Kappa - jaki wybrać silnik ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?

Post autor: tomek » 23 mar 2006, 8:27

"gnowy" pisze: ceny sam możesz sprawidzić pod http://www.celkar.pl/
Ooooo Euro Moto Fan sie przeksztalcila? Na szczecie czescie beda ciagle dostepne.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?

Post autor: _ADAM_ » 29 mar 2006, 23:41

"gnowy" pisze:Witam
miałem już kilka kapp spalanie 2,4benzi na LPG to ok 9L gazu trasa (predkośc 120-140Km/h) 13L miasto doadam tylko że 4 osoby, pełen bak paliwa i LPG sierpiń,
Pozdrawiam
9l LPG w trasie przy silniku 2.4? Chciałbym to zobaczyć na własne oczy. Ja nie mam ciężkiej nogi, ale najlepszy wynik jaki osiągnąłem w trasie, to 10,5l gazu - norma, przy umiarkowanym "deptaniu" to 11,5l w trasie i 14-15 w mieście.
9l gazu w trasie, to palił mi Escort, ale z silnikem 1.6 :lol:
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Odp: kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?

Post autor: _ADAM_ » 29 mar 2006, 23:54

"Artur G." pisze:cześć wszystkim, podpowedzcie proszę, w kilku zdaniach co wybrać kappe 2.0 czy 2.4? Jaka jest różnica w spalaniu przede wszystkim ale i w kosztach utrzymania , czy eksploatacja 2,4 bedzie duzo droższa? co poza przyjemnościa z jazdy przemawia za 2,4?
prosze o inne podpowiedzi mogace mi pomóc w wyborze wersji silnikowej gdyz ma na oku zarówno 2.0 jak i 2.4

dzieki za info...

jeszcze Ford Sierra GT sedan 2.0 DOHC
Nie wiem jak wypada 2.0, ale w przypadku 2.4 spalanie w trasie w zależności od tego z jaką siłą wciskam pedał gazu wynosi 11-12,5l, w mieście 14-15 (raz udało mi się pobić rekord - 18,2l!, ale było to w czasie największych mrozów i codziennie jeździłem do pracy - krótki odcinek 2.5km w jedną stronę, więc silnik nawet nie zdążył się nagrzać).
Moim zdaniem 2.0 nawet 155KM (czyli V.I.S) jest trochę za słaby to auta, które bądź co bądź waży prawie 1.5 tony, ale jeśli nie zależy Ci na super osiągach, to też będzie wystarczający.
Ja gdybym miał zmienić swoją 2.4 benz/LPG, to albo na 3.0, albo na 2.4 JTD - ale obowiązkowo kombi :lol:
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

gnowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

SPALANIE

Post autor: gnowy » 30 mar 2006, 8:50

WIESZ NIE MÓWIE TEGO ŻEBY ZAIPONOWAĆ KOMUŚ, TYLKO MÓWIE JAK AUTO ZACHOWYWAŁO SIĘ NA AUTOSTRADZIE CZYTAJ AUTOBANIE TZN. OD JĘDRZYCHOWIC/PRZEJŚCIE GRANICZNE DO ANTWERPEN/BELGIA, ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ W GRANICACH 140KM/H.
PS.
POZATYM "NIE WIEM" JAK W CENTRUM POLSKI Z AUTOSTRADAMI ALE WYDAWAŁO MI SIĘ ŻE JEŻELI MOŻNA TAK POWIEDZIEĆ ŻE W POLSCE SĄ "AUTOSTRADY" TO WŁAŚNIE NA ŚLĄSKU JEST NAJWIĘCEJ KILOMETRÓW TYCH DRÓG, NIE NAZYWAJMY AUTOSTRADY CZYMŚ POCZYM CO KILOMERTR JEST OGRANICZENIE DO 90 KM/H I NIEJEDNOKROTNIE KOREK.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?

Post autor: tomek » 30 mar 2006, 9:49

"_ADAM_" pisze:
9l LPG w trasie przy silniku 2.4?
Moja zona zrobila 8,5 ale w silniku 2.0 145 KM.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Odp: SPALANIE

Post autor: _ADAM_ » 30 mar 2006, 10:18

"gnowy" pisze:WIESZ NIE MÓWIE TEGO ŻEBY ZAIPONOWAĆ KOMUŚ, TYLKO MÓWIE JAK AUTO ZACHOWYWAŁO SIĘ NA AUTOSTRADZIE CZYTAJ AUTOBANIE TZN. OD JĘDRZYCHOWIC/PRZEJŚCIE GRANICZNE DO ANTWERPEN/BELGIA, ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ W GRANICACH 140KM/H.
.
Jeśli była to dłuższa trasa po zachodnich autostradach, to jest prawdopodobne. Ja podając swoje spalanie w trasie miałem na myśli dystans 100-200km z prędkością wahającą się w granicach 70-120/h w zależności od sytuacji na drodze.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

gnowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

SPALANIE

Post autor: gnowy » 30 mar 2006, 13:54

Wydaje mi się że ogromne znaczenie mają drogi i płynność po jakiej się po nich przemieszczamy, kolejna sprawa to ciężar stopy, a kolejna filtr itp.
Pozdro

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: SPALANIE

Post autor: tomek » 31 mar 2006, 10:26

A ja wczoraj uzyskalem 11 l/100 (sam na pokladzie) przy dosc ostrej jezdzie (180 km w 1 godz. 40 min.). Dla mnie to niezly wynik.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Odp: SPALANIE

Post autor: _ADAM_ » 31 mar 2006, 14:18

"tomek" pisze:A ja wczoraj uzyskalem 11 l/100 (sam na pokladzie) przy dosc ostrej jezdzie (180 km w 1 godz. 40 min.). Dla mnie to niezly wynik.
Aly Ty masz o 20% mniejszą pojemność silnika niż ja ;)
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: SPALANIE

Post autor: tomek » 31 mar 2006, 14:37

"_ADAM_" pisze:
Aly Ty masz o 20% mniejszą pojemność silnika niż ja ;)
Tak ale nigdy nie schodzilem <12 l. ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?

Post autor: Jeremy McFee » 31 mar 2006, 15:05

Nie wypowiem się autorytatywnie - ale mam kolegę (niestety, nie-klubowicza i nie-forumowicza) z Kappa 2.4 na gazie - mówił mi często, że w mieście (jeździ głównie po Warszawie) auto pali mu do 20 litrów gazu na 100km, a na benzynie 15-17 l/100km. Facet nie szaleje, jeździ bardzo spokojnie (chyba za spokojnie ;)
Fakt, że w Wawie w szczycie jeździ się w mieście ze srednią prędkością 10km/h ;).
J. McFee

gnowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Proszę o porade - Lancia Kappa.

Post autor: gnowy » 21 paź 2006, 22:03

Witam! Kapci miałem co najmniej kilka jeździłem przez dłuższy okres czasu 2.4 20V 2.0 20V 2.0T 20V ( przekładnia manualna) oraz 3.0 V6 automat, każdą z nich jeździ się inaczej 2.0 i 2.4 20V są tańsze w codziennej eksploatacji (płyny, oleje), 2.0T i 3.0 sa o wiele droższe (np. wymiana paska) ale pokoleji 2.0 jest mało dynamiczna trzeba mocno nią kręcić a żeby cooś się działo zdecydowanie 2.4 tym się już jakoś normalnie jeździ czuć moc i pewność, LPg zamontować można śmiało za 1800zł wszystko ładnie działa spalanie miasto\poza ?13\9L trzeba naprawdę mocno się trzeba starać żeby to przekroczyć, wiem to z własnego doświadczenia 3.0 (automat) zdecydowanie najbardziej paliwo żerna (przy ostrej jeździe) jeździ się podobnie jak słabszym 2.4 aleee czegoś brakuje ......... jest niby moc, moment, komfort ale...

2.0T(220KM) hmm tu jest wszystko autko jest nie prawdopodobne!! Nie jeździłem wcześniej czymś podobnym nie SAMO WICE wciska w fotel, zyskujesz moc moment pewność oraz frajde z jazdy, można nim jeździć naprawdę spokojnie i autko pali tyle samo co 2.o ale takim autem jest trudno tak jeździć, kusi powyżej 3000 tys\obnr zaczyna się wkręcać oraz ten delikatny gwizd turbinki, autko pali do 15l zależy od ciężkości buta.

KOSZTY
Koszt regeneracji takiej turbinki u mnie w Jaworznie(TUBO TECH ) to koszt 800zł osobiście jak byłbym zmuszony to zrobić to wsadził bym tam troszkę wiekszą J olej jaki leje do mojej to 10W50 FORMULA ok. (ok. 240zł sama wymiana)

Silniki 3.0 są trwałe robią ponad 500tys km, jest tam wszystko ?upchane?, ekspoatacja tego silnika jest stosunkowo droga koszt wymiany paska kompl to ok. 2.tys zł L

2.0 ? 2.4 20V cienkie panewki przy przebiegu po wyżej 200tys\km należało by je wymienić, POD żadnym pozorem nie należy wymienić oleju za mineralny(nie dosmarowują panewek) oraz bagnet ma mieć zawsze max lub nawet ponad (silniki są olejo lubne ) generalnie najwięcej osób dzwoni mi właśnie o te silniki, żywotność takiego silnika zależy tylko i wyłącznie od oleju na jakim był jeżdżony oraz częstotliwości zmian

Anonymous

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: Anonymous » 20 lis 2006, 21:48

Jestem bliski finalizowani lanci kappy. Wybieram między trzema ślicznymi.
roczniki 1998 wszystkie juedna 2,4 druga 3.0 i trzecia 2,4 JTD. Wady zalety. KOszty utzymania części....co wiecie to piszcie. I tak kupię ale wcześniej chę się dowiedzieć od fachowców najwięcej jak można. Proszę o szybką odpowiedź. Jutro zakup.

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1608
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: Radicz » 20 lis 2006, 21:51

Aż tak szybko musisz kupić? 8O 8O 8O Uderzaj w JTD 8) 8) 8) Nie pożałujesz...

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

3.0 czy 2,4 proszę doradźcie

Post autor: mustafi » 20 lis 2006, 22:35

ja choc specem nie jestem ale na szybko to moge powiedziec ze 3.0 ma najwyzsze koszty utrzymania, b. drogi serwis, duzo pali, drogie czesci. Ja nad 3.0 bym nawet nie myslal, jesli nie jestes zagorzalym fanatykiem V6 i nie chcesz miec V6 za kazda kase to mysl tylko nad 2.4 diesel albo beznyna.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”