Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Witam.
Jak odróżnić silnik 2,0 20V od 2,4 20v oczywiście nie biorąc pod uwagę pokrywy zaworów.
Kolega ma dylemat bo kupił silnik 2,4 (takie było założenie) golas bez osprzętu bo miał iść do Fiata Coupe na swap.
Wszystko ładnie pięknie, remont głowicy zrobiony, a przy zakładaniu rozrządu okazało się, że pasek jest za długi.. zaraz sprawdzanie co i jak, ale wyszło, że powinien pasować.
Mechanik dobrał pasek w sklepie na wzór starego i okazało się, że to pasek z 2,0.
Pokrywa była oczywiście z 2,4
Ma ktoś jakiś pomysł jak po bloku odgadnąć co to za motor.
A co do nr. nabitych na silniku to żaden nie pasuje do oznaczeń z eper'a
Jak odróżnić silnik 2,0 20V od 2,4 20v oczywiście nie biorąc pod uwagę pokrywy zaworów.
Kolega ma dylemat bo kupił silnik 2,4 (takie było założenie) golas bez osprzętu bo miał iść do Fiata Coupe na swap.
Wszystko ładnie pięknie, remont głowicy zrobiony, a przy zakładaniu rozrządu okazało się, że pasek jest za długi.. zaraz sprawdzanie co i jak, ale wyszło, że powinien pasować.
Mechanik dobrał pasek w sklepie na wzór starego i okazało się, że to pasek z 2,0.
Pokrywa była oczywiście z 2,4
Ma ktoś jakiś pomysł jak po bloku odgadnąć co to za motor.
A co do nr. nabitych na silniku to żaden nie pasuje do oznaczeń z eper'a
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Nie będę twierdził na 100%ale chyba pasek w 2.4 jest taki sam jak w 2.0.
Jak kupowałem pasek do swojego na opakowaniu paska były różne silniki(m.in. 2.0,jakis 1.8 ) a nie było 2.4.
Spytałęm sprzedawcy, czy zaszła pomyłka-nie.Ma pasować.
Założony i pasuje.
Więc chyba sa te same.
A silnik to od góry 2.0VIS i 2.4 to tak samo wygląda.
Edit:
Znalazłem paragon z zakupu rozrządu, jest tak jak topcio pisał.
Jak kupowałem pasek do swojego na opakowaniu paska były różne silniki(m.in. 2.0,jakis 1.8 ) a nie było 2.4.
Spytałęm sprzedawcy, czy zaszła pomyłka-nie.Ma pasować.
Założony i pasuje.
Więc chyba sa te same.
A silnik to od góry 2.0VIS i 2.4 to tak samo wygląda.
Edit:
Znalazłem paragon z zakupu rozrządu, jest tak jak topcio pisał.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2010, 16:31 przez marceli, łącznie zmieniany 1 raz.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
A więc tak, zarówno według katalogu Bosch jak i Dayco do silników 2.0 i 2.4 20V są różne paski rozrządu.
Do 2,4 jest : 1 987 949 408 lub DAY 94590
Do 2,0 jest : 1 987 948 786 lub DAY 94589
Do 2,4 jest : 1 987 949 408 lub DAY 94590
Do 2,0 jest : 1 987 948 786 lub DAY 94589
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 13:17
- Lokalizacja: Rzeszów\Łódź
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Głównie to temat poruszony dla mnie! 
(Dzięki P@blo!)
Jak się okazało nie dało się odróżnić tych silników po za paskiem rozrządu...
Natomiast zdobyłem dosyć istotną informację, lecz nie jestem w 100% jej wiarygodności
a mianowicie... że silniki 2,4 20V w 97r bodajże z listopada wyszły egzemplarze
z paskami rozrządu z 2,0! miały one niebieskie wtryskiwacze (są zielone) i miały
moc 178KM
Nie wiem ile w tym prawdy jest.
Chciałbym się również dowiedzieć jakie są zmiany między tymi silnikami (2,0 - 2,4) że pasek
od 2,0 jest krótszy o jeden ząbek od paska rozrządu do 2,4 benz.

(Dzięki P@blo!)
Jak się okazało nie dało się odróżnić tych silników po za paskiem rozrządu...
Natomiast zdobyłem dosyć istotną informację, lecz nie jestem w 100% jej wiarygodności
a mianowicie... że silniki 2,4 20V w 97r bodajże z listopada wyszły egzemplarze
z paskami rozrządu z 2,0! miały one niebieskie wtryskiwacze (są zielone) i miały
moc 178KM
Nie wiem ile w tym prawdy jest.
Chciałbym się również dowiedzieć jakie są zmiany między tymi silnikami (2,0 - 2,4) że pasek
od 2,0 jest krótszy o jeden ząbek od paska rozrządu do 2,4 benz.
FC 20V
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Skoro mechanikowi nie pasowało wystarczyło zacząć od bloków a nie zgadywać i wszystko było by jasne .Różne wałki różne bloki ,po co kombinować szukać czy nowy czy stary . Moce przed 97 i po są te same ,a różnice drobne .Jak ni masz bloków ,zmierz wałki i po sprawie



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 13:17
- Lokalizacja: Rzeszów\Łódź
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Wałki rozrządu? słyszałem że 2,4 są te same co 2,0
a nawet całe głowice że to jedno i to samo...
EDIT
Bloki też chyba się nie różnią, bo pojemność jest zrobiona na skoku tłoka,
czyli wale i korbowodach...
a nawet całe głowice że to jedno i to samo...
EDIT
Bloki też chyba się nie różnią, bo pojemność jest zrobiona na skoku tłoka,
czyli wale i korbowodach...
FC 20V
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Srednica i skok tłoka są wieksze w 2.4.20V
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
jak byla zdjeta glowica to trzeba bylo zmierzyc srednice i skok tloka ,
a teraz to zostaje zmierzyc skok przez otwor swiecy ,
2.4 ma 9cm ,a 2.0 ma 7.5cm (wyniki podane z dokladnoscia jaka mozna uzyskac metoda posrednia drewnianego kijka ...)
a teraz to zostaje zmierzyc skok przez otwor swiecy ,
2.4 ma 9cm ,a 2.0 ma 7.5cm (wyniki podane z dokladnoscia jaka mozna uzyskac metoda posrednia drewnianego kijka ...)
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Średnica i skok są podane w instrukcji obsługi Kappy którą można sobie pobrać z forum.
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Nie wymyślaj i nie siej herezji bo co niektórych brzuszek od nich rozboliSpilman pisze:Wałki rozrządu? słyszałem że 2,4 są te same co 2,0
a nawet całe głowice że to jedno i to samo...
EDIT
Bloki też chyba się nie różnią, bo pojemność jest zrobiona na skoku tłoka,
czyli wale i korbowodach...



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 13:17
- Lokalizacja: Rzeszów\Łódź
Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?
Dzięki za wypowiedzi i podpowiedzi...
temat umarł...
Można jeszcze jakieś podpowiedzi i sugestie napisać na przyszłość dla innych użytkowników.
Pozdrawiam.
temat umarł...
Można jeszcze jakieś podpowiedzi i sugestie napisać na przyszłość dla innych użytkowników.
Pozdrawiam.
FC 20V