Rozerwało butlę podczas jazdy
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
butla nie wyglada na starą,druga sprawa żaden diagnosta nawet za druga flaszkę nie podbije ci przeglądu jeśli butla nie ma minimum jednego pełnego roku ważnej homologacji
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
butla nie pekła na spawie mogła być wada fabryczna tylko jeszcze czy miała ważną legalizacje bo przecież nie sa one wieczneAlan pisze:nie mam zielonego pojęcia czy będzie śledztwo czy nie i pewnie sie tego nie dowiemy.Mam dwie hipotezy
1 wadliwy spaw
2 za duże cisnienie,przetankowane i upał




Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Kumplowi samochód się spalił, tak że nic nie zostało. Dosłownie nic, tylko golutka przepalona blacha, sam szkielet. Butla z gazem nawet nie okopcona.
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
nic w tym dziwnego ale gaz jest bezpieczny i tak tlko o wszystko musimy dbać by nie fruwać widziałe palące się T4 policyjne w gazie piekny widok jak butla strzelasamuel pisze:Kumplowi samochód się spalił, tak że nic nie zostało. Dosłownie nic, tylko golutka przepalona blacha, sam szkielet. Butla z gazem nawet nie okopcona.




Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
wewnątrz walca jest spaw,sam środek pęknięcia przezeń prowadzigros pisze: butla nie pekła na spawie mogła być wada fabryczna tylko jeszcze czy miała ważną legalizacje bo przecież nie sa one wieczne
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Dzisiaj widzialem program w ktorym pokazywali testy na butlach z gazem.
Nawet punktowe uderzenie w butle nie powoduje jej pekniecia, ani rozerwania.
Wiec ja podejrzewam wade fabryczna.
Nawet punktowe uderzenie w butle nie powoduje jej pekniecia, ani rozerwania.
Wiec ja podejrzewam wade fabryczna.
Giulietta Veloce 2016r
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Rozerwanie zbiornika jest znaczne, można się domyślać, ze ciśnienie w zbiorniku było duże, zdecydowanie większe niż standardowe 12-15 barów.
Na pierwszy rzut oka widać, że wielozawór zbiornika jest wykonany w starej homologacji (przynajmniej nie dostrzegam tam cewki elektrozaworu) - nie dopuszcza się tych wielozaworów do zbiorników produkowanych obecnie.
Wiem, że przy wymianach zbiorników po "wyjściu" atestu po 10 latach, stosuje się przekładki starych zaworów, bo taniej, mam nawet klientów którzy pukają się w czoło jak usłyszą cenę za zbiornik + wielozawór i idą tam, gdzie mogą zmienić sam zbiornik.
Nie twierdzę , że miało to tu miejsce, ale pofilozuję
trochę
Wyobraźmy sobie, że do zbiornika wyprodukowanego w nowej homologacji (67R01) został przełożony wielozawór ze starego zbiornika, wykonany w starej homologacji (67R00), a na domiar złego w klasie "B" - czyli bez zaworu bezpieczeństwa - które to wielozawory można było lata temu stosować do zbiorników wykonanych też w klasie "B" - o większej wytrzymałości.
Kierowca jedzie zatankować, jeżeli zawór ograniczający napełnienie jest niesprawny to tankuje LPG do pełna. Ponieważ rozszerzalność termiczna LPG jest duża (dlatego są napełniane max w 80%), przy obecnych temperaturach ciśnienie rośnie ponad wytrzymałość zbiornika i bum.
Nie można też wykluczyć wady zbiornika. Ponieważ wielozaworów homologacji 67R00 nie stosuje się od 8-9 lat, można założyć, że jeżeli zbiornik nie był wymieniany to jest właśnie w tym wieku.
Pechowo, że wada ujawniła się w ostatnim lub przedostatnim roku eksploatacji zbiornika.
Można sobie tylko pogdybać, ale jeżeli faktycznie zbiornik jest nowy, a wielozawór stary (chodzi o homologacje), to próba zaoszczędzenia nie więcej niż 300pln nie powiodła się.
Na pierwszy rzut oka widać, że wielozawór zbiornika jest wykonany w starej homologacji (przynajmniej nie dostrzegam tam cewki elektrozaworu) - nie dopuszcza się tych wielozaworów do zbiorników produkowanych obecnie.
Wiem, że przy wymianach zbiorników po "wyjściu" atestu po 10 latach, stosuje się przekładki starych zaworów, bo taniej, mam nawet klientów którzy pukają się w czoło jak usłyszą cenę za zbiornik + wielozawór i idą tam, gdzie mogą zmienić sam zbiornik.
Nie twierdzę , że miało to tu miejsce, ale pofilozuję

Wyobraźmy sobie, że do zbiornika wyprodukowanego w nowej homologacji (67R01) został przełożony wielozawór ze starego zbiornika, wykonany w starej homologacji (67R00), a na domiar złego w klasie "B" - czyli bez zaworu bezpieczeństwa - które to wielozawory można było lata temu stosować do zbiorników wykonanych też w klasie "B" - o większej wytrzymałości.
Kierowca jedzie zatankować, jeżeli zawór ograniczający napełnienie jest niesprawny to tankuje LPG do pełna. Ponieważ rozszerzalność termiczna LPG jest duża (dlatego są napełniane max w 80%), przy obecnych temperaturach ciśnienie rośnie ponad wytrzymałość zbiornika i bum.
Nie można też wykluczyć wady zbiornika. Ponieważ wielozaworów homologacji 67R00 nie stosuje się od 8-9 lat, można założyć, że jeżeli zbiornik nie był wymieniany to jest właśnie w tym wieku.
Pechowo, że wada ujawniła się w ostatnim lub przedostatnim roku eksploatacji zbiornika.
Można sobie tylko pogdybać, ale jeżeli faktycznie zbiornik jest nowy, a wielozawór stary (chodzi o homologacje), to próba zaoszczędzenia nie więcej niż 300pln nie powiodła się.
- miszax
- Forumowicz/ka
- Posty: 1262
- Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
- Skype: miszax123
- Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
No to coś w temacie. Niestety skutki o wiele większe. Może nie LPG ale jednak gaz
Eksplozja butli, spłonęło aut - Zielona Góra

Eksplozja butli, spłonęło aut - Zielona Góra
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)


DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)


DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci
- Marzena
- Klubowiczka wspierająca
- Posty: 998
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 7:37
- Imię: Marzena
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Ale butla nie wybuchłaO godz. 12.00 strażacy jeszcze chłodzili butlę znajdującą się we wraku auta. - Jest w niej gaz. Chłodzenie to konieczność, żeby nie doszło do kolejnej eksplozji - tłumaczy st. bryg. Michałowski.
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Acetylen jest łatwo palny i wybuchowy a LPG już nie tak bardzo, to co człowiek z otworu wydechowego wypuszcza też jest latwopalnemiszax pisze:No to coś w temacie. Niestety skutki o wiele większe. Może nie LPG ale jednak gaz![]()
Eksplozja butli, spłonęło aut - Zielona Góra



- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
to za mną przemawia. Rzeczywiście, u mnie lewarek mieści się w szczelinę obok butli, w tym przypadku wszystko jest na ścisk. Ciśnienie zbyt duże i tylko tamtędy mogło ujść bo spaw okazał się najsłabszym ogniwiem, a butla nie miała jak "pracować" z racji ciasnego montażu. Ot tak sobie to tłumaczę.mike_d pisze:A czy przypadkiem zamontowanie za dużego zbiornika do wnęki od koła tak się nie kończy? Zwykle montażyści zostawiają troche miejsca żeby właśnie takich wypadkach zbiornik miał się jak odkształcić. Tutaj naprężenie widać poszło od tyłu auta. U mnie w kapocie jest miejsce dookoła zbiornika.
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
1. Zbiornik LPG (to nie jest butla) wcale się nie odkształca, a z pewnością nie w sposób widoczny, wpływający radykalnie na ciśnienie wewnątrz.Skalniak71 pisze:to za mną przemawia. Rzeczywiście, u mnie lewarek mieści się w szczelinę obok butli, w tym przypadku wszystko jest na ścisk. Ciśnienie zbyt duże i tylko tamtędy mogło ujść bo spaw okazał się najsłabszym ogniwiem, a butla nie miała jak "pracować" z racji ciasnego montażu. Ot tak sobie to tłumaczę.mike_d pisze:A czy przypadkiem zamontowanie za dużego zbiornika do wnęki od koła tak się nie kończy? Zwykle montażyści zostawiają troche miejsca żeby właśnie takich wypadkach zbiornik miał się jak odkształcić. Tutaj naprężenie widać poszło od tyłu auta. U mnie w kapocie jest miejsce dookoła zbiornika.
2. Jeżeli ciśnienie w zbiorniku dałoby radę odkształcać zbiornik, będący torusem, o ściance 3mm, to jaką przeszkodę stanowiłaby boczna ścianka wnęki koła zapasowego? Raczej żadną. Po prostu ciśnienie by ją odkształciło.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
tak dawno nie uczestniczyłem w życiu forum ale postaram sie to narobić, zwłaszcza na forum LPG, mojego konika.
Kierowaca tego auta w USA byłby urządzony do konca swojego życia, jeżeli rozczelnienie było wadą bulti, która nie powstawa w skutek nie właściwego używania butli, instlacji. Wytoczony proces przeciwko producentowi butli kosztowałby go kroćie o ile prawnik udowodniłby że wada mogła doprowadzić do świerci kierowcy auta.
PS. Ciekawe jak się toczy słynna sprawa zacinającego sie gazu w USA i toyotach prius, kraju w którym częsciej sie używa zwrotu ".... pozwę cię do sądu ...", niz w Polsce słowa "dziękuje".

Kierowaca tego auta w USA byłby urządzony do konca swojego życia, jeżeli rozczelnienie było wadą bulti, która nie powstawa w skutek nie właściwego używania butli, instlacji. Wytoczony proces przeciwko producentowi butli kosztowałby go kroćie o ile prawnik udowodniłby że wada mogła doprowadzić do świerci kierowcy auta.
PS. Ciekawe jak się toczy słynna sprawa zacinającego sie gazu w USA i toyotach prius, kraju w którym częsciej sie używa zwrotu ".... pozwę cię do sądu ...", niz w Polsce słowa "dziękuje".


- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Mówisz - MASZ!Alan pisze:(...)skrobnąłem dwa słowa na temat do Interii oni tam lubią pisać o pierdołach mniejszych lub większych więc może podchwycą temat

Masz LPG - przeczytaj
Czy gaz niszczy silnik?
Wybaczcie za OT, ALE! Czy owe 20% jest standardem? Czy taki powinien być wzrost spalania lpg w porównaniu z benzyną? Większość znajomych i opinii w internecie potwierdza, że spalanie jest niemal identyczne(różnice do 2l).Interia.pl pisze:Dokładne pomiary wykazały jednak niewielki spadek osiągów. Czas rozpędzania na 5. biegu 80-120 km/h wydłużył się o 1,5 sek. Roomster spalał też 20-30% więcej LPG, zależnie od warunków jazdy (mniejszy niż 20% wzrost zużycia gazu względem benzyny, w każdym samochodzie powinien być ostrzeżeniem - silnik może mieć zbyt ubogą mieszankę).
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 13:29 przez Skalniak71, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Rozerwało butlę podczas jazdy
Test ADAC
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yDc7iZa5IKo&translated=1[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yDc7iZa5IKo&translated=1[/youtube]
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 


