Lybra - 1.8 sw zamulona

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Lybra - 1.8 sw zamulona

Post autor: malinowy » 05 cze 2009, 11:20

Witam, kto ma lybre 1.8? Wydaje mi sie, ze moja jest jakas zamulona, ale nie mam zabardzo do czego porownac. Mialem escorta kombi 1.6 8v 105km, byl bardziej zwawy. Nie wiem jak powinna jezdzic lybra 1.8? Wasza idzie jak strzala czy sie niechetnie rozpedza jak moja?

Awatar użytkownika
kubi2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Toruń

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: kubi2 » 06 cze 2009, 12:14

Moja tez ostatnio cos niedomaga :( Mam wrazenia jakby po zimie stracila mocy i werwy. Na razie zbyt sie tym nie przejmuje, ale za jakis czas mam zamiar pojechac na hamownie :) (ale najpierw za jakies 8000 wymiana rozrzadu i potem bede sprawdzal)

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: malinowy » 06 cze 2009, 22:01

Przy wymianie rozrzadu nie zapomnij o wariatorze, znam dobrego mechaniora, wymienil mi rozrzad i wariator w 3h z przerwa na piwo :D

Awatar użytkownika
kubi2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Toruń

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: kubi2 » 06 cze 2009, 22:21

Nie nie, spoko :) nauczony juz doswiadczeniem bede wymienial wszystko - wariator, pasek i rolki :)

Awatar użytkownika
Honza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 17 lip 2008, 0:00
Imię: Honza
Lokalizacja: Bochnia

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: Honza » 07 cze 2009, 1:44

kubi2 pisze:Nie nie, spoko :) nauczony juz doswiadczeniem bede wymienial wszystko - wariator, pasek i rolki :)
Ups! Wymieniałem rozrząd ale o wariatorze nie wspomniałem i z tego co widzę na fakturze, to mi tego nie robili. Możecie mi powiedzieć co mi teraz grozi? Czy jest sens jeszcze raz odstawić auto i wymieniać ten wariator? Na pracę silnika nie mogę narzekać, ale wolę dmuchać na zimne. Będę wdzięczny za wszelkie rady.
(oczywiście mam Lubrę 1,8)

Gość

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: Gość » 07 cze 2009, 8:14

Ups! Wymieniałem rozrząd ale o wariatorze nie wspomniałem i z tego co widzę na fakturze, to mi tego nie robili. Możecie mi powiedzieć co mi teraz grozi? Czy jest sens jeszcze raz odstawić auto i wymieniać ten wariator? Na pracę silnika nie mogę narzekać, ale wolę dmuchać na zimne. Będę wdzięczny za wszelkie rady.
(oczywiście mam Lubrę 1,8)[/quote]

W niczym to nie przeszkadza ,jednym z objawów zużycia wariatora jest jego głośniejsza praca przy wkręcaniu na obroty,z upływem czasu zaczyna mocniej podciągać integrator sondy w kierunku bogatej lub ubogiej mieszanki/ale na to wpływ ma i wiele innych czynników a także stan poszczegónych elementów elktroniki/.Nie musisz się także obawiać ,ze pasek rozrządu pęknie,ponieważ konstrukcja wariatora jest taka ,że w przypadku skrajnego zużycia przestaje on regulować /przestawiać początek otwarcia ssących. :D Ja wymieniam jeżeli zachodzi podejrzenie że cosik z nim nie tak ,natomiast jak jest okey to po co.


malinowy pisze:Przy wymianie rozrzadu nie zapomnij o wariatorze, znam dobrego mechaniora,
wymienil mi rozrzad i wariator w 3h z przerwa na piwo :D
U mnie w warsztacie panuje podstawowa zasada jak jest picie to zamykamy warzstat,i nie ma pracy,jak jest robota to nie ma picia->To jest podstawa :D

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: jaro1959 » 07 cze 2009, 8:26

Jak pisze jan123456, wariator zawsze daje znać o sobie wrażeniami dźwiękowymi. Przyczyn zamulenia może być wiele. Podam może skrajną ale ktoś może trafić podobnie. Opel zaczął mi słabnąć stopniowo i mało zauważalnie aż nie chciał jechać więcej niż 120. Nagrzebałem się trochę i nie mogłem znaleźć przyczyny. Okazało się że wymieniany dwa miesiące wcześniej tłumik był felerny. Rozszedł się w środku i blokował przepływ spalin.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Gość

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: Gość » 07 cze 2009, 8:35

malinowy pisze:Witam, kto ma lybre 1.8? Wydaje mi sie, ze moja jest jakas zamulona, ale nie mam zabardzo do czego porownac. Mialem escorta kombi 1.6 8v 105km, byl bardziej zwawy. Nie wiem jak powinna jezdzic lybra 1.8? Wasza idzie jak strzala czy sie niechetnie rozpedza jak moja?
pierwsza zasada ,przy zmuleniach podpięcie pod tester i analiza parametrów podczas jazdy nie na postoju,nie zaszkodzi przedtem powymieniać wszystkie filtry/paliwa,powietrza/potem sprawdzamy organoleptycznie stan wszystkich połączeń układu dolotowego,każda powtarzam kazda nieszczelność układu dolotowego powodują rozjechanie się parametrów podczas pracy i wtedy albo sonda oszukuje albo integrator nie radzi sobie,powodując wydłużenie lub skrócenie czasu wtrysku a co za tym idzie nie prawidłowym zachowaniem się pojazdu podczas eksploatacji.

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: malinowy » 07 cze 2009, 10:44

Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma

Gość

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: Gość » 07 cze 2009, 11:23

malinowy pisze:Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszę nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prędkości obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko będzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,że max moc jest dostepna pomiędzy 3500-4500 obr/min.natomiast największy moment jest dostępny przy 6500obr/min

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: malinowy » 07 cze 2009, 11:41

jan123456 pisze:
malinowy pisze:Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszę nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prędkości obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko będzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,że max moc jest dostepna pomiędzy 3500-4500 obr/min.natomiast największy moment jest dostępny przy 6500obr/min
A gdzie, za przeproszeniem znajde taki wykres?

Gość

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: Gość » 07 cze 2009, 11:45

W programie do lancii lybry ->Krzywe charakterystyczne dla sillników.Są tam wykresy dla każdego silnika od 1,6 po 2,4.Tu masz poglądowo:
>http://images.google.com/imgres?imgurl= ... DG%26um%3D
Nie dotyczy lanci jednakże ma zastosowanie,warte uwagi i poczytania

Awatar użytkownika
kubi2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Toruń

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: kubi2 » 07 cze 2009, 13:58

jaro1959 pisze:...Okazało się że wymieniany dwa miesiące wcześniej tłumik był felerny. Rozszedł się w środku i blokował przepływ spalin.
O prosze. A ja wlasnie wymienilem tlumik koncowy (na nieoryginalny) i czy moze to byc powod zamulenia???

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: jaro1959 » 07 cze 2009, 14:09

kubi2 pisze:
jaro1959 pisze:...Okazało się że wymieniany dwa miesiące wcześniej tłumik był felerny. Rozszedł się w środku i blokował przepływ spalin.
O prosze. A ja wlasnie wymienilem tlumik koncowy (na nieoryginalny) i czy moze to byc powod zamulenia???
Podałem przypadek ekstremalny,przy montażu nieoryginalnego tłumika trzeba by było poważnie przeholować z nieodpowiednim doborem (np. założyć tłumik z litrówki do dwu czy trzylitrowego silnika). Poza tym zazwyczaj wraz z pojemnością silnika rośnie średnica rur układu wydechowego.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Lybra 1.8 sw zamulona

Post autor: matias21 » 07 cze 2009, 16:16

jan123456 pisze:
malinowy pisze:Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszę nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prędkości obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko będzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,że max moc jest dostepna pomiędzy 3500-4500 obr/min.natomiast największy moment jest dostępny przy 6500obr/min
maxymalny moment jest od 3500, a nie moc jak kolega napisał, natomiast moc max jest przy 6500
więc kopa powinieneś czuć przy 3,5 tyś, a spadek mocy po 6500 obr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”