Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
No właśnie dlatego ten powalony termosta jest taki drogi. Wogóle jak obejrzałem stary po zdemontowaniu to on nieźle jest popierniczony.
Dlatego możę działać, a w rzeczywistości jest źle.
Ja po wymianie jestem happy i mam ciepło w aucie i ciepły silnik - kosztowało mnie to 140zł i godzinkę roboty.
Dlatego możę działać, a w rzeczywistości jest źle.
Ja po wymianie jestem happy i mam ciepło w aucie i ciepły silnik - kosztowało mnie to 140zł i godzinkę roboty.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
widzę że temat na czasie
większość teksów: "... mam to samo ..."- ja też
jakieś niedogrzane to wnętrze
i ten mały "wewnętrzny termostat" też jest - a działa chyba wtedy jak już masz bardzo wysoką temp. - wtedy cały płyn uszcza na chłodncę a zero na nagrzewnicę
zastanawiam sę właśnie czy nie zmienić jakoś obiegu płynu
u mnie dochodzi jeszcze obieg od termostatu przez podgrzewacz filtra oleju (+parownik LPG) do pompy
wychodzi że mam dwa małe obiegi (1.nagrzewnica 2.filtr+LPG) + jeden mini obieg (podgrzewanie przepustnicy) + obieg główny...
pominę że mam drugi termostat (nowy) a efekt mizerny...
większość teksów: "... mam to samo ..."- ja też

jakieś niedogrzane to wnętrze
i też mam przed sobą termostat od themki 2,0 16v i od bravo 1.6 16vJeden duży a drugi mały w rurce małego obiegu.Moze mały obieg słabo puszcza i otwiera się duży, który spradzałem i był ok .O tym małym nie miałem pojęcia ,że jest.Ciekawe po jakiego go tam wstawili?
i ten mały "wewnętrzny termostat" też jest - a działa chyba wtedy jak już masz bardzo wysoką temp. - wtedy cały płyn uszcza na chłodncę a zero na nagrzewnicę
zastanawiam sę właśnie czy nie zmienić jakoś obiegu płynu
u mnie dochodzi jeszcze obieg od termostatu przez podgrzewacz filtra oleju (+parownik LPG) do pompy
wychodzi że mam dwa małe obiegi (1.nagrzewnica 2.filtr+LPG) + jeden mini obieg (podgrzewanie przepustnicy) + obieg główny...
pominę że mam drugi termostat (nowy) a efekt mizerny...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Ja w swoim mam identycznie. Miałem nawet ostatnio kłopoty z LPG bo nie chciał mi się przełączać. W Delcie II przewody idą prawie poniżej przedniego zderzaka i w zimie w czasie jazdy błyskawicznie się schładzają. Przejechaliśmy się z gazownikiem z laptopem podpiętym do ECU i temperatura w czasie szybszej jazdy spada od razu nawet poniżej 30 stopni (a reduktor miałem od 35C). Zastanawiałem się nawet czy teraz na zimę ich czymś trochę nie osłonić ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
co prawda w JTD, ale było niedogrzanie, wymieniłem termostat, jeszcze gorzej,60oC, wymieniłem opornik wentylatorów, wymieniłem ponownie termostat, też na nowy, ale kupiony w a-sklepie24 jest, super wszystko działa jak należy temp. nie 60, tylko 88oC
, szybko się nagrzewa, check się nie zaświeca,
pozdro

pozdro

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Jakiej firmy był termostat ze Sklep24 ?Ciekawe ile trzeba dac za orginał ."skyblu" pisze:co prawda w JTD, ale było niedogrzanie, wymieniłem termostat, jeszcze gorzej,60oC, wymieniłem opornik wentylatorów, wymieniłem ponownie termostat, też na nowy, ale kupiony w a-sklepie24 jest, super wszystko działa jak należy temp. nie 60, tylko 88oC, szybko się nagrzewa, check się nie zaświeca,
pozdro
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Podłączę się do tematu-czy ktoś próbował jakoś wyjąć ten wkład termostatu,który blokuje wpływ płynu do węży nagrzewnicy?Umnie się zaciął i nie puszcza,a cały płyn jest kierowany do chłodnicy tamten wkład się otwiera nie gotuje,wentylatory schładzają -czyli obieg duży jest małego brak.
Do tej pory było wszystko OK,nie narzekałem na temp w aucie,chociaż wskażnik w kabinie kłamie,ale to szczegół...
Jak to jest,czy jak odblokuję na stałe wypływ na mały obieg,to duży będzie działał OK?Bo podobno mały obieg się blokuje tylko wtedy kiedy temperatura wzrasta bardzo,czyli jakby odwrotność "normalnego " termostatu.Wygląda na to,że u mnie tak się właśnie stało,ale pojęcia nie mam na jakiej zasadzie go blokuje
Próbował ktoś to robić? -wg.mnie powinno działać OK jak ten wkład wyjmę-jedyna różnica,to stały obieg nawet bardzo gorącej cieczy przez nagrzewnicę-czasem pod dużym ciśnieniem w wypadku padniętej uszczelki...Może jednak wymienić termostat i nie kombinować

Do tej pory było wszystko OK,nie narzekałem na temp w aucie,chociaż wskażnik w kabinie kłamie,ale to szczegół...
Jak to jest,czy jak odblokuję na stałe wypływ na mały obieg,to duży będzie działał OK?Bo podobno mały obieg się blokuje tylko wtedy kiedy temperatura wzrasta bardzo,czyli jakby odwrotność "normalnego " termostatu.Wygląda na to,że u mnie tak się właśnie stało,ale pojęcia nie mam na jakiej zasadzie go blokuje

Próbował ktoś to robić? -wg.mnie powinno działać OK jak ten wkład wyjmę-jedyna różnica,to stały obieg nawet bardzo gorącej cieczy przez nagrzewnicę-czasem pod dużym ciśnieniem w wypadku padniętej uszczelki...Może jednak wymienić termostat i nie kombinować



Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
jak juz przy temacie termostatu i obiegow ,to czy ktos ,kto rozbieral termostat , potrafi mi odpowiedziec ,czy obieg od chlodzenia filtra oleju jest caly czas otwarty ?
bo zastanawiam sie gdzie wpiac parownik LPG ,czy w obieg nagrzewnicy ,czy chlodzenia filtra .
bo zastanawiam sie gdzie wpiac parownik LPG ,czy w obieg nagrzewnicy ,czy chlodzenia filtra .
Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Tak jest otwarty,jutro wkleję zdjęcia,już wiem co się p...w tych termostatach.Tylko po co w obieg filtra się wpinać z reduktorem.
Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
bo obieg nagrzewnicy ma wieksze weze i parownik moze zdlawic przeplyw przez nagrzewnice - w dodatku w tym watku przeczytalem ,ze nagrzewnica ma swoj maly termostacik,david_b pisze:Tylko po co w obieg filtra się wpinać z reduktorem.
a skoro obieg filtra jest caly czas otwarty ,czyli plynie przez niego ciecz tak na zimnym jak i goracym silniku ,a dodatkowo ten obieg ma mniejsza srednice wezy ,to wole wpiac sie wlasnie w ten obieg
Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Witam!
Termostat wymieniony,mam nadzieję,że ten będzie lepszy. Plastikowy urwany element BEHR zastąpił metalowym.Zakup oczywiście w autosklep24,dostawa ekspresowa
.
Tak wygląda mój zepsuty termostat:
>http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e0 ... 90b8e.html
kolega mający lybrę pokazał w temacie poniżej jak wygląda nowy,wprawdzie nie identyczny, bo JTD,ale wiele wyjaśnia.Relacja pomocna przy wymianie.Ja silikonu nie dawałem
>viewtopic.php?f=14&t=26593&start=0&
hilit=lybra+wymiana+termostatu
Widać różnicę wewnątrz termostatu,od razu wiadomo co nie tak było w moim.
Dobrze,że nie zablokowało u mnie w drugą stronę,jak urwało te plastikowe łapki.
Do KGB-słuszna idea z tym wpięciem reduktora w obieg podgrzewania filtra -chociaż jak wszystko działa OK,to może być tradycyjnie.
pozdrawiam
Termostat wymieniony,mam nadzieję,że ten będzie lepszy. Plastikowy urwany element BEHR zastąpił metalowym.Zakup oczywiście w autosklep24,dostawa ekspresowa

Tak wygląda mój zepsuty termostat:
>http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e0 ... 90b8e.html
kolega mający lybrę pokazał w temacie poniżej jak wygląda nowy,wprawdzie nie identyczny, bo JTD,ale wiele wyjaśnia.Relacja pomocna przy wymianie.Ja silikonu nie dawałem

>viewtopic.php?f=14&t=26593&start=0&
hilit=lybra+wymiana+termostatu
Widać różnicę wewnątrz termostatu,od razu wiadomo co nie tak było w moim.
Dobrze,że nie zablokowało u mnie w drugą stronę,jak urwało te plastikowe łapki.
Do KGB-słuszna idea z tym wpięciem reduktora w obieg podgrzewania filtra -chociaż jak wszystko działa OK,to może być tradycyjnie.
pozdrawiam
Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
dzieki za zdjecie i informacje ,bo juz mialem wpinac sie w nagrzewnice ,a tak bede mial zrobione lepiej,
wpinanie sie tradycycyjnie ,czyli rownolegle, nie kreci mnie - szeregowo jest skuteczniej i swiadczy o znajomosci auta
,bo rownolegle ,to kazdy gaziarz do kazdego auta moze sie wpiac 
wpinanie sie tradycycyjnie ,czyli rownolegle, nie kreci mnie - szeregowo jest skuteczniej i swiadczy o znajomosci auta


Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Witam
Zainspirowały mnie słowa "słoneczna" i ciągłe awarie termostatu w mojej kappie i postanowiłem zamontować dodatkowy termostat. Wybór padł na Vernet 3720.80 od Lady (25PLN). Termostat wpiełem w przewód tkóry łączył orginalny termostat z chłodnicą przecinając go w połowie na kolanku. Trzeci otwór w nowym termostacie zaślepiłem. Efekt to natychmiastowe nagrzewanie silnika do 85 stopni, trasa-temperatura uniezależnie od prędkości utrzymuje się pomiędzy 85 a 90 stopni, miasto-87a 95 stopni.
Pozdrawiam
________________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r
Zainspirowały mnie słowa "słoneczna" i ciągłe awarie termostatu w mojej kappie i postanowiłem zamontować dodatkowy termostat. Wybór padł na Vernet 3720.80 od Lady (25PLN). Termostat wpiełem w przewód tkóry łączył orginalny termostat z chłodnicą przecinając go w połowie na kolanku. Trzeci otwór w nowym termostacie zaślepiłem. Efekt to natychmiastowe nagrzewanie silnika do 85 stopni, trasa-temperatura uniezależnie od prędkości utrzymuje się pomiędzy 85 a 90 stopni, miasto-87a 95 stopni.
Pozdrawiam
________________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r
Re: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
witam ja w swojej 2.0 vis mam 70 ale po trasie się wychładza prawie do zera nie wiem czy to tez standard?
Re: Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika
Witam!
Nie to nie jest standard,masz walnięty termostat lub ktoś bebechy z niego wypruł,bo się zablokował odwrotnie(przegrzewał).
Wyszedł z założenia,że lepiej jak więcej pali niż robić uszczelkę
.
Wymień i ciesz się jazdą.
pozdrawiam
Nie to nie jest standard,masz walnięty termostat lub ktoś bebechy z niego wypruł,bo się zablokował odwrotnie(przegrzewał).
Wyszedł z założenia,że lepiej jak więcej pali niż robić uszczelkę

Wymień i ciesz się jazdą.
pozdrawiam
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM
Skąd wiesz że maks 70red-blade pisze:witam ja w swojej 2.0 vis mam 70 ale po trasie się wychładza prawie do zera nie wiem czy to tez standard?


Idź do Fiat kup oryginalny z logo bo te po 120 zł ile kosztują tryle wate ,a potem ktos pisze ,że to norma

Podobnie jest ze stabilizatorem przednim



