Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: Vico » 28 kwie 2010, 18:59

Nie znalazłem podobnego tematu w "szukaj" dlatego zakładam nowy. Czy ktoś się orientuje, czy w Kappie (2.0 20V 146KM) jest normalna uszczelka pompy oleju czy może jakiś oring, który da się dokręcić czy coś? Okazało się, że cieknie najprawdopodobniej z tamtego miejsca więc mam trochę stówek w plecy : cenzura : Do tego czy ktoś gdzieś spotkał uszczelniacz wału do kompletu? Tego obok pompy oczywiście. Jak ktoś ma namiar na jakiś sklep to proszę o info...

argenta67

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: argenta67 » 28 kwie 2010, 19:42

Vico pisze:Nie znalazłem podobnego tematu w "szukaj" dlatego zakładam nowy. Czy ktoś się orientuje, czy w Kappie (2.0 20V 146KM) jest normalna uszczelka pompy oleju czy może jakiś oring, który da się dokręcić czy coś? Okazało się, że cieknie najprawdopodobniej z tamtego miejsca więc mam trochę stówek w plecy : cenzura : Do tego czy ktoś gdzieś spotkał uszczelniacz wału do kompletu? Tego obok pompy oczywiście. Jak ktoś ma namiar na jakiś sklep to proszę o info...
Zdejmij rozrząd, wydłub uszczelniacz, zmierz lub odczytaj wymiary i kupuj nowy.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: Vico » 28 kwie 2010, 20:05

I oczywiście uszczelka też występuje?

argenta67

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: argenta67 » 28 kwie 2010, 20:51

Vico pisze:I oczywiście uszczelka też występuje?
O jaka uszczelkę ci chodzi? uszczelniacz wymienia się bez demontażu pompy.

david2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 23 mar 2009, 22:21
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: david2 » 28 kwie 2010, 20:58

Cieknie prawdopodobnie z pod chłodniczki oleju.
Odkręcić trzeba filtr oleju,śrubę trzymającą filtr i pod tą chłodnicą oleju jest oring,jeśli dobrze pamiętam o wymiarach 70x3,cena pewnie z 50 no może 80gr.
Było o tym na forum.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: KGB » 28 kwie 2010, 21:04

uszczelke pod pompe oleju to wycialem sobie sam z kartonu po soku z biedronki (tzn. sok jablkowo-mietowy lub brzoskwiniowy ,tylko kupiony w biedronce :P )

co do uszczelki od wymiennika ciepla do oleju to nie jest to oring okragly ,ale o przekroju kwadratowym/prostokatnym ,wiec dobierajac oring o przekroju okraglym trzeba wziac to pod uwage

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: Vico » 28 kwie 2010, 21:30

Nie chodzi o oring okrągły przy chłodniczce oleju, bo na niego też padło podejrzenie i w pierwszej kolejności to sprawdziłem. Cieknie najprawdopodobniej z uszczelki pod pompą oleju, jak pisze wyżej KGB :) Mam rozumieć, że ten karton to żart? 8-O

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: topcio » 28 kwie 2010, 21:35

lepszy byłby preszpan,
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: argenta67 » 28 kwie 2010, 21:47

Wystarczy płynna uszczelka, silikon.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: KGB » 28 kwie 2010, 23:48

karton to nie zart - troche bylo przymiarek ,zeby dobry ksztalt zlapac ,
dodatkowo posmarowalem silikonem lekko uszczelke ,
samego silikonu nie chcialem dawac ,zeby nie bylo problemu trafieniem śrubek w dziorki (miski olejowej) - fabrycznie byla uszczelka papierowa grubosci ~1mm

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: laminiarz » 29 kwie 2010, 7:31

Vico, karton z soku jest wielokrotnie laminowany różnymi tworzywami i całkiem nieźle może się sprawować, ale ja osobiście preferuję szkolną bibułę i silikon (tu oczywiście musiałby być czerwony - jest olejoodporny).

Z bibuły wycinasz odpowiedni kształt, kładziesz na szybę, smarujesz silikonem, rozcierasz ładnie szpachelką, odwracasz na drugą stronę, posmarować, szpachelka, czekasz z 10 min, aż lekko zacznie żelować (schnąć jak kto woli), zakładasz, dokręcasz śrubki bardzo lekko, tyle tylko żeby utrzymać jednakową grubość tworzonej właśnie uszczelki - idziesz na kawę - po upływie 2 godzin dokręcasz już normalnie.
Bibułę wymyślili chyba po to, żeby pracowała jako wypełniacz do silikonu. Bo przecieź nie dla dziecięcych zabaw z atramentem...

Jeszcze prostsza jest metoda na mechanika - walisz silikon prosto na elementy metalowe, skręcasz i kasujesz klienta. Działa bez problemu, aż do chwili gdy następny mechanik będzie próbował odkręcać śruby...

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: facio » 30 kwie 2010, 5:51

Ostatnio miałem okazję rozbierać zatarty silnik ,po silikinowym mechaniku -silikon był wszęgdzie, a zarazem przyczyną zatarcia silnika ponieważ zatkał całkowicie wymiennik ciepła,i jak nie musisz to nie papraj wszystkich uszczelek silikonem. :nono:
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

argenta67

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: argenta67 » 30 kwie 2010, 6:15

facio pisze:Ostatnio miałem okazję rozbierać zatarty silnik ,po silikinowym mechaniku -silikon był wszęgdzie, a zarazem przyczyną zatarcia silnika ponieważ zatkał całkowicie wymiennik ciepła,i jak nie musisz to nie papraj wszystkich uszczelek silikonem. :nono:
Silikon to płynna uszczelka i jeśli ktoś nie potrafi go uzywac to od silnika z dala :nono: niech się trzyma. Są pewne zasady korzystania z tego typu ułatwień.

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: laminiarz » 30 kwie 2010, 7:06

facio pisze:Ostatnio miałem okazję rozbierać zatarty silnik ,po silikinowym mechaniku -silikon był wszęgdzie, a zarazem przyczyną zatarcia silnika ponieważ zatkał całkowicie wymiennik ciepła,i jak nie musisz to nie papraj wszystkich uszczelek silikonem. :nono:
Dlatego jeszcze raz powtórzę:

Z bibuły wycinasz odpowiedni kształt, kładziesz na szybę, smarujesz silikonem, rozcierasz ładnie szpachelką, odwracasz na drugą stronę, smarujesz silikonem, znowu szpachelka, czekasz z 10 min, aż lekko zacznie żelować (schnąć jak kto woli), zakładasz, dokręcasz śrubki bardzo lekko, tyle tylko żeby utrzymać jednakową grubość tworzonej właśnie uszczelki - idziesz na kawę - po upływie 2 godzin dokręcasz już normalnie.

Zadaniem bibuły jest mechaniczne utrzymanie płynnego jeszcze silikonu we właściwym kształcie, oraz mechaniczne wzmocnienie tworzonej właśnie uszczelki. Silikon utwardza się w tempie ok 2-5 mm/godz zatem po 10 minutach powierzchnie zewnętrzne tracą swoją lepkość i po przyłożeniu do metalowej powierzchni nie kleją się do niej. W tym momencie należy dokręcić drugi element bardzo lekko, tylko i wyłącznie po to, aby tworzona uszczelka stała się płaska. Optymalnie byłoby utrzymać grubość ok 1 mm. Po dwóch godzinach większa część masy jest już zżelowana (utwardzona) - czyli ma konsystencję miękkiej gumy. W tym momencie możemy dokręcać element ostatecznie - miękka guma silikonowa ugina się pod naciskiem wypełniając wszystkie szparki, pory, dziurki i szczelinki, pomimo, iż nie jest sklejona z metalem.

Wariant B: (Stosowany przeze mnie do pokrywy zaworów).
Powierzchnię przylgni (tą płaską która "przylega") pokrywy zaworów smaruję silikonem, na to kładę kształtkę z bibuły, smaruję z zewnątrz silikonem, na to kładę szybę. Po 2 godz. delikatnie zdejmuję szybę. W tym momencie można też zrobić poprawki i obciąć nadmiar silikonu. Zakładam pokrywę, dokręcam właściwym momentem obrotowym (czyli nie za mocno).

Wariant C: też wypróbowany na pokrywach zaworów:
powierzchnę przylgni smarujemy cieniutko silikonem, zakładamy fabryczną uszczelkę, lekko przykręcamy pokrywę, po 2 godz dokręcamy prawidłowym momentem.

Sprawdzone w kilku samochodach - takie uszczelnienie wytrzymuje pięciokrotne zdejmowanie pokrywy i ponowne zakładanie, bez zniszczenia uszczelki.

Mam nadzieję, że tak dokładne instrukcje praktyczne, przyniosą Wam więcej korzyści niż biadolenie na pseudomechaników walących silikonem jak z węża strażackiego.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Uszczelka pompy oleju.

Post autor: Vico » 30 kwie 2010, 8:29

Dzięki za porady, widzę, że czas kupić bibułę i do warsztatu : yesyes : Ciekawe co na to powie mój mechanik hehe ;] Na wszelki wypadek poszukam jeszcze oryginalnej uszczelki i podpowiem mu żeby zrobił tak jak opisałeś Laminarz.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”