Dedra - ekonomizer
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Dedra - ekonomizer
Witajcie,
Ostatnio podczas prac przy aucie zauważyłem, że silnik jak pracuje to na luzie ekonomizer stoi w połowie skali, jeszcze pare dni temu był gdzieś max w 30% skali, następnie zauważyłem, że hamując silnikiem wskazówka ekonomizera jest mniej więcej w połowie, kiedyś spadała aż prawie do początku skali.
Czy przez to moge miec większe spalanie? Lub jakies następstwa? Może byc jakas nieszczelnośc na tych przewodach i przez to tak się dzieje?
Jeszcze jedno pytanko: po co w ogóle ten przewód podcisnienia idzie do digiplexa? Ma jakieś konkretne zadanie?
Ostatnio podczas prac przy aucie zauważyłem, że silnik jak pracuje to na luzie ekonomizer stoi w połowie skali, jeszcze pare dni temu był gdzieś max w 30% skali, następnie zauważyłem, że hamując silnikiem wskazówka ekonomizera jest mniej więcej w połowie, kiedyś spadała aż prawie do początku skali.
Czy przez to moge miec większe spalanie? Lub jakies następstwa? Może byc jakas nieszczelnośc na tych przewodach i przez to tak się dzieje?
Jeszcze jedno pytanko: po co w ogóle ten przewód podcisnienia idzie do digiplexa? Ma jakieś konkretne zadanie?
- zoom
- Klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
- Kontakt:
Dedra - ekonomizer
U mnie byly na nim dziwne wskazania jak ta rurka co idzie od ekonomizera do dolotu byla peknieta przy samym koncu.
pozdr.
pozdr.
Odp: Dedra - ekonomizer
Czy ekonomizer występowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1620
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Odp: Dedra - ekonomizer
na 30%? u mnie na luzie jest zawsze za połową a jak wrzuce bieg itd to juz w ogole do czerwonego dochodzi... ale pali mi w miescie 11l
-- 03 Lis 2009, 17:33 --
yy raczej nie choc nie jestem w 100 procentach pewien ,wg mnie nie bo te ECONOMIZERY to raczej byly do najubozszych wersji Lancii montowane zamiast wskaznika np ładowania albo cisnienia oleju a z tego co sie orientuje kazdy Diesel Dedry to minimalnie bogata wersja wyposazenia
(sterowanie elektroniczne itd)
-- 03 Lis 2009, 17:33 --
Majkel pisze:Czy ekonomizer występowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??
yy raczej nie choc nie jestem w 100 procentach pewien ,wg mnie nie bo te ECONOMIZERY to raczej byly do najubozszych wersji Lancii montowane zamiast wskaznika np ładowania albo cisnienia oleju a z tego co sie orientuje kazdy Diesel Dedry to minimalnie bogata wersja wyposazenia

Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra - ekonomizer
ekonomizer to wskaźnik podciśnienia, w TD raczej powinien być wskaźnik doładowania. Nagłe zmiany w działaniu przeważnie są spowodowane nieszczelnością.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Odp: Dedra - ekonomizer
kabelek do digiplexa żeby centralka wiedziała czy przyśpieszyć zapłon czy opóźnić
coś jak kiedyś w aparatach zapłonowych ta puszka (z membraną) obok kopułki która obracała podstawą aparatu i przyśpieszała/opóźniała zapłon
przyśpieszanie=otwarta przepustnica=spadek podciśnienia=przyśpieszenie zapłonu=lepsze przyśpieszanie
(... chyba nie pomieszałem?)
coś jak kiedyś w aparatach zapłonowych ta puszka (z membraną) obok kopułki która obracała podstawą aparatu i przyśpieszała/opóźniała zapłon
przyśpieszanie=otwarta przepustnica=spadek podciśnienia=przyśpieszenie zapłonu=lepsze przyśpieszanie
(... chyba nie pomieszałem?)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra - ekonomizer
pomieszałeś - przy otwartej przepustnicy rośnie podciśnienie
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Odp: Dedra - ekonomizer
największe podciśnienie mamy podczas hamowania silnikiem przy zamkniętej przepustnicy...topcio1 pisze:pomieszałeś - przy otwartej przepustnicy rośnie podciśnienie
prawda?
więc najmniejsze podciśnienie przy otwartej na full... tak myślę
a otwierając przepustnicę nie powodujemy wyrównania ciśniń pomiędzy kolektorem a atmosferą?
p.s. fajną masz czeroną farbę do pisania w poście o oponach

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra - ekonomizer


-- 03 Lis 2009, 20:29 --
im bardziej otwarta przepustnica, tym wyższe obroty i zapotrzebowanie na powietrze czyli .... , kurnia

Odp: Dedra - ekonomizer
Według mnie, moim zdaniem, jeżeli przepustnica jest zamknięta to podciśnienie jest duże, jeżeli otwarta to małe.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Odp: Dedra - ekonomizer
I tego się trzymajmyMajkel pisze:Według mnie, moim zdaniem, jeżeli przepustnica jest zamknięta to podciśnienie jest duże, jeżeli otwarta to małe.

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra - ekonomizer
wierzę na słowo 
