Kappa - wymiana uszczelki pod głowicą

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: sloneczna » 04 cze 2009, 22:45

Panewki dasz radę od dołu ,tylko uważaj na taki czujnik w misce .Trzeba go przed zdjęciem miski wykręcić .
PS
Jesteś na komercyjnym forum LT może Damian by Ci podpowiedział. ;) ma z tym do czynienia.
Jeżeli chcesz to podam Ci krok po kroku , Nawet główne panewki można wymienić ale to już wprawa robi swoje .

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 04 cze 2009, 22:54

sloneczna pisze:Panewki dasz radę od dołu ,tylko uważaj na taki czujnik w misce .Trzeba go przed zdjęciem miski wykręcić .
PS
Jesteś na komercyjnym forum LT może Damian by Ci podpowiedział. ;) ma z tym do czynienia.
Jeżeli chcesz to podam Ci krok po kroku , Nawet główne panewki można wymienić ale to już wprawa robi swoje .


jeśli możesz to prosiłbym o dane krok po kroku ,w którym miejscu jest ten czujnik i od czego jest

p.s owszem na komercyjnym forum mógłbym sie damiana zapytać jednakze porady potrzebuję na jutro że tak to ujmę ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: sloneczna » 04 cze 2009, 23:39

Dotarło PW ?

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 05 cze 2009, 9:43

sloneczna pisze:Dotarło PW ?
dotarło nawet całkiem przejrzyste tłumaczenie ;) jakby co będę dzwonił-dzięki-oby tylko wał nie był owalny :-?

-- 05 Cze 2009, 21:50 --

no to tak:
silnik rozbebeszony głowica zwalona jutro zobaczymy czy jest prosta
uszczelka walnęła na tej aluminiowej otoczce na piatym cylindrze patrząc od rozrządu.woda dostała sie do cylindra który był cały zalany
w kolektorze ssącym tez było mnóstwo wody-jakim cudem ona tam się dostała???bo nie umiem sobie tego wytłumaczyć
czy trmostat też wymieniać jak sprawdzić czy sie nie roz[pitolił??,mógł wogóle na tym ucirpieć???
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: sloneczna » 08 cze 2009, 1:07

Termostat sprawdzisz jak postykasz wszystko . Wrazie wadliwego działania zawsze można go wymienić .
Proponuję Ci na rozruch zalać tylko wodą ,potem wymienić na płyn jak wszystko będzie OK.Oblukaj dokładnie głowicę przed planowaniem czy nie pękła .

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Nat » 08 cze 2009, 1:25

przemas81 pisze:
sloneczna pisze:Panewki dasz radę od dołu ,tylko uważaj na taki czujnik w misce .Trzeba go przed zdjęciem miski wykręcić .
PS
Jesteś na komercyjnym forum LT może Damian by Ci podpowiedział. ;) ma z tym do czynienia.
Jeżeli chcesz to podam Ci krok po kroku , Nawet główne panewki można wymienić ale to już wprawa robi swoje .


jeśli możesz to prosiłbym o dane krok po kroku ,w którym miejscu jest ten czujnik i od czego jest

p.s owszem na komercyjnym forum mógłbym sie damiana zapytać jednakze porady potrzebuję na jutro że tak to ujmę ;)
przemas81 pisze:
sloneczna pisze:Dotarło PW ?


dotarło nawet całkiem przejrzyste tłumaczenie ;) jakby co będę dzwonił-dzięki-oby tylko wał nie był owalny :-?

Na naszym niekomercyjnym forum dużą wartością jest to, że porady techniczne sa dostępne dla wszystkich... Przecież o to chodzi, by maksymalnie dużo pięknych włoskich cacuszek chodziło jak w zegarku, nieprawdaż? :)

W związku z tym mam ogromną prosbę do obu panów- czy moglibyście, dla pożytku innych posiadaczy Kapp 2,4 ktorych (kto wie?) może spotka podobna przygoda, opublikować to całkiem przejrzyste tłumaczenie? : coto :

thank you from the mountain :!:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 08 cze 2009, 5:50

przemas81 pisze: uszczelka walnęła na tej aluminiowej otoczce na piatym cylindrze patrząc od rozrządu.woda dostała sie do cylindra który był cały zalany
w kolektorze ssącym tez było mnóstwo wody-jakim cudem ona tam się dostała???bo nie umiem sobie tego wytłumaczyć
czy trmostat też wymieniać jak sprawdzić czy sie nie roz[pitolił??,mógł wogóle na tym ucirpieć???
to normalne, że w tym miejscu, jeśli nie splanujesz głowicy szybko będzie to samo
szczelności głowicy "na oko nie zobaczysz" zawieź do sprawdzenia ciśnieniowego (w L-bn koszt 60 pln)
termostat włóż do gorącej wody i patrz czy się otwiera ale jeśli był sprawny to raczej nic nie powinno mu się stać
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Bany » 08 cze 2009, 9:57

topcio1 pisze:
przemas81 pisze: uszczelka walnęła na tej aluminiowej otoczce na piatym cylindrze patrząc od rozrządu.woda dostała sie do cylindra który był cały zalany
w kolektorze ssącym tez było mnóstwo wody-jakim cudem ona tam się dostała???bo nie umiem sobie tego wytłumaczyć
czy trmostat też wymieniać jak sprawdzić czy sie nie roz[pitolił??,mógł wogóle na tym ucirpieć???
to normalne, że w tym miejscu, jeśli nie splanujesz głowicy szybko będzie to samo
szczelności głowicy "na oko nie zobaczysz" zawieź do sprawdzenia ciśnieniowego (w L-bn koszt 60 pln)
termostat włóż do gorącej wody i patrz czy się otwiera ale jeśli był sprawny to raczej nic nie powinno mu się stać


Co w momencie kiedy blok jest krzywy w tym miejscu?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 08 cze 2009, 11:46

bloki przecie się nie krzywią
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: KGB » 08 cze 2009, 17:55

bloki zeliwne raczej sie nie krzywia - oczywiscie wystepuja w przyrodzie zjawiska ,ktore sie wizjonomom nie snily ,ale to bardzo rzadko

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 08 cze 2009, 22:25

głowica prosta-sprawdezana-nie popękana,już na swoim miejscu,właściwie większość żecz już na swoim miejscu ,zostałjeszcze tylko złożyc rozrząd i pare pierdołów ale nie wiem czy dam rade czasowo w tym tygodniu choc auto mi potrzebne

Nat pisze:W związku z tym mam ogromną prosbę do obu panów- czy moglibyście, dla pożytku innych posiadaczy Kapp 2,4 ktorych (kto wie?) może spotka podobna przygoda, opublikować to całkiem przejrzyste tłumaczenie?


jak tylko się za to zabiorę to opublikują wszystko ładnie i przejrzyście łaćżnie z fotorelacją obiecuję jednak pewnie w granicach miesiąca będzie to trwać ale zrobie jakiem Przemas
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Nat » 08 cze 2009, 22:34

No to trzymam Cię za...

I tu informacja dla Karolci: za słowo. ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: oswald » 08 cze 2009, 22:49

przemas81 pisze:...jak tylko się za to zabiorę to opublikują wszystko ładnie i przejrzyście łaćżnie z fotorelacją obiecuję jednak pewnie w granicach miesiąca będzie to trwać ale zrobie jakiem Przemas
No to super :D :!: (zacytowałem, żeby nie było ;) :) ), bo jestem żywo zainteresowany, planując tuż przed osiągnięciem 200 tyś. dać drugie życie mojemu 2.4 (na razie 167 tyś., więc tak gdzieś na wiosnę 2010 :roll: ) taka relacja będzie bardzo przydatna, może raczej nie będę robił tego sam, ale będę wiedział, czego wymagać od mechniora :) .
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 09 cze 2009, 7:11

przemas81 pisze:głowica prosta-sprawdezana-nie popękana,już na swoim miejscu,właściwie większość żecz już na swoim miejscu ,zostałjeszcze tylko złożyc rozrząd i pare pierdołów ale nie wiem czy dam rade czasowo w tym tygodniu choc auto mi potrzebne
szybki jesteś, jako, że głowica proszt udało Ci się zrobić tanim kosztem
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Karolcia
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 26 lut 2009, 0:00
Imię: Karolcia
Lokalizacja: Chojnice

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Karolcia » 09 cze 2009, 7:22

Nat pisze:No to trzymam Cię za...

I tu informacja dla Karolci: za słowo. ;)

Nat dobrze,że napisałeś za co,bo bym sobie cos pomyślała :lol: :lol: :lol:

-- mniej niż minutę temu --
topcio1 pisze:
przemas81 pisze:głowica prosta-sprawdezana-nie popękana,już na swoim miejscu,właściwie większość żecz już na swoim miejscu ,zostałjeszcze tylko złożyc rozrząd i pare pierdołów ale nie wiem czy dam rade czasowo w tym tygodniu choc auto mi potrzebne
szybki jesteś, jako, że głowica proszt udało Ci się zrobić tanim kosztem
szybki nie szybki,fakt jest taki ze znowu czuje sie samotna : beczy : : beczy : a jak sie go cos pytam to na każde pytanie otrzymuje odpowiedz ciekwe czy dobrze to złoże
: gafa :
BYŁA: Lancia Kappa 2.4,Lancia Kappa SW 2.4tds.
JEST:Lancia Phedra 2.0 JTD,Lancia Delta 2.0 Turbo,Lancia Lybra SW 1.9 JTD


Bliskość śmierci zawsze sprawia,że staramy się żyć lepiej...

Żoneczka-przemasa81:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”