Kappa - Wysokie wolne obroty

bartez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2009, 21:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Kappa - Wysokie wolne obroty

Post autor: bartez » 12 maja 2009, 21:22

Witam,

Mam pewnien problem z obrotami silnik. Bo nie wydaje mi się, że te silniki tak miały.
Mam silnik 2.0 20V. I jak go odpalam zimnego, odpala odrazu bez problemów i obroty są wyzsze bo jeszce silnik zimny. Po rozgrzaniu go do 50 stopni obroty stabiluja się w okolicach 800 obr/min i tak ładnie się trzymają, natomiast jeśli temperatura silnika podskoczy do ponad 70 stopni to obroty na luzie są w okolicach 1000 - 1100 obr/min.
Gdzie tkwi problem? Czy to może być silniczek krokowy?
Może już ktoś miał podobny problem.

Pozdrawiam
Bartez

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Odp: Kappa - zbyt wysokie obroty

Post autor: michalkrk » 12 maja 2009, 21:32

Dobrze by było przeczyścić przepustnicę np.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - zbyt wysokie obroty

Post autor: KGB » 13 maja 2009, 13:20

z wielopunktowymi boschami nie mam duzego doswiadczenia ,ale wyglada mi to na problem z czujnikiem temp. albo z sonda lambda ,
podlaczenie pod kompa dalo by lepszy obraz sytuacji

bartez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2009, 21:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Odp: Kappa - zbyt wysokie obroty

Post autor: bartez » 13 maja 2009, 15:16

Chyba tak będe musiał zrobić. Podjadę gdzieś i podłącze pod komputer.
Mam nadzieję, że coś wykaże :)

Jak coś się wyjaśni dam znać.
Bartez

ARPARP
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2011, 18:23
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Nadmierne obroty silnika 2.0 Turbo (cztery cilndry)

Post autor: ARPARP » 14 kwie 2011, 18:39

Witam. Mam problem z którym nie mogą sobie poradzić znane mi warsztaty zajmujące się naprawą Lancii. Dolegliwość ta dotyczy silnika 2.0 Turbo czterocylindrowego w Lancii Kappa. W chwili gdy silnik rozgrzeje się do właściwej temperatury obroty silnika na wolnym biegu wzrastają do 1800 obrotów (obroty wzrastają wraz ze wzrostem temperatury silnika). W początkowej fazie wszystko jest ok. Obroty silnika są największe przy włączonej automatycznej klimatyzacji, ale przy wyłączonej też są znacznie nadmierne. W tej chwili sprawdzane było praktycznie wszystko co mi / nam przyszło do głowy z tego typu usterką: samochód podłączony był do komputer, sprawdzona jest sonda, silnik krokowy, czujnik temperatury silnika w termostacie. Może ktoś zetknął się z podobną dolegliwością i podsunie mi pomysł na rozwiązanie tego problemu - auto paliwo spala mi ze smoczym pragnieniem!
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, 18:46 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłem do istniejącego tematu.SZUKAJ!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”