Kappa - silniczek krokowy
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
czyli kwestja nazewnictwa, sprawdź go "na ropucha" i będziesz wiedział czy jest szczelny
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
DV to nie to samo co Blow off.
Różnica polega na tym że DV zwraca całe cisnienie w obieg a Blow off upuszcza je z charakterystycznym pssssyt
Co to problemów z ciągiem, może to być spowodowane uszkodzonym pierburgiem, czuli tą taka gruszką sterującą turbiną.
Moja rada, żeby tylko sprawdzić czy T jeszcze żyje, podłączyć na kilka km MBC, odkręcić go tak konkretnie, tylko nie przesadzić, co by T nie dmuchnęło nagle 2 barów i nie zdechło, i sprawdzić jak się zachowuje samochodzik
Jak już to zrobisz zdaj relację
Różnica polega na tym że DV zwraca całe cisnienie w obieg a Blow off upuszcza je z charakterystycznym pssssyt

Co to problemów z ciągiem, może to być spowodowane uszkodzonym pierburgiem, czuli tą taka gruszką sterującą turbiną.
Moja rada, żeby tylko sprawdzić czy T jeszcze żyje, podłączyć na kilka km MBC, odkręcić go tak konkretnie, tylko nie przesadzić, co by T nie dmuchnęło nagle 2 barów i nie zdechło, i sprawdzić jak się zachowuje samochodzik

Jak już to zrobisz zdaj relację
WIELE SERC, JEDNO BICIE, FIAT COUPE PONAD ZYCIE
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
turbo po regeneracji... przebieg po nie całe 2 tys. kmMaro pisze:DV to nie to samo co Blow off.
Różnica polega na tym że DV zwraca całe cisnienie w obieg a Blow off upuszcza je z charakterystycznym pssssyt![]()
Co to problemów z ciągiem, może to być spowodowane uszkodzonym pierburgiem, czuli tą taka gruszką sterującą turbiną.
Moja rada, żeby tylko sprawdzić czy T jeszcze żyje, podłączyć na kilka km MBC, odkręcić go tak konkretnie, tylko nie przesadzić, co by T nie dmuchnęło nagle 2 barów i nie zdechło, i sprawdzić jak się zachowuje samochodzik![]()
Jak już to zrobisz zdaj relację
- matbodnar
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 paź 2009, 20:00
- Lokalizacja: połczyn Zdrój
Odp: problem z lancia kappa 2.0 16v turbo
ten wałek to kuzyn z włoch sciągal razem z głowica,, a ładowanie na środkowej kresce a nawet tak kawałek wiecej, a kontrolka od cisnienia ok , tylko nieraz pali cie kontrolka "check" i coś mi puka jakby zawory, a moze panewki tego niewiem, a funduszy na remont niemam wiec sam musze dojsc o co chodzi, a za panewki ile płaciłeś??Boorek pisze:hehhe a można wiedzieć gdzie kupiłeś ten wałek? też musze u siebie wymienić 2matbodnar pisze:wiec tak: jest to lancia kappa 2.0 16v Turbo 205 koni,, rok1995 z gazem sekwencyjnym, problem zaczął sie od tego że miałem wytarty wałek rozrządu, który wymieniłem z czym tez nowe uszczelniacze, nastepnie poszła turbina wiec dałem do regeneracji, i gdy przycisnąłem ja do 180 km/h coś mi zaczeło pukać jakby zawory? ale nie jestem pewny i po czasie powyzej 4000 obr. zaczeła przerywać i dalej nie ciągneła ale jeżdziła, nieznalazłem przyczyny??? co to moze być, a ostanio rano odpaliłem pojechałem kawałek i po 3 godzinach przy odpalaniu nagle padł akumulator??? :/ wiec probowałem odpalić na kable ale niechciałe ani załapać doszłem ze przekażnik nad nogami kierowcy jest popsuty ten pierwszy od prawej strony firmy Valeo, zamówiłem... moze sie ktoś z tym spotkał???i w sumie u siebie zrobiłem już to co Ty+panewki...
A co do Twojej usterki... nie świeci Ci może kontrolka od smarowania??a co do akumulatora to mierzyłeś ładowanie? (ewentualnie napisz w którym poziomie na zegarach jest wskazówka od ładowania). Powodzenia
P.S. Topcio, Ty nie regulowałeś turbiny po regeneracji? mnie jakoś dziwnie ciągnie... raz od 2500 raz od 3000.... ale to może przez te wałki... sam nie wiem zaczyna mnie ta cupa denerwować....
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
Moje pierwsze domysły tak samo właśnie na to poszły. Gruszka steruje łopatkami które kierują spaliny na wirnik turbiny. Jesli się zacina to turbina nie kręci jak trzeba i "łapie" w różnych miejscach. Czy dobrze myślę ?Maro pisze: Co to problemów z ciągiem, może to być spowodowane uszkodzonym pierburgiem, czuli tą taka gruszką sterującą turbiną.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
źle myślisz, my mamy turbiny bez zmiennej geometrji, ta gruszka otwiera zawór puszczający spaliny bokiem zamiast na wirnik, jeśli ciśnienie jest zbyt wysokie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
- Lokalizacja: Piaseczno
Pomocy!!!
OK dzieki za zainteresowanie sprawdze te przyłacza napewno ale mimio wszystko prosiłbym o ty fotki lub jakies schematy gdzie jest ta przepływka silniczek krokowy i przepływomierz jesli to nie problem pozdrawiam 

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Pomocy!!!
czekaj, ale o co chodzi
??

- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Odp: Pomocy!!!
No też się własnie zastanawiam z czym jest problem



514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo 

Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
Czyli inaczej mówiąc jest to wastegate ? W książce pisze że turbina została wyposażona w takie coś.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
tak, to jest właśnie to
Odp: Pomocy!!!
To jest ten temat co wałkujemy z turbo. Konkretnie o wastegate. Kolega po prostu odpowiedział w nowym temacietopcio1 pisze:czekaj, ale o co chodzi??
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
ha, ha
, połączyłem ematy
-- 02 Lis 2009, 15:59 --
. zamieszczam fotki

-- 02 Lis 2009, 15:59 --
przepływanka i przepływomierz to dla ścisłości to samoyogi3 pisze:OK dzieki za zainteresowanie sprawdze te przyłacza napewno ale mimio wszystko prosiłbym o ty fotki lub jakies schematy gdzie jest ta przepływka silniczek krokowy i przepływomierz jesli to nie problem pozdrawiam

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MiroMiglia
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1553
- Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
topcio1 ,ale masz czysty silnik !
Widać że miałeś go na kolanach . Ja swojego 3 dni czochrałem ropa-benzyna-woda ale daleko mu jeszcze do Twojego.
Pozdrawiam Miro
Widać że miałeś go na kolanach . Ja swojego 3 dni czochrałem ropa-benzyna-woda ale daleko mu jeszcze do Twojego.

Pozdrawiam Miro
Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks

Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - nie ciągnie 2.0 16v turbo
ja kupuję specjalny płyn do mycia, spryskuje, czekam 10 minut z zmywam wodą
, żadnego czochrania
