Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

poodly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków

Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: poodly » 21 lis 2009, 20:02

Witam, od jakiegoś czasu moja Lybra 1.9 JTD zaczęła kopcić bardziej niż zwykle, szczególnie na zimnym silniku i przy prędkościach autostradowych. Na pierwszy ogień poszedł depresator i najdroższy diesel w kierunku wymiany paliwa. Po 2 dniach pojawił się olej na obudowie silnika, w zaznaczonym na czerwono poniżej na fotce miejscu. We wtorek oczywiście udaje się do mechanika, jednak chciałbym wiedzieć co to może być i czy ktoś spotkał się z takimi objawami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Olej na obudowie silnika, spore kopcenie - Lybra 1.9

Post autor: Sharuga » 21 lis 2009, 20:40

poodly pisze:Witam, od jakiegoś czasu moja Lybra 1.9 JTD zaczęła kopcić bardziej niż zwykle, szczególnie na zimnym silniku i przy prędkościach autostradowych.
Jeśli na zimnym silniku rozwijasz "prędkości autostradowe", to nie dziwię się, że silnik klęka :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Codee

Odp: Olej na obudowie silnika, spore kopcenie - Lybra 1.9

Post autor: Codee » 21 lis 2009, 20:48

Pewno zawór EGR klękł i pluje olejem

poodly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków

Odp: Olej na obudowie silnika, spore kopcenie - Lybra 1.9

Post autor: poodly » 21 lis 2009, 20:52

ok, na zimnym lub podczas prędkości autostradowych :P Tak dla wyjaśnienia, żeby zimnego nie kręcić jest dla mnie oczywistym

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Olej na obudowie silnika, spore kopcenie - Lybra 1.9

Post autor: Sharuga » 21 lis 2009, 21:20

poodly pisze:ok, na zimnym lub podczas prędkości autostradowych :P Tak dla wyjaśnienia, żeby zimnego nie kręcić jest dla mnie oczywistym
To OK, bo znam takich, dla których nie jest to takie oczywiste :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

poodly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków

Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: poodly » 25 lis 2009, 16:11

Ok, wszystko jasne, pękł wąż prowadzący powietrze do Turbiny (zaznaczony na niebiesko). Naprawa to jakieś 150 zł, więc nie ma tragedii. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Codee

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: Codee » 25 lis 2009, 16:18

ten wąż to wąż z intercoolera do kolektora dolotowego.

Wąż do turbo idzie z filtra powietrza, potem z turbo do intercoolera, a dalej jak powyżej.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: topcio » 25 lis 2009, 16:44

a co to ma wspólnego z olejem na obudowie?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: lesny_83 » 25 lis 2009, 18:09

ma tyle wspolnego ze jak tam jest dziura to cisnienie z turbo rozbryzga wszedzie ten olej, ktora zawsze w niewielkiej ilosci w dolocie bedzie
a co do naprawy to samemu jakies 5 min a waz w aso ok 80 zl
pozdr
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 22:27 przez lesny_83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: Dudi » 25 lis 2009, 19:05

Jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, kiedy pęknie ten przewód może "rzygać" niewielkimi ilościami oleju, który się tam gromadzi.

I na przyszłość: dziUra powinno być.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
David62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2009, 1:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: David62 » 27 lis 2009, 17:32

Lybra 1.9 JTD 2000r.

Mam ten sam problem. Usterkę wykryłem i do czasu wymiany węża, zalepiłem.
Może ktoś napisać jakie są objawy w pracy silnika, gdy wystąpi powyższa usterka?
:roll:
Lybra 1.9 JTD
2000r. Sedan

Codee

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: Codee » 27 lis 2009, 17:59

powietrze idące tamtym wężem jest "doładowane" ( idące z Turbo przez intercooler).

Zapewne autko jest odczuwalnie słabsze i może kopcić.

Gorsze chyba jest to orzyganie pod maską które trudno potem doczyścić

Awatar użytkownika
David62
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2009, 1:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: David62 » 01 gru 2009, 10:46

Zalepiłem dziurę, ale nadal mi kopci przy 2500-3000 obr/min.
Czy takie kopcenie jest normalne?
Lybra 1.9 JTD
2000r. Sedan

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - 1.9 - Olej na obudowie silnika, spore kopcenie

Post autor: lesny_83 » 01 gru 2009, 11:10

a czym zalepiles?
bo troche watpie zeby to bylo szczelne wiec powietrze i tak ucieka silnik za malo go dostaje i kopci w efekci
waz wymien jak najszybciej smialo mozna to zrobic samemu a kosztuje ok 80 zl w aso wiec nie kupuj przypadkiem uzywanych z allegro bo bywaja drozsze niz nowla:P
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”