Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

premek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:49
Lokalizacja: Zabrze

Kappa - panewki w 2.4 benzyna?

Post autor: premek » 05 wrz 2009, 13:58

Witam,

Mam prośbę o pomoc w diagnozie. Właśnie oglądałem świetnie utrzymaną Kappę 2,4 w naprawdę fajnej cenie. Auto ma jednak feler - stuki w silniku. Właściciel podejrzewał panewki i po opowieściach też tak myślałem, jednak stuki występują tylko na dobrze nagrzanym silniku a ciśnienie oleju nie spada, co zasiało we mnie wątpliwość. Poczytałem forum i wiem, że stuki wydaje tez zużyta pompa oleju, ale czemu w tej sytuacji ciśnienie jest ok?

Drugie pytanie - jeśli to panewki to jaka jest szansa sprawdzić to bez wyjmowania motoru z auta? W niektórych samochodach udawało się zajrzeć do panewek korbowodowych po zdjęciu miski - jak jest w Kapiszonach?

Będę wdzięczny za podpowiedzi. Auto chyba i tak kupię, bo nadwozie jest bliskie ideału (i to nie jak na 14 lat, bo wygląda na mniej zmęczone niż moja 3 letnia służbówka) ale chciałbym wiedzieć z jakimi kosztami mam się liczyć później.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - panewki w 2.4 benzyna?

Post autor: topcio » 05 wrz 2009, 14:10

premek pisze:Witam,

Mam prośbę o pomoc w diagnozie. Właśnie oglądałem świetnie utrzymaną Kappę 2,4 w naprawdę fajnej cenie. Auto ma jednak feler - stuki w silniku. Właściciel podejrzewał panewki i po opowieściach też tak myślałem, jednak stuki występują tylko na dobrze nagrzanym silniku a ciśnienie oleju nie spada, co zasiało we mnie wątpliwość. Poczytałem forum i wiem, że stuki wydaje tez zużyta pompa oleju, ale czemu w tej sytuacji ciśnienie jest ok?

Drugie pytanie - jeśli to panewki to jaka jest szansa sprawdzić to bez wyjmowania motoru z auta? W niektórych samochodach udawało się zajrzeć do panewek korbowodowych po zdjęciu miski - jak jest w Kapiszonach?

Będę wdzięczny za podpowiedzi. Auto chyba i tak kupię, bo nadwozie jest bliskie ideału (i to nie jak na 14 lat, bo wygląda na mniej zmęczone niż moja 3 letnia służbówka) ale chciałbym wiedzieć z jakimi kosztami mam się liczyć później.

przeniosłem Cię do tego tematu. Tu już chyba wszystko powiedziano na temat panewek, ich wymiany i kosztów z tym związanych ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

premek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:49
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: premek » 05 wrz 2009, 14:32

Dzięki.

Nie mam więc pytań co do tego, czy można zajrzeć bez wyjmowania itd.

Pytanie czy stuki tylko na ciepłym silniku znaczą panewkę? Zdjąć miski przed zakupem chyb a nie da rady :(

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 05 wrz 2009, 14:47

jezeli znalazles idealna bude w dobrej cenie to bierz,
co by sie z silnikiem nie dzialo to do 2kpln mozna go zrobic

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 05 wrz 2009, 14:49

hym, w sumie już nie pamiętam jak to było w 2,4 ale z początku na zimno chyba nie tłukły. Tak przez internet to nie da się zdiagnozować. Tłucze na dole czy na górze, może to szklanki popychaczy?

-- 05 Wrz 2009, 14:50 --
KGB pisze:jezeli znalazles idealna bude w dobrej cenie to bierz,
co by sie z silnikiem nie dzialo to do 2kpln mozna go zrobic

to fakt, jeśli reszta idealna a silnik tylko stuka to się zrobi
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

premek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:49
Lokalizacja: Zabrze

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: premek » 05 wrz 2009, 14:54

Za dwa dni jadę na dłuższe oględziny. Panewki dotąd wykończyłem raz, ale tłukły na zimno i ciepło, przy czym działo się to pod obciążeniem.

Ważne, że po przeczytaniu tego wątku dochodzę do wniosku, że chyba warto tak czy inaczej. Auto miało malowany jeden błotnik, ale reszta wydaje się być bez zastrzeżeń, więc jak tylko pozytywnie przejdzie próbę na drodze (dzisiaj nie pojeździłem, bo "męża nie było") to ją zabieram.
Wiem, że można kupić cały motor za przyzwoite pieniądze, ale Kappa będzie musiała ze mną zostać 2-3 lata i nie mam mowy o ponownych naprawach silnika, więc wolę zrobić to porządnie.

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 07 wrz 2009, 17:02

mam pytanie odnośnie uszczelniacza wału od strony skrzyni, czy występuje on wraz z tą blachą? czy jest wyjmowany? ewentualnie jakie koszta tego uszczelniacza. Druga sprawa to czy wymieniać pierścienie na nowe? Zalałem tłoki płynem petrygo bo taki akurat miałem pod ręką i przez noc nie wyciekło wiec chyba są dobre, tylko czy jak wyjąłem tłoki to mogę znowu włożyć te same pierścienie?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 07 wrz 2009, 21:11

:hmmm: petrygo? No ale nic, jeśli nie wyciekło to git, ale po co wyjmowałeś tłoki?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 07 wrz 2009, 21:39

uszczelniacz jest z "ta blacha" i kosztuje ~160pln :x

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 08 wrz 2009, 9:43

Tłoki wyjmowałem bo chciałem spr. pierścienie, a auto brało olej ok 1l NA 600 KM, i po sprawdzeniu wyszło że pierścienie na 2 tłoku były nie od tego modelu tzn. były nieco cieńsze 1,19mm grubości a powinny być 1,5 i prawdopodobnie przez to znikał olej :) i z tego tłoku właśnie znikało petrygo :D Zastanawia mnie jeszcze sprawa pompy oleju, ale bardziej prawdopodobny wydaje się zbyt niski poziom oleju i to uszkodziło panewkę na 1 cyl.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 08 wrz 2009, 10:03

tomektcs pisze:mam pytanie odnośnie uszczelniacza wału od strony skrzyni, czy występuje on wraz z tą blachą?
jeśli nic nie zmieniło się przez dwa lata (wtedy właśnie robiłem remont mojej 2,4) to uszczelniacz kupuje się razem z blachą, tylko w serwisie za ok 150 pln.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 08 wrz 2009, 17:03

Sprawdziłem uszczelniacz jest razem z blachą i cena też troszkę za wysoka jak za uszczelniacz 120 zl ale chyba jednak wymienię bo stary dać to zawsze ryzyko. Mam pytanie odnośnie wałka wyważającego wie ktoś może jak go ustawić, wiem że są znaczki na pompie ale względem wału korbowego ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: topcio » 08 wrz 2009, 18:28

mogę się mylić, ale jest tylko jedna możliwość ustawienia
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: tomektcs » 08 wrz 2009, 18:57

na samej pompie tak jest znaczek ale chodzi mi o pompę względem wału korbowego tam są 4 możliwości bo wał jest w kwadracie, ale zakładam że pierwszy cylinder na GMP.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Post autor: KGB » 08 wrz 2009, 21:23

przelozenie jest 1:1 ,wiec jest tylko jedna mozliwosc zlapania za walek

OT
a mi dzis zdechl jeden cylinder - podmiana swiecy ,podmiana cewek , i lipa : beczy : ,jutro bede walczyl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”