>http://www.stig.pl/
Konkretnie jest to zestaw STIG 39, w miarę niedrogi i dość dyskretnie wyglądający. Przy montażu warto nakleić na zderzak zwykłą taśmę maskującą i dokładnie wyrysować linie oraz otwory.
Jak zaleca instrukcja, czujniki powinny być przynajmniej 55-60cm nad ziemią. Sprzedawca zalecił mi minimum 50cm, zaś ostatecznie (za radą znajomego) zamontowałem zewnętrzne na wys. 54cm, wewnętrzne zaś 55,5cm. Różnica ta ma podobno zwiększyć pole widzenia czujników i zmniejszyć z kolei niepotrzebne ryzyko "wykrywania" krawężników bezpośrednio za autem. Nie rzuca się to na szczęście w oczy - ale czy tak naprawdę działa lepiej, to nie wiem - może nieopatrznie uwierzyłem w jakiś mit



Wiercenie otworów jest łatwe, oczywiście zalecam wolnoobrotową wiertarkę lub wkrętarkę. Czujniki montowane są na wcisk, więc bez problemu wchodzą i dają się wyjmować. Długo za to szukałem miejsca, którędy przeciągnąć kable do bagażnika - w końcu wywierciłem mały otwór w rogu wnęki na koło zapasowe (widok od dołu):

Troszkę trudniejsze jest też estetyczne rozmieszczenie wyświetlacza, centralki i kabli od zasilania. Ja zdecydowałem się na przyklejenie wyświetlacza na obudowie trzeciego światła STOP:

Zaś kabel do centralki biegnie ukryty wzdłuż uszczelki tylnej klapy, przechodząc przez nią w jednym miejscu i kryjąc się w boczkach bagażnika:

Kable są odpowiedniej długości poza najważniejszym - od zasilania. Niestety, nie udało mi się zamieścić centralki tam, gdzie chciałem - w schowku po lewej stronie bagażnika. W końcu centralka wylądowała we wnęce na koło zapasowe:

Po uszczelnieniu wywierconej dziury silikonem, pozostało podłączyć czerwony kabel do kostki i czarny do masy - i można cieszyć się z "asystenta parkowania"
