Lancia Code - immobilizer
Re: Lancia Code - immobilizer
Witam.
Temat od dziś dla mnie aktualny, a jeszcze wczoraj nic się złego nie działo. Dziś próbuję odpalić Lancie ( Y 1.2 16V 98r) i nie słyszę pompy paliwa. Patrzę więc na lampki, a one nie gasną. Lampka CODE i wtrysku. Z tym, że ta od wtrysku mignęla po chwili, ale świeciła dalej. Zmieniłem kluczyk-to samo. Nie wiem jak na to wpadłem, ale wcisnąłem gaz do dechy i tak przekręciłem kluczyk po czym puściłem pedał gazu. Wszystko zadziałało poprawnie. Pompę paliwa było słychać, lampki pogasły i silnik udało się uruchomić. Pojechałem. W mieście po powrocie do samochodu to samo. Ta sama procedura uruchomiła samochód. Po powrocie do domu poćwiczyłem trochę i było to samo. Na konieć zaś zrobiłem ostatnią próbe i nagle wszystko działało bez zarzutu. Jednak nie wiem czy samo sie naprawiło. Co to mogło być i jakie znaczenie miało trzymanie wcisniętego gazu przy przekręcaniu kluczyka?
Temat od dziś dla mnie aktualny, a jeszcze wczoraj nic się złego nie działo. Dziś próbuję odpalić Lancie ( Y 1.2 16V 98r) i nie słyszę pompy paliwa. Patrzę więc na lampki, a one nie gasną. Lampka CODE i wtrysku. Z tym, że ta od wtrysku mignęla po chwili, ale świeciła dalej. Zmieniłem kluczyk-to samo. Nie wiem jak na to wpadłem, ale wcisnąłem gaz do dechy i tak przekręciłem kluczyk po czym puściłem pedał gazu. Wszystko zadziałało poprawnie. Pompę paliwa było słychać, lampki pogasły i silnik udało się uruchomić. Pojechałem. W mieście po powrocie do samochodu to samo. Ta sama procedura uruchomiła samochód. Po powrocie do domu poćwiczyłem trochę i było to samo. Na konieć zaś zrobiłem ostatnią próbe i nagle wszystko działało bez zarzutu. Jednak nie wiem czy samo sie naprawiło. Co to mogło być i jakie znaczenie miało trzymanie wcisniętego gazu przy przekręcaniu kluczyka?
Re: Lancia Code - immobilizer
Witam.
Mam kappe z 1995 roku z silnikiem 2.0 20V w której ostatnio coś się psuje. Auto jest dla mnie niewiele warte i szkoda mi powiększać koszty jego utrzymania tym bardziej że nie przewiduje dłuższej jego eksploatacji.
Jednak ostatnio zmartwił mnie fakt że po odpaleniu auta kluczyk wypadł mi ze stacyjki w pozycji uruchomienia silnika, więc uznałem że kluczyk się wytarł za bardzo i może dlatego ma małe opory i ma szanse wypaść w pozycji uruchomionego silnika (co utrudnia jego gaszenie bo najpierw trzeba znaleźć kluczyk na dywaniku).
Dodatkowo ostatnio coraz częściej mam problemy że po włożeniu kluczyka do stacyjki nie gaśnie zielona dioda i dopiero kilkukrotke przekręcenie w pozycję zapłon za którymś razem pomaga.
Coś widzę problemy z immobilazerem w aucie dlatego chciałem się go pozbyć i dorobić sobie zwykły (przez co tańszy) kluczyk bez transpondera (bo jak pytałem koszt w krakowie dorobienia to ok 150zl) bo mam tylko jeden ten czarny ze znaczkiem lanci i dioda do podświetlania dziurki na kluczyk...
Da się jakoś "łopatologicznie" ominąć immobilizer przez "dosztukowanie" jakiegoś kabla... - bo ewidentnie gdy immo nie zadziała to pompa jest "martwa" więc pewnie ją wyłącza - więc gdzie szukać i co zewrzeć żeby go ominąć?
Z góry dzięki za pomocne info.
Pozdrawia
Mam kappe z 1995 roku z silnikiem 2.0 20V w której ostatnio coś się psuje. Auto jest dla mnie niewiele warte i szkoda mi powiększać koszty jego utrzymania tym bardziej że nie przewiduje dłuższej jego eksploatacji.
Jednak ostatnio zmartwił mnie fakt że po odpaleniu auta kluczyk wypadł mi ze stacyjki w pozycji uruchomienia silnika, więc uznałem że kluczyk się wytarł za bardzo i może dlatego ma małe opory i ma szanse wypaść w pozycji uruchomionego silnika (co utrudnia jego gaszenie bo najpierw trzeba znaleźć kluczyk na dywaniku).
Dodatkowo ostatnio coraz częściej mam problemy że po włożeniu kluczyka do stacyjki nie gaśnie zielona dioda i dopiero kilkukrotke przekręcenie w pozycję zapłon za którymś razem pomaga.
Coś widzę problemy z immobilazerem w aucie dlatego chciałem się go pozbyć i dorobić sobie zwykły (przez co tańszy) kluczyk bez transpondera (bo jak pytałem koszt w krakowie dorobienia to ok 150zl) bo mam tylko jeden ten czarny ze znaczkiem lanci i dioda do podświetlania dziurki na kluczyk...
Da się jakoś "łopatologicznie" ominąć immobilizer przez "dosztukowanie" jakiegoś kabla... - bo ewidentnie gdy immo nie zadziała to pompa jest "martwa" więc pewnie ją wyłącza - więc gdzie szukać i co zewrzeć żeby go ominąć?
Z góry dzięki za pomocne info.
Pozdrawia
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Lancia Code - immobilizer
"Łopatologicznie" można ominąć immo, instalując wewnątrz komputera specjalny układ elektroniczny. Montaż tylko dla zaawansowanych elektroników. Układ można kupić przez internet ale jest dość drogi. Tańszym rozwiązaniem jest program immokiller, ale jego skutecznośći jeszcze nie sprawdziłem.
- vierov
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Lancia Code - immobilizer
Kolego "grzole", czy możesz napisać pełną, poprawną formę skróconego i niedziałającego linka, bo niestety obawiam się, że nie ja jeden nie zrozumiałem Twojego wytłumaczenia. Próbowałem różnie i nie działa.grzole pisze:Niestety tak jest, że po zamieszczeniu postu linki ulegają skróceniu automatem do czegoś takiego jak np. to >http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... 7&start=15 ale są aktywne. Podczas poprawiania postu w dowolnym momencie następuje przekształcenie tego linku z aktywnego a nieaktywny albowiem taki skrócony link zaczyna być traktowany jak dowolne słowo. Należy wtedy ponownie go wklejać aby był aktywny. Wszystkiemu zaradza stosowane na wstępie funkcji . Sam nieraz mam problem z tym automatem likwidującym aktywność linku, no cóż taka mała niedogodność. Nie wiem czy jesteśmy to w stanie poprawić sami swoimi siłami.robak pisze:mi tez nie działa - w ogóle zauważyłem że 3/4 linków podawanych na forum nie działa.

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 paź 2010, 22:14
- Lokalizacja: Pieszyce
Re: Lancia Code - immobilizer
czy do mojej lybry z 2000r powinienem dostać "lancia code"? dostałem tylko dwa kompl. kluczyków i to wszystko!!!
Re: Lancia Code - immobilizer
Było o tym pisane.Lybra powinna mieć kartę kodową.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.
- wujaszek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Lancia Code - immobilizer
Witam! Immobilizer w mojej Kappie odmówił posłuszeństwa. Po przekręceniu kluczykiem w pozycję
"zapłon" zielona dioda od immo nie gaśnie. Silnik nie odpala.
Po wpisaniu na Alledrogo hasła "immobilizer kappa" wyskoczył mi "emulator immobilizera"
Ustrojstwo kosztuje 100zł,jest wielkości pudełka od zapałek i ma trzy przewody do podłączenia
(jak się domyślam:masa,zasilanie i sygnałowy do ECU)
Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z Was kiedyś podłączał coś takiego lub słyszał o tym?
Co o tym myślicie? Będzie to działać?
"zapłon" zielona dioda od immo nie gaśnie. Silnik nie odpala.
Po wpisaniu na Alledrogo hasła "immobilizer kappa" wyskoczył mi "emulator immobilizera"
Ustrojstwo kosztuje 100zł,jest wielkości pudełka od zapałek i ma trzy przewody do podłączenia
(jak się domyślam:masa,zasilanie i sygnałowy do ECU)
Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z Was kiedyś podłączał coś takiego lub słyszał o tym?
Co o tym myślicie? Będzie to działać?

Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Lancia Code - immobilizer
Jak już wcześniej napisałem, emulator wpina się do ECU i jest to robótka dla zaawansowanego elektronika. Te trzy kable to nie jest tylko +-i sygnał
- wujaszek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Lancia Code - immobilizer
Te trzy kable podłączam do kabli wychodzących z komputera czy otwieram obudowę i wlutowuję
je w odpowiednie ścieżki? I to wszystko? Będzie działać bez dalszego jakiegoś tam programowania czy ustawiania komputera?
Na elektronice trochę się znam myślę,że dałbym radę
je w odpowiednie ścieżki? I to wszystko? Będzie działać bez dalszego jakiegoś tam programowania czy ustawiania komputera?
Na elektronice trochę się znam myślę,że dałbym radę

Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG
- laminiarz
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 287
- Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
- Lokalizacja: Katowice
Re: Lancia Code - immobilizer
To pytanie raczej do producenta urządzenia.
Opis instalacji jest dostępny w internecie na stronach producenta (adresu nie pamiętam).
Ale to jest ten 2-gi wariant o którym piszesz cyt.: " otwieram obudowę i wlutowuję
je w odpowiednie ścieżki..."
Opis instalacji jest dostępny w internecie na stronach producenta (adresu nie pamiętam).
Ale to jest ten 2-gi wariant o którym piszesz cyt.: " otwieram obudowę i wlutowuję
je w odpowiednie ścieżki..."
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Lancia Code - immobilizer
Witam wszystrkich,
mam pytanie ponieważ nie mogłem tego nigdzie znaleźć więc postanowiłem napisać tutaj. Poszukuję pomocy, jak zakodować kluczyk? ponieważ kluczyk był uszkodzony po naprawie założyłem baterię i .... nic lampka miga ale żadnej reakcji ze strony auta. Czytzałem, że potrzebne są kluczyk Czerwony, brązowy, niebieski lub czarny, ale niestety ja posiadam 3 czarne klucze jedynie tylko różne kolory mają same emblematy na kluczykach (jeden ma jasne tło, drugi takie żułtawe a trzeci brązowawe) mam w dokumentacji do samochodu katre na której pisze Lancia Code ale słyszałem również że przy lusterku jest przycisk którym taką czynność można wykonać. Bardzo proszę o pomoc jak można wykonać takie kodowanie w moim przypadku. Moja Lucy jest z 2000r 1.6L 16V. Błagam o pomoc
mam pytanie ponieważ nie mogłem tego nigdzie znaleźć więc postanowiłem napisać tutaj. Poszukuję pomocy, jak zakodować kluczyk? ponieważ kluczyk był uszkodzony po naprawie założyłem baterię i .... nic lampka miga ale żadnej reakcji ze strony auta. Czytzałem, że potrzebne są kluczyk Czerwony, brązowy, niebieski lub czarny, ale niestety ja posiadam 3 czarne klucze jedynie tylko różne kolory mają same emblematy na kluczykach (jeden ma jasne tło, drugi takie żułtawe a trzeci brązowawe) mam w dokumentacji do samochodu katre na której pisze Lancia Code ale słyszałem również że przy lusterku jest przycisk którym taką czynność można wykonać. Bardzo proszę o pomoc jak można wykonać takie kodowanie w moim przypadku. Moja Lucy jest z 2000r 1.6L 16V. Błagam o pomoc
Re: Lancia Code - immobilizer
Piszesz kolego, że coś czytałeś ale te czytanie tak jak i informacje jakie podałeś jest nie kompletne. Zwrot Lucy z 2000r może to być Kappa a i może być Lybra dobrze, że na napisałeś 1,6 16V bo z takim motorem była tylko Lybra i tak Lybra miała oryginalnie tylko dwa kluczyki(tylko czarne) i Lybra ma system code2 i żadne kodowanie przy lusterku nigdy nie dotyczyło Lybry, Lybra tylko wyspecjalizowane zakłady potrafią to zrobić i to bez możliwości otwierania drzwi z pilota, tylko immo.Franki23 pisze:Witam wszystrkich,
mam pytanie ponieważ nie mogłem tego nigdzie znaleźć więc postanowiłem napisać tutaj. Poszukuję pomocy, jak zakodować kluczyk? ponieważ kluczyk był uszkodzony po naprawie założyłem baterię i .... nic lampka miga ale żadnej reakcji ze strony auta. Czytzałem, że potrzebne są kluczyk Czerwony, brązowy, niebieski lub czarny, ale niestety ja posiadam 3 czarne klucze jedynie tylko różne kolory mają same emblematy na kluczykach (jeden ma jasne tło, drugi takie żułtawe a trzeci brązowawe) mam w dokumentacji do samochodu katre na której pisze Lancia Code ale słyszałem również że przy lusterku jest przycisk którym taką czynność można wykonać. Bardzo proszę o pomoc jak można wykonać takie kodowanie w moim przypadku. Moja Lucy jest z 2000r 1.6L 16V. Błagam o pomoc
Re: Lancia Code - immobilizer
Monter-wymieniacz-kamikaze u mnie za rogiem też potrafiargenta67 pisze: Lybra ma system code2 i żadne kodowanie przy lusterku nigdy nie dotyczyło Lybry, Lybra tylko wyspecjalizowane zakłady potrafią to zrobić i to bez możliwości otwierania drzwi z pilota, tylko immo.


Kolega Franki23 ma chyba Lybre, ale instrukcję od Kappy

Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Lancia Code - immobilizer
Czy w Kappach bez alarmu powinna się świecić dioda między kratkami nawiewu.
Ponieważ u mnie nie świeci, planuje zakupić diodę led.
I mam następujące pytanie.Czy u mnie dioda będzie jedno kolorowa czy dwu kolorowa ?
Jest to Kappa z 2000r po lifcie
Ponieważ u mnie nie świeci, planuje zakupić diodę led.
I mam następujące pytanie.Czy u mnie dioda będzie jedno kolorowa czy dwu kolorowa ?
Jest to Kappa z 2000r po lifcie
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Lancia Code - immobilizer
U mnie też się nie świeci. Alarmu nie mam, tylko oryginalny central.