenerowałem turbo z powodu tego że zacięła się ta zmienna geometria i powypalało wirnik, a co do mocy poniżej 2000 obrotów to mam tak samo przy jeździe po równym nie ma problemu nie jest to aż tak bardzo odczuwalne ale niech ktoś przejedzie się w góry taką lucynką ja już byłem kilka razy i za każdym razem ręce opadają trójka za dużo brakuje mocy do jazdy pod górę po serpentynach na dwójce z kolei silnik wyje zresztą tam sa podjazdy po parenaście kilometrów ciężko jest jechać na dwójce na takiej odległości więc za każdym razem jak jestem w górach obiecuje sobie że sprzedam to auto ale po powrocie nie mam już tego problemu i znów lubię swoją lusie:)
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA
Alfa 147 GTA
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Ciekawe czemu raz wystepuje ihi ,a raz garret w wersji 136 koni?
Python25 , jak bys mogl sprawdz nr vin w eperze, zobacz jakie turbo wyskoczy.
Python25 , jak bys mogl sprawdz nr vin w eperze, zobacz jakie turbo wyskoczy.
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R


- bravomeksyk
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
dziękuję za podpowiedzi, sprawdziłem 2 rzeczy:
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
czyli ihi bez zmiennej geometrii. A sprawdzales samochod na vmax?"bravomeksyk" pisze:dziękuję za podpowiedzi, sprawdziłem 2 rzeczy:
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R


- bravomeksyk
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
czyli ihi bez zmiennej geometrii. A sprawdzales samochod na vmax?[/quote]
słabiej niż było... na A2 potrafił pójść w/g licznika nawet i 220, teraz i 200 nie wyciągnie... choć nie miałem gdzie i jak sprawdzić tego porządnie...
słabiej niż było... na A2 potrafił pójść w/g licznika nawet i 220, teraz i 200 nie wyciągnie... choć nie miałem gdzie i jak sprawdzić tego porządnie...
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy..."Bany" pisze:pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156



- bravomeksyk
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
no to prawie tak jak w mojej, przy czym moja "śpi" poniżej tych 2000 RPM"PAHO2" pisze:kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy..."Bany" pisze:

i na pewno nie jest to problem zmiennej geometrii łopatek turbiny, bo moja takowej nie posiada

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
no raczej (z tego co mówił mój mechanik) ten cienki długi pręcik służy do zmiany geomertii i porzesuwa się przy okeślonej ilości obrotów"Kis79" pisze:turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]


Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
"PAHO2" pisze:no raczej (z tego co mówił mój mechanik) ten cienki długi pręcik służy do zmiany geomertii i porzesuwa się przy okeślonej ilości obrotów"Kis79" pisze:turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )
czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
ten pręcik steruje zaworem waste gate, w zmiennej geometrii aktuator wchodzi miedzy muszle turbiny i steruje pierścieniem , który steruje łopatkami zmiennej geometrii
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R


Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Turbina IHI była montowana w Kappie TDS.
Pasuje idealnie do tego silnika tylko wymienia się łącznik wydechu.
Temat przerabiałem osobiście, kupilem Kappe JTD po rozpoznaniu okazło się znalazłem tam turbo IHI. Po wymianie na oryginał VNT25 silnik ożył.
W turbo Garreta jest zmienna geometria zasilana podciśnieniem z korpusu.
Pasuje idealnie do tego silnika tylko wymienia się łącznik wydechu.
Temat przerabiałem osobiście, kupilem Kappe JTD po rozpoznaniu okazło się znalazłem tam turbo IHI. Po wymianie na oryginał VNT25 silnik ożył.
W turbo Garreta jest zmienna geometria zasilana podciśnieniem z korpusu.
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r
Suzi B6 96r
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
wszystko ok, turba sa zamienne. Tylko czemu montowali raz ihi , a raz garrett? Mi po vinie wyskakuje ihi. Moje pomiary to Vmax -205 ( nie męczyłem dalej ), 10 -11 do 100. (sw)
Czyli seria jest, nie sadze zeby ktos tam grzebal. jestem 2 wlascicielem.
chodz temat ciekawy i zastanawiam sie jakby lybra latala z tym garrettem.
Czyli seria jest, nie sadze zeby ktos tam grzebal. jestem 2 wlascicielem.
chodz temat ciekawy i zastanawiam sie jakby lybra latala z tym garrettem.
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R


Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
W moim przypadku to było podejrzane.
U mnie była zamontowana turbina IHI VL11 także ewidentnie od TDS.
Przeglądałem katalogi, epera i wszędzie mi wychodziło, że powinienem mieć Garreta.
Jaki model jest u was?
Katalog
U mnie była zamontowana turbina IHI VL11 także ewidentnie od TDS.
Przeglądałem katalogi, epera i wszędzie mi wychodziło, że powinienem mieć Garreta.
Jaki model jest u was?
Katalog
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r
Suzi B6 96r