Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Moderator: stabraf
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
czasami odczuwam wrażenie, że 1.9 jest za ciężkie.......nie wyobrażam sobie już 2,4 chodzi mi głównie o przednie zawieszenie, które tak często domaga się serwisu............
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Wczoraj jeździłem Lybrą 1.9 JTD 115 km. Bije na głowę Lybry 2.4, którymi jeździłem. Nie ma turbo dziury, bardzo ładnie wkręca sie na obroty i świetnie przyśpiesza. Nie miałem do czego sie przyczepić 
Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.

Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Ano miałem podobne odczucia wracając dopiero co kupioną swoją Lybrą 2.4 JTD. Podczas pierwszej redukcji i wyprzedzania czegoś znacznie wolniejszego ode mnie (ale po przepuszczeniu tych z naprzeciwka) wyrwało mi się "co za muł". Nie jeździłem co prawda 1.9 JTD, ale HDI i TDI w różnych samochodach owszem i tam zupełnie inaczej to wygląda. Na plus w porównaniu z 2.4 JTD. Czasem wydaje mi się, że u mnie tych 135 koni w ogóle nie ma...
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Musiałeś jeździć Lybrami 2.4JTD 136KM.junak pisze:Wczoraj jeździłem Lybrą 1.9 JTD 115 km. Bije na głowę Lybry 2.4, którymi jeździłem. Nie ma turbo dziury, bardzo ładnie wkręca sie na obroty i świetnie przyśpiesza. Nie miałem do czego sie przyczepić
Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.
Różnica niby żadna poza wspomnianą turbodziurą która sięga aż do 2000rpm.
W 140 i 150 konnej wersji tylko do 1750rpm gdzie jest maksimum 305Nm, a od 1200rpm już ciągnie ładnie.
Tymi się pylnij byle sprawnymi.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Oj, to chyba moją muszę Cię przewieźć - zobaczysz co to znaczy sprawne 2.4 JTDjunak pisze:Wczoraj jeździłem Lybrą 1.9 JTD 115 km. Bije na głowę Lybry 2.4, którymi jeździłem. Nie ma turbo dziury, bardzo ładnie wkręca sie na obroty i świetnie przyśpiesza. Nie miałem do czego sie przyczepić

jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
co do TDI co ostatnio miałem okazję sie takim przejechać (110km) i powiem, że faktycznie przy ok 3000 tyś obr. auto przestaje jechać, jechałem takim pierwszy raz brałem sie za wyprzedzanie 3 bieg 2 tys obr pedał w podłoge auto ciągnie i nagle jakby przestało dobrze, że koles którego wyprzedzałem zwolnił bo chyba bym w tira wjechał, ale fakt z miejsca ładnie takie TDI kapcia pali i ogólnie sprawia wrażenie duzo mocniejszego auta, ale dopóki si enie spojrzy na licznki kilometrów...
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Dla kilku milionów ruchów, które codziennie podczas eksploatacji auta wykonuje zawieszenie (po 40-50 tys. km), to nawet te 40kg jest różnicą gigantyczną.junak pisze: Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.
Te ewentualne 40kg, (bo sam dokładnie nie wiem ile) nie będzie autu robić różnicy tylko na postoju.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Jeździłem Lancią 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczynała się po około 1700 obr. nawet i lepiej przyśpieszała od tego 1.9/115. Ale brak turbodziury to ogromna zaleta... i super elastyczny.
A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz
:D
A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz

- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
No dajże spokój - 1.9 JTD/115 KM nie będzie jechało przecież lepiej niż 2.4 JTD/140/150 KM (już nie mówiąc o dalszym podkręcaniu mocy).junak pisze:Jeździłem Lancią 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczynała się po około 1700 obr. nawet i lepiej przyśpieszała od tego 1.9/115.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Białystok
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Różnica w masie wynosi w wersji SW 1350 (1.9)/1410 (2.4) czyli 60kg i jest to masa obciążająca głównie przednią oś. W jakiś sposób musi się to odbijać na zawieszeniu.
Dane z Wikipedii.
Dane z Wikipedii.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Przez 80% czasu jeżdże samjunak pisze:Jeździłem Lancią 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczynała się po około 1700 obr. nawet i lepiej przyśpieszała od tego 1.9/115. Ale brak turbodziury to ogromna zaleta... i super elastyczny.
A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz:D

Poza tym żona, dziecko czy kolega będzie raczej bardziej działać na tył niż na przód


Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
Łoszzzz... ale jak wozisz żonę, dziecko czy kolegę i 60 kg cięższy silnik to kiedy padną prędzej???junak pisze:A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz:D
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
-
- Klubowicz
- Posty: 346
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
- Skype: robertino714
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zielona Góra
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
A co wy tak wszyscy uczepilici sie tej turbo dziury???
Jedze 2.4 jtd w AR 156 i jest super 1800 i wszystko gra,choc auto juz ma ponad 200 kawalkow i kilka koni pozdychalo to nie nazekam.
Turbo dziure to mam w Dedrze zeby dmuchadlo zaczelo ladowac to musze go krecic do 4000 tys,i tam dopiero zaczyna sie zabawa gdzie w jtd sie konczy...
p.s sorki za polskie znaki,klawiaturka zagramaniczna,pozdrawiam .
Jedze 2.4 jtd w AR 156 i jest super 1800 i wszystko gra,choc auto juz ma ponad 200 kawalkow i kilka koni pozdychalo to nie nazekam.
Turbo dziure to mam w Dedrze zeby dmuchadlo zaczelo ladowac to musze go krecic do 4000 tys,i tam dopiero zaczyna sie zabawa gdzie w jtd sie konczy...
p.s sorki za polskie znaki,klawiaturka zagramaniczna,pozdrawiam .
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823
+48 733 167-823
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
@robson, uczepiliśmy się jej dlatego, że to ona jest odpowiedzialna w t.dieslach za wrażenie niezłego laga i wydaje się, że samochód ma o 20% mniej niż faktycznie.
Taka rada - jeżeli ktoś zauważa ponadmiarowego laga niech wymieni filtr powietrza. Najważniejsze dla turbiny to świeży oddech.
Taka rada - jeżeli ktoś zauważa ponadmiarowego laga niech wymieni filtr powietrza. Najważniejsze dla turbiny to świeży oddech.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
1.9 115 KM lepiej sie zbiera od 2.4 135 KM.
Może to wina technologii - turbina i zawory ?
Może to wina technologii - turbina i zawory ?