Lybra - kontrolka EOBD
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Oto kody błędów:
A przyczyna to lekko pęknięty wąż gumowy od zaworu który jest zamocowany na chłodnicy.
THX
A przyczyna to lekko pęknięty wąż gumowy od zaworu który jest zamocowany na chłodnicy.
THX
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 lis 2010, 16:52
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Szczecin
Lybra 1.9 JTD - podczas jazdy zapalila sie kontrolka EOBD
Podczas jazdy w mrozny poranek zapalila sie kontrolka EOBD, auto jezdzi jak jezdzilo, moc przyspieszenie jest takie same jak bylo - wszystko jest ok no ale dlaczego to cholerstwo sie pali???
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 10:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy opcji szukaj przed założeniem nowego tematu
Powód: Używamy opcji szukaj przed założeniem nowego tematu
Re: Lybra 1.9 JTD - podczas jazdy zapalila sie kontrolka EOB
Aby było taniej podjechać do kolegi mającego kabel+laptop i odczytać błędy,odpowiednio zinterpretować odczyt i usunąć usterkę.To że jeździ-nie znaczy,że nie ma usterki.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.
- olofromglogau
- Forumowicz/ka
- Posty: 99
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: głogów-serby
Re: Lybra - kontrolka EOBD
mnie się to przytrafiło wczoraj - było mroźno autko stało w lesie 2-3 h jak wracałem po ok 2 km zapaliła mi się kontrolka czerwona EOBD (wszystko hulało normalnie tylko podejrzewam że wskaźnik temperatury silnika był na 50st cały czas). Po ok 5 h odpaliłem dalej się pali kontrolka , przejechalem jakies 2-3km wskaźnik temperatury się nieco ruszył do ok 65st i kontrolka zgasła ufff dodam że wskażnik osiągnął 90st.c dopiero po przejechaniu 17km.
Re: Lybra - kontrolka EOBD
olofromglogau pisze:mnie się to przytrafiło wczoraj - było mroźno autko stało w lesie 2-3 h jak wracałem po ok 2 km zapaliła mi się kontrolka czerwona EOBD (wszystko hulało normalnie tylko podejrzewam że wskaźnik temperatury silnika był na 50st cały czas). Po ok 5 h odpaliłem dalej się pali kontrolka , przejechalem jakies 2-3km wskaźnik temperatury się nieco ruszył do ok 65st i kontrolka zgasła ufff dodam że wskażnik osiągnął 90st.c dopiero po przejechaniu 17km.
Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 211
- Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
- Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
- Kontakt:
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?[/quote]
kup i wymień termostat, diesel lubi ciepło i jak tak będziesz śmigał to nie robisz mu dobrze, zamiast bawić się w tektury wymieniaj termostat, bo to najpewniejsze. miłej pracy.
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?[/quote]
kup i wymień termostat, diesel lubi ciepło i jak tak będziesz śmigał to nie robisz mu dobrze, zamiast bawić się w tektury wymieniaj termostat, bo to najpewniejsze. miłej pracy.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Nie ma co przykrywać nic tekturą. Mniemam, że w jedną stronę robisz 25km, ale jeśli przejeżdżasz je niezbyt szybkim tempem, powiedzmy do 60km/h, na zewnątrz jest poniżej -5st i jeszcze używasz grzania w środku to ma prawo nieosiągnąć tej temperatury.glad pisze: Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Dokładnie tez uważam ze to NIE termostat bo wiem jak się zachowuje, prawdopodobnie -6 i jazda figurowa na śniegu i ludzie oraz ogrzewanie doprowadza do tego ze temperatura jest 80-85.Dudi pisze:Nie ma co przykrywać nic tekturą. Mniemam, że w jedną stronę robisz 25km, ale jeśli przejeżdżasz je niezbyt szybkim tempem, powiedzmy do 60km/h, na zewnątrz jest poniżej -5st i jeszcze używasz grzania w środku to ma prawo nieosiągnąć tej temperatury.glad pisze: Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Dzięki Pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 211
- Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
- Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
- Kontakt:
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Nie ma co przykrywać nic tekturą. Mniemam, że w jedną stronę robisz 25km, ale jeśli przejeżdżasz je niezbyt szybkim tempem, powiedzmy do 60km/h, na zewnątrz jest poniżej -5st i jeszcze używasz grzania w środku to ma prawo nieosiągnąć tej temperatury.
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.[/quote]
Dokładnie tez uważam ze to NIE termostat bo wiem jak się zachowuje, prawdopodobnie -6 i jazda figurowa na śniegu i ludzie oraz ogrzewanie doprowadza do tego ze temperatura jest 80-85.
Dzięki Pozdrawiam[/quote]
Sorki panowie, ale jeśli termostat trzyma to pracuje tylko mały obieg, i bez kłopotu utrzymuje temp 90 stopni nawet na dystansie juz 10km przy temp otoczenie nawet minus 15 stopni. Po to on tam jest żeby tak właśnie działać, pozdrawiam.
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.[/quote]
Dokładnie tez uważam ze to NIE termostat bo wiem jak się zachowuje, prawdopodobnie -6 i jazda figurowa na śniegu i ludzie oraz ogrzewanie doprowadza do tego ze temperatura jest 80-85.
Dzięki Pozdrawiam[/quote]
Sorki panowie, ale jeśli termostat trzyma to pracuje tylko mały obieg, i bez kłopotu utrzymuje temp 90 stopni nawet na dystansie juz 10km przy temp otoczenie nawet minus 15 stopni. Po to on tam jest żeby tak właśnie działać, pozdrawiam.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Piszesz o Dieslu czy benzynie???papawhiski pisze: Sorki panowie, ale jeśli termostat trzyma to pracuje tylko mały obieg, i bez kłopotu utrzymuje temp 90 stopni nawet na dystansie juz 10km przy temp otoczenie nawet minus 15 stopni. Po to on tam jest żeby tak właśnie działać, pozdrawiam.
- amigo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sie 2010, 23:27
- Lokalizacja: Rydułtowy
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Odgrzebię trochę temat, bo nie lubię zakładać nowych. Po analizie tego i kilkunastu innych tematów z podobnym problemem zdecydowałem się napisać w tym
U mnie zapaliła się kontrolka jadąc sobie autostradą A4 przy 140 km/h i autko straciło swoją moc. Coś strzeliło i oleju trochę wiecej się pojawiło tu i tam. Dołączę zdjęcie:

Kupując samochód rura numer 1 była dość fajnie obklejona taśmą, która po roku czasu postanowiła się ulotnić i ukazać kilkucentymetrowe pęknięcie wzdłuż zgięcia
Na zdjęciu znajduje się moja, tymczasowa taśma. Po zaklejeniu dziur kontrolka zgasła. Kilka dni wcześniej samochód zaczął kopcić czarnym dymem przy wysokich obrotach i na niskim biegu. Pojawiał się też lekki świst przy wysokich obrotach. Wywnioskowałem, że winę za to ponosi dziurawa rura numer 1.
To z Lybry 1999 SW 1.9 JTD. Co to za rura numer 1? No i te rurki 2 i 3?
Olej również jest tam nie na miejscu, o tym wiem. Pojawia się też przy następnym złączeniu tej plastikowej rury przy samych światłach (4).

W pierwszej kolejności chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat tej rury (nazwa i jej numer), na forum znalazłem nawet info, że ktoś chyba do niej używał taśmę samowulkanizującą Rescue Tape, jeśłi to o tę rurę chodziło.
Jak będę wymieniał, to wyczyszczę cały układ i wrzucę zdjęcia, może wtedy wrzucimy to do nowego tematu.


Kupując samochód rura numer 1 była dość fajnie obklejona taśmą, która po roku czasu postanowiła się ulotnić i ukazać kilkucentymetrowe pęknięcie wzdłuż zgięcia

To z Lybry 1999 SW 1.9 JTD. Co to za rura numer 1? No i te rurki 2 i 3?
Olej również jest tam nie na miejscu, o tym wiem. Pojawia się też przy następnym złączeniu tej plastikowej rury przy samych światłach (4).

W pierwszej kolejności chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat tej rury (nazwa i jej numer), na forum znalazłem nawet info, że ktoś chyba do niej używał taśmę samowulkanizującą Rescue Tape, jeśłi to o tę rurę chodziło.
Jak będę wymieniał, to wyczyszczę cały układ i wrzucę zdjęcia, może wtedy wrzucimy to do nowego tematu.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 1999 r. 105 KM - wersja exclusive z basenem z krystalicznie czystą, klimatyzowaną wodą.
W podziękowaniu za każdą pomoc przy mojej Lucynce daję od siebie 25% rabat na usługi w Pol-Media dla wszystkich forumowiczów Lancia Klub Polska
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - przeszło 10 lat w branży stron www i SEO.
Projektowanie logo firmy, instalacja informacji o ciasteczkach, cookies na stronie www.
W podziękowaniu za każdą pomoc przy mojej Lucynce daję od siebie 25% rabat na usługi w Pol-Media dla wszystkich forumowiczów Lancia Klub Polska
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - przeszło 10 lat w branży stron www i SEO.
Projektowanie logo firmy, instalacja informacji o ciasteczkach, cookies na stronie www.
Re: Lybra - kontrolka EOBD
To o co pytasz to prawie cały dolot silnik 105km bez zmiennej reg.łopatek turbiny nie ma tu być prawa żadnej nieszczelności i tyle a zaklejanie taśmą to żenada, nr 4 to rura od intercoolera jak mniemam olej w tej okolicy to z turbinki pluje czy masz się martwić?to zależy ile go jest, w dziale downloads znajdziesz temat eper tam po vinie znajdziesz wszelkie informacje na temat numerów potrzebnych Ci części, narka.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne
- amigo
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 09 sie 2010, 23:27
- Lokalizacja: Rydułtowy
Re: Lybra - kontrolka EOBD
szukałem wcześniej, szukałem i doszukać się nie mogłem. Z moich obserwacji wyszło, że owa rura to:Big daddy pisze:To o co pytasz to prawie cały dolot silnik 105km bez zmiennej reg.łopatek turbiny nie ma tu być prawa żadnej nieszczelności i tyle a zaklejanie taśmą to żenada, nr 4 to rura od intercoolera jak mniemam olej w tej okolicy to z turbinki pluje czy masz się martwić?to zależy ile go jest, w dziale downloads znajdziesz temat eper tam po vinie znajdziesz wszelkie informacje na temat numerów potrzebnych Ci części, narka.
Tuleja giętka 46544805, na Intercars:
INDEKS: IMP17058
NAZWA: Przewód nagrzewnicy
OPIS: IMPERGOM 46544805 przewód do nagrzewnicy LANCIA Lybra
PRODUCENT: IMPERGOM
Dodatkowe informacje katalogowe:
Masa [g] - 360
Pozostaje zamówić takową, chyba, że ktoś z Was zna tańsze zamienniki?
Kolego, zaklekanie taśmą to był jedyny ratunek, aby samochód w ogóle mógł pojechać. To tylko tymczasowe rozwiązanie u mnie, dlatego za to się biorę.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 1999 r. 105 KM - wersja exclusive z basenem z krystalicznie czystą, klimatyzowaną wodą.
W podziękowaniu za każdą pomoc przy mojej Lucynce daję od siebie 25% rabat na usługi w Pol-Media dla wszystkich forumowiczów Lancia Klub Polska
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - przeszło 10 lat w branży stron www i SEO.
Projektowanie logo firmy, instalacja informacji o ciasteczkach, cookies na stronie www.
W podziękowaniu za każdą pomoc przy mojej Lucynce daję od siebie 25% rabat na usługi w Pol-Media dla wszystkich forumowiczów Lancia Klub Polska
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - przeszło 10 lat w branży stron www i SEO.
Projektowanie logo firmy, instalacja informacji o ciasteczkach, cookies na stronie www.
Re: Lybra - kontrolka EOBD
Mnie spotkało coś podobnego ale w kolejności jak poniżej.
Samochód stracił moc jakby turbo nie dmuchało.
Jednak gdy otworzyłem szybę i pogoniłem trochę to w moim subiektywnym odczuciu słyszałem turbo (delikatny świst).
Podgoniłem go jeszcze wyżej (w okolice 4k rpm) i wywaliło wspomniany błąd EOBD.
Na razie nigdzie nie jechałem na kompa bo niedziela, jutro pewnie też czasu nie znajdę.
Czego się spodziewać oprócz wężyków i rur ?
Oby nie wtryski, turbina czy coś z takich "kosztów".
Edyta:
Posprawdzałem wężyki i w zasięgu wzroku i ręki są szczelne.
Ale tych ze schematu o numerach 14 i 15 nie potrafiłem fizycznie sprawdzić tak z góry silnika.
Przegoniłem go ostro pod 4,5k rpm.
Zadymił i kontrolka się wyłączyła.
Zgasiłem silnik i turbo już ostro dmucha, błędu nie ma.
Więc na pewno to któreś z wężyków, rur, rureczek.
Od razu wymieniać 14 i 15 w ciemno ?
Samochód stracił moc jakby turbo nie dmuchało.
Jednak gdy otworzyłem szybę i pogoniłem trochę to w moim subiektywnym odczuciu słyszałem turbo (delikatny świst).
Podgoniłem go jeszcze wyżej (w okolice 4k rpm) i wywaliło wspomniany błąd EOBD.
Na razie nigdzie nie jechałem na kompa bo niedziela, jutro pewnie też czasu nie znajdę.
Czego się spodziewać oprócz wężyków i rur ?
Oby nie wtryski, turbina czy coś z takich "kosztów".
Edyta:
Posprawdzałem wężyki i w zasięgu wzroku i ręki są szczelne.
Ale tych ze schematu o numerach 14 i 15 nie potrafiłem fizycznie sprawdzić tak z góry silnika.
Przegoniłem go ostro pod 4,5k rpm.
Zadymił i kontrolka się wyłączyła.
Zgasiłem silnik i turbo już ostro dmucha, błędu nie ma.
Więc na pewno to któreś z wężyków, rur, rureczek.
Od razu wymieniać 14 i 15 w ciemno ?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - kontrolka EOBD
albo elektrozaworek sterowania VNT...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<