Tak jest themi tak jest w kapie jen duży drugi mały ja u siebie wymieniałem i kupiłem w agromie za kilka złociszy przejechałem prawie 90tysiecy i olej nie kapiefotisk pisze:Witajcie,
oto efekty moich poszukiwań:
simering "kiełbaśnicy": 28x47x8 mm prawoskrętny
simering lewej półosi: 32x52x10/13,5 mm lewoskrętny
simering prawej półosi: 29,8x50x10/11,5 mm bez kierunkowości (Corteco już nie produkuje)
Ciekawe, ktoś może mi to wyjaśnić? Czyżby jedna półoś miała inną średnicę/konstrukcję od drugiej?
Kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki



Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Grosie, dziękuję za rozwianie moich wątpliwości, Coupe, zasada taka sama, skrzynia ma taką samą konstrukcję, mogą się różnić tylko wymiary. Jeżeli potrzebujesz wymiarów pisz...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
w 16V jest zupełnie inna skrzynia niż w 20V , ale te uszczelniacze trzeba sprawdzić bez względu na model i markęCoupe pisze:Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Witajcie,
sprzęgło wymienione, chodzi cudnie.
Jest taki mały problemik: sporo ciężej niż przed wymianą chodzą biegi 1 i 2 (zwłaszcza 2). Wydaje mi się że prowadzenie lewarka dla tych biegów jest po innej linii niż było. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być przyczyną tego stanu. Dodam że coś piszczy przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów.
sprzęgło wymienione, chodzi cudnie.
Jest taki mały problemik: sporo ciężej niż przed wymianą chodzą biegi 1 i 2 (zwłaszcza 2). Wydaje mi się że prowadzenie lewarka dla tych biegów jest po innej linii niż było. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być przyczyną tego stanu. Dodam że coś piszczy przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
źle zamontowana pokrywa wybieraka biegów, piszczenie 

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Topciu, pokrywa nie była ruszana, myślę jeszcze o tym czy nie jest za mocno skręcony "przegub" na drążku łączącym lewarek z wybierakiem, lub o gumowym uszczelnieniu w grodzi silnika.
Chyba, że to przypadek a działo się to już wcześniej a ja po prostu nie zauważyłem.
Chyba, że to przypadek a działo się to już wcześniej a ja po prostu nie zauważyłem.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Odp: Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
skrzynia jest taka sama ,a na pewno te rzeczy które chcecie wymieniac.topcio1 pisze:w 16V jest zupełnie inna skrzynia niż w 20V , ale te uszczelniacze trzeba sprawdzić bez względu na model i markęCoupe pisze:Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica", chyba, że chcesz rozbierać ponownie za jakiś czas.
Rózni sie simering prawy jak jest z visco.
Simering na wał korbowy tył mozna dostac z corteco bez problemu w zamienniku.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Tak jak obiecałem sumuję koszty:
sprzęgło Valeo 400pln
simering wału korbowego Corteco 80pln
cała kiełbaśnica 45pln
simeringi na półosie Corteco po 9pln
robocizna 250pln
sprzęgło Valeo 400pln
simering wału korbowego Corteco 80pln
cała kiełbaśnica 45pln
simeringi na półosie Corteco po 9pln
robocizna 250pln
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Witajcie,
problem z ciężko chodzącą 1 i 2 rozwiązany: wystarczyło posmarować przegub łączący skrzynię i lewarek.
problem z ciężko chodzącą 1 i 2 rozwiązany: wystarczyło posmarować przegub łączący skrzynię i lewarek.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Fotisk możeszpodać oznaczenia tego simeringu wału korbowego i tych na kiełbaśnice.
Zmieniać będę w swojej p[rzy okazji remontu i łatwiej będzie kupić.
Zmieniać będę w swojej p[rzy okazji remontu i łatwiej będzie kupić.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Cześć,
ten simering na wał korbowy ma oznaczenie corteco: 12015763B numer części OE to: 40435513, 46435513, 46435514, 71713041, 71718365, 7750404 (sprawdź w ePerze czy Twój jest jednym z tych numerów - powinien być na bank), natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
ten simering na wał korbowy ma oznaczenie corteco: 12015763B numer części OE to: 40435513, 46435513, 46435514, 71713041, 71718365, 7750404 (sprawdź w ePerze czy Twój jest jednym z tych numerów - powinien być na bank), natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
nie jest zaprasowany - można go wyjąćfotisk pisze:natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Jeżeli Topcio ma rację, simering ma wymiary 28x47x8 mm, jest prawoskrętny, oznaczenie Corteco to: 12011445B
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki
Witajcie,
coś mnie zaraz trafi: sprzęgło jakby zapowietrzone, wysprzęgla, ale przy samej podłodze. Odpowietrzane kilkukrotnie, pochodzi trochę dobrze i pedał zaczyna działać w połowie wysokości(wysprzęgla przy samej podłodze). Jak dla testu zblokowałem wyciśnięty wysprzęglik i postanowiłem podnieść pedał sprzęgła, usłyszałem jakby przelewanie płynu w pompie sprzęgła (chlupanie). Czyżby pompa się kończyła czy to tylko pernamentne zapowietrzenie?
Dla niewtajemniczonych: wysprzęglik i komplet sprzęgła nowy, przewody suchutkie, wnętrze też.
Została do wymiany już tylko pompa.
coś mnie zaraz trafi: sprzęgło jakby zapowietrzone, wysprzęgla, ale przy samej podłodze. Odpowietrzane kilkukrotnie, pochodzi trochę dobrze i pedał zaczyna działać w połowie wysokości(wysprzęgla przy samej podłodze). Jak dla testu zblokowałem wyciśnięty wysprzęglik i postanowiłem podnieść pedał sprzęgła, usłyszałem jakby przelewanie płynu w pompie sprzęgła (chlupanie). Czyżby pompa się kończyła czy to tylko pernamentne zapowietrzenie?
Dla niewtajemniczonych: wysprzęglik i komplet sprzęgła nowy, przewody suchutkie, wnętrze też.
Została do wymiany już tylko pompa.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...