Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

yogi3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
Lokalizacja: Piaseczno

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: yogi3 » 21 lis 2009, 22:06

Aha ok ale mam pytanko to normalne ze jak zalalem na pusty zbiornik na max a jak przegonilem troche to polowe wciagnelo poszlo chyba w obieg nie? a mam jeszcze jedno pytanko wie ktos gdzie moge kupic tanio te kostki czarne od wentylatorow co sa na nadkolu?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: topcio » 22 lis 2009, 10:22

zejście płynu jest normalne - układ odpowietrzył się - jak ostygnie uzupełnij do poziomu. Jakie kostki? Przekaźniki?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

yogi3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
Lokalizacja: Piaseczno

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: yogi3 » 23 lis 2009, 10:14

no tak te taki co sa w skrzynce na nadkolu ni bezpieczniki tylko te czarnre kostki 2 duze kwadratowe :roll:

-- 23 Lis 2009, 10:17 --

A jeszcze jedno mam pytanko chcialem wymienic filtr powietrza i paliwa moze ktos ma jakis schemat jak sie wziasc za to jakies fotki czy rysunki silnik 2.0 16 v turbo dzieki za pomoc. Ogolnie musze przyznac ze spoczko to forum jest duzo pomagacie i o to chodzi naprawde szacunek za wasza wiedze i cierpliwosc : ok2 :

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: samuel » 23 lis 2009, 11:14

yogi3 pisze:Ogolnie musze przyznac ze spoczko to forum jest duzo pomagacie i o to chodzi naprawde szacunek za wasza wiedze i cierpliwosc : ok2 :
Przerobisz sam parę tematów i bedziesz mógł udzielać wiedzy innym :) Nauka nie idzie w las :)
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

yogi3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
Lokalizacja: Piaseczno

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: yogi3 » 23 lis 2009, 14:54

no no dokladnie tylko jeszcze czekam jak by mi ktos powiedzial jak ten filtr powietrza i paliwa wymienic to super bedzie pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: topcio » 23 lis 2009, 19:13

yogi3 pisze: no tak te taki co sa w skrzynce na nadkolu ni bezpieczniki tylko te czarnre kostki 2 duze kwadratowe :roll:
są inne niż std, więc może być problem

yogi3 pisze:A jeszcze jedno mam pytanko chcialem wymienic filtr powietrza
duza czarna puszka za lewą lampą, rozpinasz 4 zapinki i przepływankę, wyciągasz stary, wkładasz nowy, zapinasz i fajrant

yogi3 pisze: i paliwa
pod podłogą przy prawym tylnym kole
yogi3 pisze:moze ktos ma jakis schemat jak sie wziasc za to jakies fotki czy rysunki silnik 2.0 16 v turbo dzieki za pomoc. Ogolnie musze przyznac ze spoczko to forum jest duzo pomagacie i o to chodzi naprawde szacunek za wasza wiedze i cierpliwosc : ok2 :
jeśli poszukasz na forum to wszystko znajdziesz ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: iniemamocny » 26 lis 2009, 13:14

U mnie na przykład dziwne rzeczy, postanowiłem wymienić płyn chłodniczy(bo miałem samą wodę), przy okazji termostat(był obrócony i pokiereszowany). Zeszło około 4-5 litrów, w tym około 1 litr na glebę, dziwne, bo odpaliłem na chwilę silnik z odkręconym korkiem spustowym w chłodnicy i nic więcej nie zeszło. Przy napełnianiu weszło kilka litrów i z odpowietrznika zaczęło się przepełniać wodą, a nie zielonym. Dziwne. W sumie może napełniłem też te 4-5 litrów(nie licząc tego co przelałem odpowietrznikiem, a lałem dopóki nie zaczął lecieć zielony).

Gdzie te około 4 brakujące litry? w 2.4 td powinno wejść 8,3 litra?

Zastanawiam się też czy poprzedni właściciel naumyślnie uszkodził termostat, który wyglądał jak by przeżył wybuch.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: topcio » 26 lis 2009, 14:43

Co Ci zginęło? 4-5 wylałeś i wlałeś 4-5 to co brakuje? Ponad to czy wylałeś dokładnie z bloku, chłodnicy, nagrzewnicy cały płyn, że chcesz wlać 8 litrów?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: iniemamocny » 26 lis 2009, 16:43

Chodziło mi tylko gdzie się podziała reszta z tych 8 litrów które powinny się mieścić w układzie chłodniczym, teraz już rozumiem że została w bloku i ewentualnie w nagrzewnicy? :-D
Z bloku bezpośrednio nie wylałem, wszystko spuszczałem z korka spustowego w chłodnicy. Ale później odpaliłem silnik na chwilę z odkręconym tymże korkiem, więc myślałem że pompa przepchnie tą resztkę wody.
W każdym razie nie chcę tego robić od nowa, tym bardziej że nie wiem gdzie jest spust z bloku silnika, a nie mam dostępu do kanału. Czy można polegać na testerach gęstości glikolu? Mam na myśli te testery do płynów chłodniczych, akurat posiadam taki firmy Prestone i pokazuje około -37 stopni temperatury zamarzania.

Ps. Wygląda na to że zamiennik termostatu za 90zł działa poprawnie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: topcio » 26 lis 2009, 19:30

ha, ha. Zawsze coś płynu zostanie - zasadniczo to nigdy nie wlałem więcej niż 6 litrów ( pomijam fakt odwrócenia silnika do góry kołami przy remoncie)
Czemu termostat miałby nie działać? Cena to jeszcze nie przyczyna ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: iniemamocny » 26 lis 2009, 19:44

A nic, tylko się cieszę że działa. Różnica między płynem z kanistra, a tym w moim aucie(po tym jak się zmieszał z resztką wody)to około 6 stopni. Więc chyba nie jest tak źle i nic nie zamarznie.

Awatar użytkownika
wpieriod
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 16 maja 2009, 19:01
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Odp: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: wpieriod » 26 lis 2009, 19:46

Odnośnie "znikania" płynu ze zbiorniczka wyrównawczego - przy zalaniu między MIN a MAX spada poziom do dna zbiorniczka wyrównawczego i tak się utrzymuje ( sprawdziłem odpowietrzanie, nagrzewnicę i przewody - OK), podpowiedziano mi, że może to być wina korka na zbiorniczku wyrównawczym (cosik z tzw. poduszką powietrzną). W poniedziałek założę nowy korek i zobaczymy.
_____________________________________________
Karol
nie ma jak LANCIA:)
Luci K.V6 AUTOMAT, ur.1999, temperamentna i delikatna zarazem.

piotrekk1984
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2010, 21:11
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Kappa - Wymiana płynu chłodniczego a odpowietrzanie

Post autor: piotrekk1984 » 04 maja 2010, 7:49

a gdzie jest korek spustowy z bloku silnika w kappie 2.0 20v vis

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”