Ooooo Euro Moto Fan sie przeksztalcila? Na szczecie czescie beda ciagle dostepne."gnowy" pisze: ceny sam możesz sprawidzić pod http://www.celkar.pl/
Kappa - jaki wybrać silnik ?
Moderator: stabraf
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?
kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?
9l LPG w trasie przy silniku 2.4? Chciałbym to zobaczyć na własne oczy. Ja nie mam ciężkiej nogi, ale najlepszy wynik jaki osiągnąłem w trasie, to 10,5l gazu - norma, przy umiarkowanym "deptaniu" to 11,5l w trasie i 14-15 w mieście."gnowy" pisze:Witam
miałem już kilka kapp spalanie 2,4benzi na LPG to ok 9L gazu trasa (predkośc 120-140Km/h) 13L miasto doadam tylko że 4 osoby, pełen bak paliwa i LPG sierpiń,
Pozdrawiam
9l gazu w trasie, to palił mi Escort, ale z silnikem 1.6

Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Odp: kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?
Nie wiem jak wypada 2.0, ale w przypadku 2.4 spalanie w trasie w zależności od tego z jaką siłą wciskam pedał gazu wynosi 11-12,5l, w mieście 14-15 (raz udało mi się pobić rekord - 18,2l!, ale było to w czasie największych mrozów i codziennie jeździłem do pracy - krótki odcinek 2.5km w jedną stronę, więc silnik nawet nie zdążył się nagrzać)."Artur G." pisze:cześć wszystkim, podpowedzcie proszę, w kilku zdaniach co wybrać kappe 2.0 czy 2.4? Jaka jest różnica w spalaniu przede wszystkim ale i w kosztach utrzymania , czy eksploatacja 2,4 bedzie duzo droższa? co poza przyjemnościa z jazdy przemawia za 2,4?
prosze o inne podpowiedzi mogace mi pomóc w wyborze wersji silnikowej gdyz ma na oku zarówno 2.0 jak i 2.4
dzieki za info...
jeszcze Ford Sierra GT sedan 2.0 DOHC
Moim zdaniem 2.0 nawet 155KM (czyli V.I.S) jest trochę za słaby to auta, które bądź co bądź waży prawie 1.5 tony, ale jeśli nie zależy Ci na super osiągach, to też będzie wystarczający.
Ja gdybym miał zmienić swoją 2.4 benz/LPG, to albo na 3.0, albo na 2.4 JTD - ale obowiązkowo kombi

Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
SPALANIE
WIESZ NIE MÓWIE TEGO ŻEBY ZAIPONOWAĆ KOMUŚ, TYLKO MÓWIE JAK AUTO ZACHOWYWAŁO SIĘ NA AUTOSTRADZIE CZYTAJ AUTOBANIE TZN. OD JĘDRZYCHOWIC/PRZEJŚCIE GRANICZNE DO ANTWERPEN/BELGIA, ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ W GRANICACH 140KM/H.
PS.
POZATYM "NIE WIEM" JAK W CENTRUM POLSKI Z AUTOSTRADAMI ALE WYDAWAŁO MI SIĘ ŻE JEŻELI MOŻNA TAK POWIEDZIEĆ ŻE W POLSCE SĄ "AUTOSTRADY" TO WŁAŚNIE NA ŚLĄSKU JEST NAJWIĘCEJ KILOMETRÓW TYCH DRÓG, NIE NAZYWAJMY AUTOSTRADY CZYMŚ POCZYM CO KILOMERTR JEST OGRANICZENIE DO 90 KM/H I NIEJEDNOKROTNIE KOREK.
PS.
POZATYM "NIE WIEM" JAK W CENTRUM POLSKI Z AUTOSTRADAMI ALE WYDAWAŁO MI SIĘ ŻE JEŻELI MOŻNA TAK POWIEDZIEĆ ŻE W POLSCE SĄ "AUTOSTRADY" TO WŁAŚNIE NA ŚLĄSKU JEST NAJWIĘCEJ KILOMETRÓW TYCH DRÓG, NIE NAZYWAJMY AUTOSTRADY CZYMŚ POCZYM CO KILOMERTR JEST OGRANICZENIE DO 90 KM/H I NIEJEDNOKROTNIE KOREK.
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?
Moja zona zrobila 8,5 ale w silniku 2.0 145 KM."_ADAM_" pisze:
9l LPG w trasie przy silniku 2.4?
Odp: SPALANIE
Jeśli była to dłuższa trasa po zachodnich autostradach, to jest prawdopodobne. Ja podając swoje spalanie w trasie miałem na myśli dystans 100-200km z prędkością wahającą się w granicach 70-120/h w zależności od sytuacji na drodze."gnowy" pisze:WIESZ NIE MÓWIE TEGO ŻEBY ZAIPONOWAĆ KOMUŚ, TYLKO MÓWIE JAK AUTO ZACHOWYWAŁO SIĘ NA AUTOSTRADZIE CZYTAJ AUTOBANIE TZN. OD JĘDRZYCHOWIC/PRZEJŚCIE GRANICZNE DO ANTWERPEN/BELGIA, ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ W GRANICACH 140KM/H.
.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: SPALANIE
A ja wczoraj uzyskalem 11 l/100 (sam na pokladzie) przy dosc ostrej jezdzie (180 km w 1 godz. 40 min.). Dla mnie to niezly wynik.
Odp: SPALANIE
Aly Ty masz o 20% mniejszą pojemność silnika niż ja"tomek" pisze:A ja wczoraj uzyskalem 11 l/100 (sam na pokladzie) przy dosc ostrej jezdzie (180 km w 1 godz. 40 min.). Dla mnie to niezly wynik.

Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Odp: SPALANIE
Tak ale nigdy nie schodzilem <12 l."_ADAM_" pisze:
Aly Ty masz o 20% mniejszą pojemność silnika niż ja

- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
kappa 2.0 lpg czy 2,4 lpg?
Nie wypowiem się autorytatywnie - ale mam kolegę (niestety, nie-klubowicza i nie-forumowicza) z Kappa 2.4 na gazie - mówił mi często, że w mieście (jeździ głównie po Warszawie) auto pali mu do 20 litrów gazu na 100km, a na benzynie 15-17 l/100km. Facet nie szaleje, jeździ bardzo spokojnie (chyba za spokojnie 
Fakt, że w Wawie w szczycie jeździ się w mieście ze srednią prędkością 10km/h
.

Fakt, że w Wawie w szczycie jeździ się w mieście ze srednią prędkością 10km/h

J. McFee
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Proszę o porade - Lancia Kappa.
Witam! Kapci miałem co najmniej kilka jeździłem przez dłuższy okres czasu 2.4 20V 2.0 20V 2.0T 20V ( przekładnia manualna) oraz 3.0 V6 automat, każdą z nich jeździ się inaczej 2.0 i 2.4 20V są tańsze w codziennej eksploatacji (płyny, oleje), 2.0T i 3.0 sa o wiele droższe (np. wymiana paska) ale pokoleji 2.0 jest mało dynamiczna trzeba mocno nią kręcić a żeby cooś się działo zdecydowanie 2.4 tym się już jakoś normalnie jeździ czuć moc i pewność, LPg zamontować można śmiało za 1800zł wszystko ładnie działa spalanie miasto\poza ?13\9L trzeba naprawdę mocno się trzeba starać żeby to przekroczyć, wiem to z własnego doświadczenia 3.0 (automat) zdecydowanie najbardziej paliwo żerna (przy ostrej jeździe) jeździ się podobnie jak słabszym 2.4 aleee czegoś brakuje ......... jest niby moc, moment, komfort ale...
2.0T(220KM) hmm tu jest wszystko autko jest nie prawdopodobne!! Nie jeździłem wcześniej czymś podobnym nie SAMO WICE wciska w fotel, zyskujesz moc moment pewność oraz frajde z jazdy, można nim jeździć naprawdę spokojnie i autko pali tyle samo co 2.o ale takim autem jest trudno tak jeździć, kusi powyżej 3000 tys\obnr zaczyna się wkręcać oraz ten delikatny gwizd turbinki, autko pali do 15l zależy od ciężkości buta.
KOSZTY
Koszt regeneracji takiej turbinki u mnie w Jaworznie(TUBO TECH ) to koszt 800zł osobiście jak byłbym zmuszony to zrobić to wsadził bym tam troszkę wiekszą J olej jaki leje do mojej to 10W50 FORMULA ok. (ok. 240zł sama wymiana)
Silniki 3.0 są trwałe robią ponad 500tys km, jest tam wszystko ?upchane?, ekspoatacja tego silnika jest stosunkowo droga koszt wymiany paska kompl to ok. 2.tys zł L
2.0 ? 2.4 20V cienkie panewki przy przebiegu po wyżej 200tys\km należało by je wymienić, POD żadnym pozorem nie należy wymienić oleju za mineralny(nie dosmarowują panewek) oraz bagnet ma mieć zawsze max lub nawet ponad (silniki są olejo lubne ) generalnie najwięcej osób dzwoni mi właśnie o te silniki, żywotność takiego silnika zależy tylko i wyłącznie od oleju na jakim był jeżdżony oraz częstotliwości zmian
2.0T(220KM) hmm tu jest wszystko autko jest nie prawdopodobne!! Nie jeździłem wcześniej czymś podobnym nie SAMO WICE wciska w fotel, zyskujesz moc moment pewność oraz frajde z jazdy, można nim jeździć naprawdę spokojnie i autko pali tyle samo co 2.o ale takim autem jest trudno tak jeździć, kusi powyżej 3000 tys\obnr zaczyna się wkręcać oraz ten delikatny gwizd turbinki, autko pali do 15l zależy od ciężkości buta.
KOSZTY
Koszt regeneracji takiej turbinki u mnie w Jaworznie(TUBO TECH ) to koszt 800zł osobiście jak byłbym zmuszony to zrobić to wsadził bym tam troszkę wiekszą J olej jaki leje do mojej to 10W50 FORMULA ok. (ok. 240zł sama wymiana)
Silniki 3.0 są trwałe robią ponad 500tys km, jest tam wszystko ?upchane?, ekspoatacja tego silnika jest stosunkowo droga koszt wymiany paska kompl to ok. 2.tys zł L
2.0 ? 2.4 20V cienkie panewki przy przebiegu po wyżej 200tys\km należało by je wymienić, POD żadnym pozorem nie należy wymienić oleju za mineralny(nie dosmarowują panewek) oraz bagnet ma mieć zawsze max lub nawet ponad (silniki są olejo lubne ) generalnie najwięcej osób dzwoni mi właśnie o te silniki, żywotność takiego silnika zależy tylko i wyłącznie od oleju na jakim był jeżdżony oraz częstotliwości zmian
3.0 czy 2,4 proszę doradźcie
Jestem bliski finalizowani lanci kappy. Wybieram między trzema ślicznymi.
roczniki 1998 wszystkie juedna 2,4 druga 3.0 i trzecia 2,4 JTD. Wady zalety. KOszty utzymania części....co wiecie to piszcie. I tak kupię ale wcześniej chę się dowiedzieć od fachowców najwięcej jak można. Proszę o szybką odpowiedź. Jutro zakup.
roczniki 1998 wszystkie juedna 2,4 druga 3.0 i trzecia 2,4 JTD. Wady zalety. KOszty utzymania części....co wiecie to piszcie. I tak kupię ale wcześniej chę się dowiedzieć od fachowców najwięcej jak można. Proszę o szybką odpowiedź. Jutro zakup.
3.0 czy 2,4 proszę doradźcie
Aż tak szybko musisz kupić?
Uderzaj w JTD
Nie pożałujesz...
Pozdrawiam, Radicz.






Pozdrawiam, Radicz.
3.0 czy 2,4 proszę doradźcie
ja choc specem nie jestem ale na szybko to moge powiedziec ze 3.0 ma najwyzsze koszty utrzymania, b. drogi serwis, duzo pali, drogie czesci. Ja nad 3.0 bym nawet nie myslal, jesli nie jestes zagorzalym fanatykiem V6 i nie chcesz miec V6 za kazda kase to mysl tylko nad 2.4 diesel albo beznyna.
