Dedra - silnik krokowy

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - silnik krokowy

Post autor: dexus » 24 lut 2005, 10:16

Czy ktoś może wie czy silnik krokowy jakoś się regeneruje, czyści czy coś w tym stylu? Ile może to kosztować i czy znacie kogoś w Krakowie kto to robi? Obroty wolne mi szaleją a to chyba ten silnik :? :? .
Z góry dziękować
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Anonymous

Dedra - silnik krokowy

Post autor: Anonymous » 24 lut 2005, 10:39

witaj, miałem kiedyś podobny problem
pojechałem na najbliższy szrot i podpasowałem od fiata tempry koszt około 150 zł i chodzi równiutko
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - silnik krokowy

Post autor: Arek » 24 lut 2005, 10:42

Ja to robiłem w kappiszonie na jesieni. Tzn mechanior go wyczyscił (50zł) i tera jest okiej. Objawy były takie ze nie trzymał wolnych obrotów - zasyfiony był.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - silnik krokowy

Post autor: makek » 24 lut 2005, 12:25

Witam.
Silniczek krokowy czyści się bardzo prosto (1.8 ie). Przykręcony jest dwoma śrubkami, za pompą. Zabrudzeniu ulega grzybek, no i gniazdo w korpusie. Nie wiem czy rozbiera się sam silnik krokowy, od strony elektrycznej - tego nie robiłem. Zabieg czyszczenia można śmiało wykonać samemu, wystarczy mieć końcówkę typu torks, 50 zł zostaje w kieszeni.
W związku z obrotami, czy po przegazowaniu np. do 5000 obr/min i gwałtownym odpuszczeniu obroty spadają wam do wlaściwych 850, czy niżej i dopiero podnoszą się.

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Dedra - silnik krokowy

Post autor: Grzejnik » 24 lut 2005, 15:45

witam. ja mam właśnie tą przypadłość w mojej delcie ze jak wejde na wyzsze obroty to spada ale tak do ok.600 i podnosi sie na 850.... czy to jest wina silniczka krokowego? i przy uruchamianiu zimnego silnika nie moze złapac wolnych obrotów tylko faluje miedzy 1500 az prawie gasnie i podnosi sie znowu i gasnie. po przegazowaniu jest spoko. to wszystko sie dzieje na benzynce... zastanawiałem sie nad sonda lambda ale to moze po prostu silniczek jest zasyfiony? dzieki za ew. pomoc. pozdro
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99

Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno) :-P

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - silnik krokowy

Post autor: dexus » 24 lut 2005, 15:55

Dzięki za informację. :D Po podkręceniu obrotów do 5tyś i wysprzęgleniu obroty spadają do około 600 a potem wraca do normy (chyba że zgaśnie silnik) :evil:
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Dedra - silnik krokowy

Post autor: Majkel » 11 mar 2005, 12:11

A ja mam problem podobnego typu tylko że kiedy podczas jazdy wrzuce na "luz" to gaśnie.Nie zawsze tak jest...ale sie zdarza.
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Awatar użytkownika
rado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 254
Rejestracja: 28 paź 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - silnik krokowy

Post autor: rado » 11 mar 2005, 12:51

"Majkel" pisze: kiedy podczas jazdy wrzuce na "luz" to gaśnie.Nie zawsze tak jest...ale sie zdarza.
Ja miałem ten sam przypadek w Peugeocie 806 i męczyłem się z tym dość długo.
Zacząłem od czyszczenia silnika krokowego poprzez jego wymianę , a skończyłem na wymianie wszystkich styków na kablach , które odpowiadają za elektykę i dopiero pomogło
----------------------
Rado
Zeta 2.1TD
0506 009 657
----------------------

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Dedra - silnik krokowy

Post autor: sloneczna » 11 mar 2005, 20:59

Nie wiem jaki masz silnik 1.6 czy 1.8??
Do czyszczenia są dwie różne procedury:
Dla 1.6 raczej nie rozbierać można go ewentualnie cofnoć przewodami z aku.Podłączenie obojętne do pierwszych dwuch styków.Możesz zmienić bieguny jak się nie cofnię.Na jakiś czas to wystarczy(najpierw rozłącz złącze).
Dla 1.8 możesz go zdemontować i oczyścić grzybek reszta jest nie rozbieralna.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Majkel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 10 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Dedra - silnik krokowy

Post autor: Majkel » 15 mar 2005, 18:18

Przeczyścilem silniczek krokowy igłą krawiecka w obydwóch rowkach, część mechaniczna wymyłem benzyną ekstrakcyjną, prysnąłem WD-40 i jest OK :D
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

Wcześniej:
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Anonymous

Jak naprawić silniczek krokowy

Post autor: Anonymous » 23 mar 2005, 13:08

Jeźeli nawala ci silniczek krokowy a masz ten z czteroma wtyczkami to przeczytaj to:

Miałem problem z silniczkiem blokowal mi sie i trzymał 4000 obrotów.
W silniczku te dwie górne wtyczki są do regulowania a dwie dolne do styku.

Odłączasz kostke bierzesz dwa kable i podłączasz do dwuch górnych wtyczek raz tak raz na odwrót silniczek powinien się wysuwać i wsuwać. Jeżeli nie chcesz pomylić to zablokuj przepustnice na pełnym otwarciu albo wymątuj silniczek tak żeby styk nie był załączony. Bo jak dotkniesz do tych wtyczek od styku a bedzie załączony to zrobisz zwarcie.

Jeżeli silniczek się wysuwa to ok. Dalej musisz sprawdzić styk u mnie to właśnie się popsuło. Podłączasz miernik do dolnych wtyczek i naciskasz styk (ten który dotyka do przepustnicy) Przy naciśniętym powinno pojawić się przejście. Jeżeli nie masz miernika podłączasz plus na do jednego wejsćia styku a do drugiego żarówke albo woltomierz i sprawdzasz czy styk działa.

Jest jedno ale wszystko może działać ale styk może szfankować od czasu do czasu. Zależy to od położenia tłoczka w silniczku krokowym, dlatego trzeba sprawdzić jak działa styk dla wysuniętego i wsuniętego tłoczka. Najlepiej podłączyć przyrząd nacisnąc styk i wysuwać go wsuwać i patrzeć czy styk trzyma.

Silniczek można rozebrać ale on jest na zatrzaski które pekaja przy rozbieraniu, ale nie ma się tym co przejmować bo po złorzeniu sruby mocujące go do gaźnika trzymaja go w całości.
Jak go rozbierzesz to zobaczysz w środku tłoczka 2 blaszki które odpowiadaja za styk. Można je wyciągnąć bo są tylko wsunięte i poprzygiać je odpowiednio tak żeby po wsynięciu odpowiednio działały. Trzeba jeszcze sprawdzić gdzie znajduje się smar(ten jasny który przewodzi prąd) w silniczku. Bo powinien być na stykach ale nie miedzy nimi bo wtedy robi się zwarcie.

Jak kupisz używany to nie masz pewności jak długo podziała, a nowy kossztuje 500zł chyba ze masz znizke w hurtowni to dostaniesz za 300zł.
A jak sam zrobisz; to wiesz ręcznej roboty nikt nie poprawi :lol:
TE SILNICZKI KROKOWE BOSCHA CHODZA W WIEKSZOSCI AUT A MOIM ZDANIEM BOSCH NIE POSTARAŁ SIE PRZY PROJEKTOWANIU ICH - PEWNIE CHCIAŁ ZAROBIC NA WYMIANACH BO PRZECIESZ NIKT DO DZISIAJ NIE ROBI PODRÓB A TO GÓWNO JEST NAPRAWDE PODATNE NA AWARIE.

Życzę miłej zabawy.

Jak by się wam kiedykolwiek na trasie zblokowały obroty to wyłączcie wtyczke od silniczka podłączcie plus do górnego styku plus do drugiego z góry, wtedy powinien się wsunąć. Jak sie znowu wysunie to zrobic to jeszcze raz odłączyć wtyczke i wyrególować obroty recznie ALE będzie jechał tylko na gazie bo na bęzynie z odłączoną kostką bedzie szalał i nie da się jechać.

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Dedra - silnik krokowy

Post autor: trk0 » 09 lip 2008, 21:17

a czy moze ktos opisac naprawe (regeneracje) silniczka do 1.8 i.e. tego co ma tylko dwa przewody?!?

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Dedra - silnik krokowy

Post autor: trk0 » 30 lip 2008, 17:40

musze odswiezyc temat.
minowicie zamontowalem uzywany silnik krokowy identyczny jak moj stary. i wszysko bylo OK, czyli zadnych falujacych obrotow, wskakiwania na wysokie obroty, czy naglego gasniecia. ale to bylo z odlaczona pompka paliwa. a teraz podpialem pompke i znowu gdy zimny silnik to nie utrzymuje obrotow, ani na gazie, ani na benzynie.
wczoraj wyregulowalem gaz i na zimnym na gazie chodzi (tez tak jakos ledwo ledwo, ale nie gasnie) natomiast na benzynie nie da rady.
da sie to jakos wyregulowac, w sensie te oborty na benzynie?!? a moze to zatkany filtr paliwa, albo inna jakas drobnostka? prosze o jakies podpowiedzi, bo troche sie juz wykosztowalem i na mechanika mnie nie stac obecnie, a sadze ze sam bym sobie mogl poradzic z Wasza pomoca:) pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Dedra - silnik krokowy

Post autor: Krzys » 30 lip 2008, 18:04

Jaką masz instalację LPG? Oraz jaki silnik?
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Dedra - silnik krokowy

Post autor: trk0 » 30 lip 2008, 18:42

silnik to 1.8 ie 16v, a instalacja chyba włoska lovato. jest stara, ale gazownik powiedzial ze poki dziala to nie ma co zmieniac. zastanawialem sie czy ta benzyne moze sie da wyregulowac na przepustnicy tam jest klucz chyba 14 i sruba w srodku, bo gaz to reguluje sie na parowniku sruba 12 i srubokretem.
a i zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, ale bez zdjec tego nie potrafie opisac......
ktos kiedys mi powiedzial, ze to od kompresji(?!?) takie krucce z cienkimi wezykami po lewej i po prawej stronie kolektora (chyba to sie tak nazywa, ta metalowa czesc miedzy silnikiem, a czarnym plastikiem na scianie do kabiny?) i na tym krućcu po prawej (czyli blizej przepsutnic (gumowej rury co powietrze nia idzie) nie mam wezyka i gdy wlanczam na gaz to slysze jak ciagnie powietrze. gdy przytykam palcem to silnik gasnie. natomiast po drugiej stronie , czyli po lewej wszystkie (tam sa chyba 3 wyjscia tych krućców) sa zajete, dwa wezyki ida gdzies na przod samochodu pod zbironiczek wyrównawczy do takiego "pudelka" z napisem gasolinefilter czy cos takiego, a trzeci jest zaklejony. moze ten zaklejony powinien byc polaczony z tym co ciagnie powietrze?!?
mam nadzieje ze dobrze to opisalem, ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z gasnieciem na zimnym silniku na benzynie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”