Dedra - ekonomizer

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - ekonomizer

Post autor: aro » 06 mar 2009, 23:13

Witajcie,

Ostatnio podczas prac przy aucie zauważyłem, że silnik jak pracuje to na luzie ekonomizer stoi w połowie skali, jeszcze pare dni temu był gdzieś max w 30% skali, następnie zauważyłem, że hamując silnikiem wskazówka ekonomizera jest mniej więcej w połowie, kiedyś spadała aż prawie do początku skali.

Czy przez to moge miec większe spalanie? Lub jakies następstwa? Może byc jakas nieszczelnośc na tych przewodach i przez to tak się dzieje?
Jeszcze jedno pytanko: po co w ogóle ten przewód podcisnienia idzie do digiplexa? Ma jakieś konkretne zadanie?

Awatar użytkownika
zoom
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Kontakt:

Dedra - ekonomizer

Post autor: zoom » 07 mar 2009, 9:37

U mnie byly na nim dziwne wskazania jak ta rurka co idzie od ekonomizera do dolotu byla peknieta przy samym koncu.
pozdr.
1.9 JTD driver.
HITart - Spoty na telebimy i monitory reklamowe
http://www.hitart.com.pl

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: Majkel » 03 lis 2009, 17:14

Czy ekonomizer występowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1620
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: Johnny » 03 lis 2009, 17:30

na 30%? u mnie na luzie jest zawsze za połową a jak wrzuce bieg itd to juz w ogole do czerwonego dochodzi... ale pali mi w miescie 11l

-- 03 Lis 2009, 17:33 --
Majkel pisze:Czy ekonomizer występowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??

yy raczej nie choc nie jestem w 100 procentach pewien ,wg mnie nie bo te ECONOMIZERY to raczej byly do najubozszych wersji Lancii montowane zamiast wskaznika np ładowania albo cisnienia oleju a z tego co sie orientuje kazdy Diesel Dedry to minimalnie bogata wersja wyposazenia ;) (sterowanie elektroniczne itd)
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: topcio » 03 lis 2009, 17:38

ekonomizer to wskaźnik podciśnienia, w TD raczej powinien być wskaźnik doładowania. Nagłe zmiany w działaniu przeważnie są spowodowane nieszczelnością.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: Piszczyk » 03 lis 2009, 19:54

kabelek do digiplexa żeby centralka wiedziała czy przyśpieszyć zapłon czy opóźnić
coś jak kiedyś w aparatach zapłonowych ta puszka (z membraną) obok kopułki która obracała podstawą aparatu i przyśpieszała/opóźniała zapłon

przyśpieszanie=otwarta przepustnica=spadek podciśnienia=przyśpieszenie zapłonu=lepsze przyśpieszanie
(... chyba nie pomieszałem?)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: topcio » 03 lis 2009, 20:02

pomieszałeś - przy otwartej przepustnicy rośnie podciśnienie
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: Piszczyk » 03 lis 2009, 20:09

topcio1 pisze:pomieszałeś - przy otwartej przepustnicy rośnie podciśnienie
największe podciśnienie mamy podczas hamowania silnikiem przy zamkniętej przepustnicy...
prawda?
więc najmniejsze podciśnienie przy otwartej na full... tak myślę
a otwierając przepustnicę nie powodujemy wyrównania ciśniń pomiędzy kolektorem a atmosferą?
p.s. fajną masz czeroną farbę do pisania w poście o oponach ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: topcio » 03 lis 2009, 20:26

:hmmm: trudne pytanie, namieszałeś mi dość skutecznie :lol:

-- 03 Lis 2009, 20:29 --

im bardziej otwarta przepustnica, tym wyższe obroty i zapotrzebowanie na powietrze czyli .... , kurnia :hmmm: , psia kostka
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: Majkel » 03 lis 2009, 20:33

Według mnie, moim zdaniem, jeżeli przepustnica jest zamknięta to podciśnienie jest duże, jeżeli otwarta to małe.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: lancia1969 » 03 lis 2009, 21:04

Majkel pisze:Według mnie, moim zdaniem, jeżeli przepustnica jest zamknięta to podciśnienie jest duże, jeżeli otwarta to małe.
I tego się trzymajmy ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Dedra - ekonomizer

Post autor: topcio » 03 lis 2009, 21:07

wierzę na słowo :lol:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”