Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2211
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: MICHU » 05 paź 2009, 16:09

czasami odczuwam wrażenie, że 1.9 jest za ciężkie.......nie wyobrażam sobie już 2,4 chodzi mi głównie o przednie zawieszenie, które tak często domaga się serwisu............

junak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: junak » 22 lis 2009, 15:22

Wczoraj jeździłem Lybrą 1.9 JTD 115 km. Bije na głowę Lybry 2.4, którymi jeździłem. Nie ma turbo dziury, bardzo ładnie wkręca sie na obroty i świetnie przyśpiesza. Nie miałem do czego sie przyczepić :)

Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Krzysiek82 » 22 lis 2009, 15:34

Ano miałem podobne odczucia wracając dopiero co kupioną swoją Lybrą 2.4 JTD. Podczas pierwszej redukcji i wyprzedzania czegoś znacznie wolniejszego ode mnie (ale po przepuszczeniu tych z naprzeciwka) wyrwało mi się "co za muł". Nie jeździłem co prawda 1.9 JTD, ale HDI i TDI w różnych samochodach owszem i tam zupełnie inaczej to wygląda. Na plus w porównaniu z 2.4 JTD. Czasem wydaje mi się, że u mnie tych 135 koni w ogóle nie ma...

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: kaeres » 23 lis 2009, 9:16

junak pisze:Wczoraj jeździłem Lybrą 1.9 JTD 115 km. Bije na głowę Lybry 2.4, którymi jeździłem. Nie ma turbo dziury, bardzo ładnie wkręca sie na obroty i świetnie przyśpiesza. Nie miałem do czego sie przyczepić :)

Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.
Musiałeś jeździć Lybrami 2.4JTD 136KM.
Różnica niby żadna poza wspomnianą turbodziurą która sięga aż do 2000rpm.
W 140 i 150 konnej wersji tylko do 1750rpm gdzie jest maksimum 305Nm, a od 1200rpm już ciągnie ładnie.
Tymi się pylnij byle sprawnymi.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Sebastian » 23 lis 2009, 9:21

junak pisze:Wczoraj jeździłem Lybrą 1.9 JTD 115 km. Bije na głowę Lybry 2.4, którymi jeździłem. Nie ma turbo dziury, bardzo ładnie wkręca sie na obroty i świetnie przyśpiesza. Nie miałem do czego sie przyczepić :)
Oj, to chyba moją muszę Cię przewieźć - zobaczysz co to znaczy sprawne 2.4 JTD ;)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: matias21 » 23 lis 2009, 14:36

co do TDI co ostatnio miałem okazję sie takim przejechać (110km) i powiem, że faktycznie przy ok 3000 tyś obr. auto przestaje jechać, jechałem takim pierwszy raz brałem sie za wyprzedzanie 3 bieg 2 tys obr pedał w podłoge auto ciągnie i nagle jakby przestało dobrze, że koles którego wyprzedzałem zwolnił bo chyba bym w tira wjechał, ale fakt z miejsca ładnie takie TDI kapcia pali i ogólnie sprawia wrażenie duzo mocniejszego auta, ale dopóki si enie spojrzy na licznki kilometrów...

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Dudi » 23 lis 2009, 16:16

junak pisze: Co do masy, to niby ile cięższy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Różnica niewielka dla zawieszenia.
Dla kilku milionów ruchów, które codziennie podczas eksploatacji auta wykonuje zawieszenie (po 40-50 tys. km), to nawet te 40kg jest różnicą gigantyczną.
Te ewentualne 40kg, (bo sam dokładnie nie wiem ile) nie będzie autu robić różnicy tylko na postoju.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

junak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: junak » 24 lis 2009, 19:03

Jeździłem Lancią 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczynała się po około 1700 obr. nawet i lepiej przyśpieszała od tego 1.9/115. Ale brak turbodziury to ogromna zaleta... i super elastyczny.

A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz :D:D

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Sebastian » 24 lis 2009, 19:34

junak pisze:Jeździłem Lancią 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczynała się po około 1700 obr. nawet i lepiej przyśpieszała od tego 1.9/115.
No dajże spokój - 1.9 JTD/115 KM nie będzie jechało przecież lepiej niż 2.4 JTD/140/150 KM (już nie mówiąc o dalszym podkręcaniu mocy).
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Gregory76
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Białystok

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Gregory76 » 24 lis 2009, 19:59

Różnica w masie wynosi w wersji SW 1350 (1.9)/1410 (2.4) czyli 60kg i jest to masa obciążająca głównie przednią oś. W jakiś sposób musi się to odbijać na zawieszeniu.
Dane z Wikipedii.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Dudi » 24 lis 2009, 20:52

junak pisze:Jeździłem Lancią 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczynała się po około 1700 obr. nawet i lepiej przyśpieszała od tego 1.9/115. Ale brak turbodziury to ogromna zaleta... i super elastyczny.

A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz :D:D
Przez 80% czasu jeżdże sam ;)
Poza tym żona, dziecko czy kolega będzie raczej bardziej działać na tył niż na przód :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: Sharuga » 24 lis 2009, 21:13

junak pisze:A co do wagi silników - jeśli wozisz nieraz żonę, dziecko, czy kolegę - to też szybciej amortyzatory wymienisz :D:D
Łoszzzz... ale jak wozisz żonę, dziecko czy kolegę i 60 kg cięższy silnik to kiedy padną prędzej???
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: robston » 24 lis 2009, 21:29

A co wy tak wszyscy uczepilici sie tej turbo dziury???
Jedze 2.4 jtd w AR 156 i jest super 1800 i wszystko gra,choc auto juz ma ponad 200 kawalkow i kilka koni pozdychalo to nie nazekam.
Turbo dziure to mam w Dedrze zeby dmuchadlo zaczelo ladowac to musze go krecic do 4000 tys,i tam dopiero zaczyna sie zabawa gdzie w jtd sie konczy...


p.s sorki za polskie znaki,klawiaturka zagramaniczna,pozdrawiam .
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: kaeres » 25 lis 2009, 8:32

@robson, uczepiliśmy się jej dlatego, że to ona jest odpowiedzialna w t.dieslach za wrażenie niezłego laga i wydaje się, że samochód ma o 20% mniej niż faktycznie.
Taka rada - jeżeli ktoś zauważa ponadmiarowego laga niech wymieni filtr powietrza. Najważniejsze dla turbiny to świeży oddech.

junak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD

Post autor: junak » 25 lis 2009, 16:47

1.9 115 KM lepiej sie zbiera od 2.4 135 KM.
Może to wina technologii - turbina i zawory ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”