Kappa - trzymanie kierownicy

Awatar użytkownika
WRC
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm

Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: WRC » 19 lis 2009, 21:49

Witam i kolejny problem po nocce odpalam kapiszona i musze sie silować z kierownica bo trzyma jak cholercia 8-O olej we wspomaganiu jest pompa chodzi prosze o jaieś sugestie. Po rozgrzaniu probem ustepuje ale nie do konca Pomocy !!!!
WRC
KAPPA 2.0 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: volf » 19 lis 2009, 22:04

Może spróbuj wymienić olej w układzie (dextron II wystarczy), powinno pomóc. Jeśli nie, to problem w maglownicy.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
WRC
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: WRC » 22 lis 2009, 23:01

A czy amorek może to powodować ????
WRC
KAPPA 2.0 20V

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: mikaeltdi » 23 lis 2009, 19:09

Hej ! Amorek ....chyba że typu aniołka ze strzałą...problem tkwi raczej w maglownicy lub pompie wspomagania .Może da znac ktoś kto przerabiał tego typu temat ...cierpliwości

Pozdro..
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: topcio » 23 lis 2009, 19:34

dap5000 pisze:Witam i kolejny problem po nocce odpalam kapiszona i musze sie silować z kierownica bo trzyma jak cholercia 8-O olej we wspomaganiu jest pompa chodzi prosze o jaieś sugestie. Po rozgrzaniu probem ustepuje ale nie do konca Pomocy !!!!
Wszystko wskazuje na olej, w innym przypadku nie było by wpływu temperatury.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: Jano » 23 lis 2009, 20:35

....pada magiel . Wymiana oleju raczej nic nie zmieni. Ale warto spróbować. Koszt niewielki.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
WRC
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: WRC » 24 lis 2009, 14:04

Dzięki za wskazówki i mam teraz jeszcze jedno pytanie jak ów olej wymienić czy gdzieś jest jakiś korek spustowy lub coś w tym stylu ???
WRC
KAPPA 2.0 20V

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: topcio » 24 lis 2009, 14:44

Opcja "szukaj działa", można znaleźć np :link: i wiele innych.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: Jano » 24 lis 2009, 18:53

Wypompuj strzykawką płyn ze zbiorniczka, zalej nowy , uruchom silnik obrót kierownicy w lewo i prawo. Wypompuj płyn strzykawką......i tak ze trzy razy. Najprostszy patent.
Lybra 2,4 JTD CF3

argenta67

Odp: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: argenta67 » 24 lis 2009, 21:11

Nie no rady na sposób wymiany płynu to masakra, czy nikt nie myśli o czym pisze, odciąganie strzykawka i dolewanie i co nie będzie się mieszał? trochę logiki, płyn we wspomaganiu wymienia się raz jak każdy olej, odkręca się jeden śrubunek z przewodem przy maglownicy i kręci kierownicą(nie uruchamiając silnika) po to aby zleciało jak najwięcej. Następnie przykręcasz przewód, zalewasz zbiorniczek i uruchamiasz silnik, kręcisz znowu kierownicą aż się odpowietrzy układ, bywa tak że trzeba zgasić i poczekać aż spieniony płyn się uspokoi i można wtedy spokojnie uzupełnić do właściwego poziomu. Odciąganie i dolewanie to bełtanie nowego ze starym i nie będzie to jednoznacznym wyznacznikiem problemu. Jeśli chcemy wiedzieć, że to olej jest problemem to tylko taka wymiana jest 100%, czy w silniku też tak olej wymieniacie odciągnąć i dolać, półśrodki : cenzura : i nic konkretnego a oleju dwa razy więcej wylanego jak właściwy stan.

Awatar użytkownika
WRC
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm

Re: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: WRC » 20 sty 2010, 13:29

Dawno mnie nie było wiec pisze efektu brak po wymianie oleju może troszkę płynniej chodzi kierownica ale jak trzymała tak trzyma i polecam sposób wymiany podawany przez argenta67
WRC
KAPPA 2.0 20V

argenta67

Odp: Re: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: argenta67 » 20 sty 2010, 18:49

dap5000 pisze:Dawno mnie nie było wiec pisze efektu brak po wymianie oleju może troszkę płynniej chodzi kierownica ale jak trzymała tak trzyma i polecam sposób wymiany podawany przez argenta67
no to masz jeden spsób na sprawdzenie i ustalenie problemu tj odłączyć drążki kierownicze od zwrotnic i sprawdzić które koło ciężko się skręca i biedzisz wiedział gdzie jest zatarte łożysko na amortyzatorze.

uciekinier1453
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:15
Lokalizacja: olsztyn

Re: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: uciekinier1453 » 20 sty 2010, 20:54

Ale nie koniecznie, gdy jest luz w maglownicy też jest taki objaw. Trzymający punkt w jedną stronę.

argenta67

Odp: Re: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: argenta67 » 21 sty 2010, 6:14

uciekinier1453 pisze:ale nie koniecznie gdzy jest luz w maglownicy też jest taki objaw trzymajacy punkt w jedną stronę
8-O :?: : cenzura : jak nie potrafisz odróżnić luzu od zatartych łozysk to skorzystaj z jeziorka, kapiel dobrze zrobi obolałej głowie

argenta67

Odp: Re: Kappa - trzymanie kierownicy

Post autor: argenta67 » 21 sty 2010, 6:41

uciekinier1453 pisze:ale nie koniecznie gdzy jest luz w maglownicy też jest taki objaw trzymajacy punkt w jedną stronę
Mamy nowy fenomen na forum, gość przez cztery dni pobija rekordy i daje CZTERNAŚCIE porad dziennie, może trzeba wystąpić o odznaczenie bo nam ucieknie : cenzura :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”