Kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: Gros » 03 lut 2010, 0:20

fotisk pisze:Witajcie,
oto efekty moich poszukiwań:
simering "kiełbaśnicy": 28x47x8 mm prawoskrętny
simering lewej półosi: 32x52x10/13,5 mm lewoskrętny
simering prawej półosi: 29,8x50x10/11,5 mm bez kierunkowości (Corteco już nie produkuje)

Ciekawe, ktoś może mi to wyjaśnić? Czyżby jedna półoś miała inną średnicę/konstrukcję od drugiej?
Tak jest themi tak jest w kapie jen duży drugi mały ja u siebie wymieniałem i kupiłem w agromie za kilka złociszy przejechałem prawie 90tysiecy i olej nie kapie
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Coupe
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 868
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: Coupe » 03 lut 2010, 0:44

Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 03 lut 2010, 5:52

Grosie, dziękuję za rozwianie moich wątpliwości, Coupe, zasada taka sama, skrzynia ma taką samą konstrukcję, mogą się różnić tylko wymiary. Jeżeli potrzebujesz wymiarów pisz...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: topcio » 03 lut 2010, 8:01

Coupe pisze:Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"
w 16V jest zupełnie inna skrzynia niż w 20V , ale te uszczelniacze trzeba sprawdzić bez względu na model i markę ;) , chyba, że chcesz rozbierać ponownie za jakiś czas.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 05 lut 2010, 17:19

Witajcie,
sprzęgło wymienione, chodzi cudnie.
Jest taki mały problemik: sporo ciężej niż przed wymianą chodzą biegi 1 i 2 (zwłaszcza 2). Wydaje mi się że prowadzenie lewarka dla tych biegów jest po innej linii niż było. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być przyczyną tego stanu. Dodam że coś piszczy przy ruszaniu dźwignią zmiany biegów.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: topcio » 07 lut 2010, 19:23

źle zamontowana pokrywa wybieraka biegów, piszczenie :hmmm:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 08 lut 2010, 7:08

Topciu, pokrywa nie była ruszana, myślę jeszcze o tym czy nie jest za mocno skręcony "przegub" na drążku łączącym lewarek z wybierakiem, lub o gumowym uszczelnieniu w grodzi silnika.
Chyba, że to przypadek a działo się to już wcześniej a ja po prostu nie zauważyłem.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Re: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: Bany » 08 lut 2010, 10:04

topcio1 pisze:
Coupe pisze:Z ciekawoś&ci 20V i 16V mają taki sam osprzęt? Te same rzeczy należy sprawdzać? patrz "kiełbaśnica"
w 16V jest zupełnie inna skrzynia niż w 20V , ale te uszczelniacze trzeba sprawdzić bez względu na model i markę ;) , chyba, że chcesz rozbierać ponownie za jakiś czas.
skrzynia jest taka sama ,a na pewno te rzeczy które chcecie wymieniac.
Rózni sie simering prawy jak jest z visco.
Simering na wał korbowy tył mozna dostac z corteco bez problemu w zamienniku.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 08 lut 2010, 18:54

Tak jak obiecałem sumuję koszty:
sprzęgło Valeo 400pln
simering wału korbowego Corteco 80pln
cała kiełbaśnica 45pln
simeringi na półosie Corteco po 9pln
robocizna 250pln
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 14 lut 2010, 7:12

Witajcie,
problem z ciężko chodzącą 1 i 2 rozwiązany: wystarczyło posmarować przegub łączący skrzynię i lewarek.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: Marcin_D » 14 lut 2010, 19:27

Fotisk możeszpodać oznaczenia tego simeringu wału korbowego i tych na kiełbaśnice.
Zmieniać będę w swojej p[rzy okazji remontu i łatwiej będzie kupić.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 15 lut 2010, 5:15

Cześć,
ten simering na wał korbowy ma oznaczenie corteco: 12015763B numer części OE to: 40435513, 46435513, 46435514, 71713041, 71718365, 7750404 (sprawdź w ePerze czy Twój jest jednym z tych numerów - powinien być na bank), natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: topcio » 15 lut 2010, 11:30

fotisk pisze:natomiast co do kiełbaśnicy, wymienić trzeba raczej całą, gdyż simerning jest jakby na stałe umieczczony w obudowie - zaprasowany. Pewnie podejdzie jakaś od Fiata, ale w łodzi w dużym sklepie z częściami tylko do Fiatów nie mają cross listy fiat - lancia.
nie jest zaprasowany - można go wyjąć
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 16 lut 2010, 7:03

Jeżeli Topcio ma rację, simering ma wymiary 28x47x8 mm, jest prawoskrętny, oznaczenie Corteco to: 12011445B
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: kappa - wymiana sprzęgła - obowiązkowe dodatki

Post autor: fotisk » 18 lut 2010, 0:05

Witajcie,
coś mnie zaraz trafi: sprzęgło jakby zapowietrzone, wysprzęgla, ale przy samej podłodze. Odpowietrzane kilkukrotnie, pochodzi trochę dobrze i pedał zaczyna działać w połowie wysokości(wysprzęgla przy samej podłodze). Jak dla testu zblokowałem wyciśnięty wysprzęglik i postanowiłem podnieść pedał sprzęgła, usłyszałem jakby przelewanie płynu w pompie sprzęgła (chlupanie). Czyżby pompa się kończyła czy to tylko pernamentne zapowietrzenie?
Dla niewtajemniczonych: wysprzęglik i komplet sprzęgła nowy, przewody suchutkie, wnętrze też.
Została do wymiany już tylko pompa.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”