Lybra - 2,4 JTD słaby silnik poniżej 2000 obrotów

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Bany » 04 mar 2009, 23:10

pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Kis79 » 05 mar 2009, 8:25

turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )

czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Bany » 05 mar 2009, 8:53

Ta nier ma zmiennej,ciekawe czemu tak robili.
Robiłem 2 sztuki alfy z tego samego roku i obie miały.

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Python25 » 05 mar 2009, 17:10

Ja mam Lancie Kappe 2,4 JTD z 98r i mam zmienną geometrię na 100% bo regenerowałem turbo z powodu tego że zacięła się ta zmienna geometria i powypalało wirnik, a co do mocy poniżej 2000 obrotów to mam tak samo przy jeździe po równym nie ma problemu nie jest to aż tak bardzo odczuwalne ale niech ktoś przejedzie się w góry taką lucynką ja już byłem kilka razy i za każdym razem ręce opadają trójka za dużo brakuje mocy do jazdy pod górę po serpentynach na dwójce z kolei silnik wyje zresztą tam sa podjazdy po parenaście kilometrów ciężko jest jechać na dwójce na takiej odległości więc za każdym razem jak jestem w górach obiecuje sobie że sprzedam to auto ale po powrocie nie mam już tego problemu i znów lubię swoją lusie:)
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Kis79 » 05 mar 2009, 18:00

Ciekawe czemu raz wystepuje ihi ,a raz garret w wersji 136 koni?


Python25 , jak bys mogl sprawdz nr vin w eperze, zobacz jakie turbo wyskoczy.
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: bravomeksyk » 05 mar 2009, 21:13

dziękuję za podpowiedzi, sprawdziłem 2 rzeczy:
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Kis79 » 05 mar 2009, 21:44

"bravomeksyk" pisze:dziękuję za podpowiedzi, sprawdziłem 2 rzeczy:
- odkręciłem w warsztacie rurę wydechową przed katalizatorem i pojeździłem sobie kontrolnie "na rycząco". niestety nie widziałem poprawy -tak więc to raczej nie zapchany katalizator, choć goście namawiają mnie na jego wycięcie i wstawienie tam tłumika przelotowego;
- moja turbina to japoński wynalazek o stałej geometrii - auto wyprodukowane sierpień 200, choć sprzedane we Włoszech w styczniu 2001 i taki rocznik ma w dokumentach
czyli ihi bez zmiennej geometrii. A sprawdzales samochod na vmax?
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: bravomeksyk » 05 mar 2009, 21:52

czyli ihi bez zmiennej geometrii. A sprawdzales samochod na vmax?[/quote]

słabiej niż było... na A2 potrafił pójść w/g licznika nawet i 220, teraz i 200 nie wyciągnie... choć nie miałem gdzie i jak sprawdzić tego porządnie...

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: PAHO2 » 05 mar 2009, 22:47

"Bany" pisze:pewien nie jestem ale wydaje mi sie ze 2,4 zawsze miała zmienna,
stare 1,9 nie miały przed 2001.
przynajmniej tak było w ar 156
kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy... :cry:
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: bravomeksyk » 05 mar 2009, 23:18

"PAHO2" pisze:
"Bany" pisze:
kolego mam problem objawiający się tym, że jak przycisnę do dechy przy ok 2000 obrotów, auto przyspiesza tak do 2600-2700 i nagle jest pauza na dobrych pare sekund (jakby utrata mocy) i po chwili dalej ciągnie bez problemu aż w fotel wciska, czy to przez problem ze zmienna geometrią? bo ten problem zaczyna mnie irytować bo staje się coraz intensywniejszy... :cry:
no to prawie tak jak w mojej, przy czym moja "śpi" poniżej tych 2000 RPM :)
i na pewno nie jest to problem zmiennej geometrii łopatek turbiny, bo moja takowej nie posiada :)))))

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: PAHO2 » 05 mar 2009, 23:51

"Kis79" pisze:turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )

czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
no raczej (z tego co mówił mój mechanik) ten cienki długi pręcik służy do zmiany geomertii i porzesuwa się przy okeślonej ilości obrotów
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Kis79 » 06 mar 2009, 7:07

"PAHO2" pisze:
"Kis79" pisze:turbo do 2.4 jtd 136 koni ihi -- ( mam takie w lybrze z 2000 r )

czy ktos tu widzi zmienna geometrie?
http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]
no raczej (z tego co mówił mój mechanik) ten cienki długi pręcik służy do zmiany geomertii i porzesuwa się przy okeślonej ilości obrotów

ten pręcik steruje zaworem waste gate, w zmiennej geometrii aktuator wchodzi miedzy muszle turbiny i steruje pierścieniem , który steruje łopatkami zmiennej geometrii
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
krl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: krl » 06 mar 2009, 21:23

Turbina IHI była montowana w Kappie TDS.
Pasuje idealnie do tego silnika tylko wymienia się łącznik wydechu.

Temat przerabiałem osobiście, kupilem Kappe JTD po rozpoznaniu okazło się znalazłem tam turbo IHI. Po wymianie na oryginał VNT25 silnik ożył.
W turbo Garreta jest zmienna geometria zasilana podciśnieniem z korpusu.
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Kis79 » 06 mar 2009, 22:08

wszystko ok, turba sa zamienne. Tylko czemu montowali raz ihi , a raz garrett? Mi po vinie wyskakuje ihi. Moje pomiary to Vmax -205 ( nie męczyłem dalej ), 10 -11 do 100. (sw)
Czyli seria jest, nie sadze zeby ktos tam grzebal. jestem 2 wlascicielem.

chodz temat ciekawy i zastanawiam sie jakby lybra latala z tym garrettem.
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
krl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: krl » 07 mar 2009, 7:52

W moim przypadku to było podejrzane.
U mnie była zamontowana turbina IHI VL11 także ewidentnie od TDS.
Przeglądałem katalogi, epera i wszędzie mi wychodziło, że powinienem mieć Garreta.

Jaki model jest u was?

Katalog
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”