
Kod: Zaznacz cały
Kod: Zaznacz cały
Oto co musisz zrobić:colt19 pisze:Witam, mam taki problem, coś mi warują wskazania obrotomierza i wskaźnik poziomu paliwa.Problem polega na tym,że czasami wskazówki normalnie wszystko pokazują i w pewnym momencie wskazówka obrotomierza spada do dołu, a paliwa idzie na maksa do góry i zapala się lampka rezerwy. Jeżeli chodzi o działanie, to raz działają odrazu przy odpaleniu auta i zanikają po przejechaniu kilku kilometrów, a czasami wogóle nie działają przy zapaleniu,a zaczynają działać podczas jazdy ale też tylko na kilka kilometrów. Czy wie ktoś może czym to może być spowodowane? Nie chcę oddawać auta do mechanika, bo może idzie to naprawić samemu. Z góry dziękuję za pomocKod: Zaznacz cały
Zgadza się, z małym 'ale' , kolega opisał problem jako ''dziwne zachowanie dwóch wskażników nie tylko paliwa ale i obrotomierza co wskazuje na problem z napięciem oczywiście może to być problem osobny- wskażnika i obrotomierza ,kwestia czy po poprawieniu styków ,masy i innych elektrycznych połaczeń w tablicy będzie OK czy wskażnik paliwa dalej będzie szalał...jeżeli tak to prawdopodobnie pływak do sprawdzenia .szymon_delta pisze:Wadliwe działanie wskaźnika paliwa wcale nie musi być spowodowane brakiem masy. Wina może leżeć w samym pływaku, który znajduje się w zbiorniku. Dochodzi tam do zacierania ścieżek i nadmiernego zużycia elementu przewodzącego.
Jak dobrze się zaklei to potrafi pokazywać zupełnie odwrotne wartości.
Oczywiście istnieje możliwość naprawy i wyczyszczenia, wszystko zależy od stopnia zużycia i posiadanych materiałów.
Po wymontowaniu pływaka należy go rozebrać na czynniki pierwsze i sprawdzić ścieżki i element stykający, potrafi się wytrzeć do tego stopnia, że tylko będzie kontaktować w pewnych zakresach zanurzenia z paliwie.