kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: STOD » 28 sty 2009, 13:34

Gdzieś czytałem i było coś o tym też na forum,że wersja 136 konna nie ma zmiennej geometrii.
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: dexus » 28 sty 2009, 13:54

Kappa 136km ma zmienna geometrie (wiem bo miałem zaciętą :wink: )
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: STOD » 28 sty 2009, 14:38

Czyli ja też mam zmienną?! No proszę, nowoczesność w polu i w zagrodzie :D
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Zaborów woj.Rzeszowskie
Kontakt:

lancia kappa 2.4jtd turbo

Post autor: Luk » 29 sty 2009, 15:31

Już znalazłem usterke zawór przepuszcza i dla tego sie nie zbiera. dzwoniłem do znajomego z serwisu fiata i powierział , ciśnienie ma byc 1 bar przy zatkanym zawoże a mi troszke przepuszcza 0.2bara i dlatego jest mulasta. POZDRO
lancia kappa 2.4jtd mam jusz 3 lata

Luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Zaborów woj.Rzeszowskie
Kontakt:

kappa-ciśnienie doładowania 2.4jtd

Post autor: Luk » 30 sty 2009, 18:44

Ja mam kappe 136KM z roku98 i w kolektorze jest zawór . Zadziwoniłem do znajomego z serwisu fiata i powiedział że ciśnienie ma być 1 bar ja mam 0.8 bara coś przepuszcza tak więc sie wyjaśniło trzeba dać więcej gazu i trzymać 3000 obr. tociągnie. Dęde chciał wymienić zawór .POZDRO :)
lancia kappa 2.4jtd mam jusz 3 lata

szeler
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Książ Wlkp.
Kontakt:

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: szeler » 05 lut 2009, 10:19

spróbuj wyczyścić ten zawór i zobaczysz czy wszystko zadziała ..powinno pomóc :D

a jak nie to zaślep na chwilkę i zobaczysz czy warto w nowy inwestować ..

Najpierw sprawdź przyczynę ,później naprawiaj a nigdy odwrotnie

awaria09
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Piwniczna Zdrój

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: awaria09 » 13 mar 2009, 20:42

a u mnie w kappie 2.4jtd 136km 98' zmienna geometria przy turbinie.też zacięta kierownica po czyszczeniu śmiga jak talala..pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: Kis79 » 13 mar 2009, 23:05

bzdura nie kazda 2.4 jtd ma zmienna geometrie, nie rozpowszechniajcie bzdur
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: jc406 » 14 mar 2009, 9:16

Może uściślijmy na koniec nomenklaturę: chodzi nie o zmienną geometrię łopatek turbiny tylko tzw. kierownic spalin kierujących gazy spalinowe pod odpowiednim kątem (w zależności od prędkości obrotowej silnika i jego chwilowego obciążenia) na łopatki turbiny. Dzięki temu można poprawić chrakterystykę silnika (np. zwiększyć moment oobrotowy przy niskich obrotach)
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

awaria09
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Piwniczna Zdrój

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: awaria09 » 14 mar 2009, 17:07

dokładnie o to chodzi..

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: Kis79 » 14 mar 2009, 17:32

zmienna ? http://i474.photobucket.com/albums/rr10 ... urbo-1.jpg[/img]

ihi z 2.4 jtd 136 koni .
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

awaria09
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Piwniczna Zdrój

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: awaria09 » 14 mar 2009, 17:53

no ta to nie...może od td...

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: KGB » 14 mar 2009, 18:00

skoro 1.9jtd 105KM nie ma kierownicy spalin ,to i 2.4jtd 136KM nie powinna miec ,bo cisnienie doladowania maja na podobnym poziomie
te silniki powinny miec doladowanie na poziomie ~0.6 bara przy obrotach mocy maxymalnej
wczesniej (w okolicach momentu max) doladowanie jest pewnie ~ 1bar ,ale jak zatnie sie zawor upustowy spalin to doladowanie drastycznie spada
flota :
FSO 125p 1500ME 84' od 1996 do 2003 R.I.P
FSO Polonez Caro+ 1.6GLI LPG 98' od 2001
Daihatsu Charade 1.0 turbo LPG 85' od 2006
FSO Polonez Caro 1.6GLE LPG 91' od 2007
Lancia Kappa 2.0 pdrive " " 96' od 2008

awaria09
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Piwniczna Zdrój

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: awaria09 » 14 mar 2009, 18:29

no to ja już nie wiem a kłócił się nie będę. w mojej lanci jest sprężarka garret vnt.

Awatar użytkownika
krl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 122
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

kappa - ciśnienie doładowania w 2.4jtd

Post autor: krl » 14 mar 2009, 19:07

W 2.4JTD (100kw) są rózne turbosprężarki ale akurat w Kappie ma być Garret VNT25, który ma zmienną geometrię.
Lancia K JTD 98r
Suzi B6 96r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”