Lybra - kontrolka EOBD

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: glad » 17 wrz 2010, 16:25

Oto kody błędów:

A przyczyna to lekko pęknięty wąż gumowy od zaworu który jest zamocowany na chłodnicy.
THX
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

WoMaR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2010, 16:52
Imię: Mario
Lokalizacja: Szczecin

Lybra 1.9 JTD - podczas jazdy zapalila sie kontrolka EOBD

Post autor: WoMaR » 13 gru 2010, 22:33

Podczas jazdy w mrozny poranek zapalila sie kontrolka EOBD, auto jezdzi jak jezdzilo, moc przyspieszenie jest takie same jak bylo - wszystko jest ok no ale dlaczego to cholerstwo sie pali???
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, 10:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy opcji szukaj przed założeniem nowego tematu

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra 1.9 JTD - podczas jazdy zapalila sie kontrolka EOB

Post autor: sel » 14 gru 2010, 9:51

Aby było taniej podjechać do kolegi mającego kabel+laptop i odczytać błędy,odpowiednio zinterpretować odczyt i usunąć usterkę.To że jeździ-nie znaczy,że nie ma usterki.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Awatar użytkownika
olofromglogau
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 06 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: głogów-serby

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: olofromglogau » 20 gru 2010, 17:46

mnie się to przytrafiło wczoraj - było mroźno autko stało w lesie 2-3 h jak wracałem po ok 2 km zapaliła mi się kontrolka czerwona EOBD (wszystko hulało normalnie tylko podejrzewam że wskaźnik temperatury silnika był na 50st cały czas). Po ok 5 h odpaliłem dalej się pali kontrolka , przejechalem jakies 2-3km wskaźnik temperatury się nieco ruszył do ok 65st i kontrolka zgasła ufff dodam że wskażnik osiągnął 90st.c dopiero po przejechaniu 17km.

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: glad » 20 gru 2010, 19:31

olofromglogau pisze:mnie się to przytrafiło wczoraj - było mroźno autko stało w lesie 2-3 h jak wracałem po ok 2 km zapaliła mi się kontrolka czerwona EOBD (wszystko hulało normalnie tylko podejrzewam że wskaźnik temperatury silnika był na 50st cały czas). Po ok 5 h odpaliłem dalej się pali kontrolka , przejechalem jakies 2-3km wskaźnik temperatury się nieco ruszył do ok 65st i kontrolka zgasła ufff dodam że wskażnik osiągnął 90st.c dopiero po przejechaniu 17km.

Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?
www.corolla.fora.pl
www.lybra.fora.pl
Lancia Lybra SW 1,9 JTD

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: papawhiski » 20 gru 2010, 19:40

Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?[/quote]

kup i wymień termostat, diesel lubi ciepło i jak tak będziesz śmigał to nie robisz mu dobrze, zamiast bawić się w tektury wymieniaj termostat, bo to najpewniejsze. miłej pracy.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: Dudi » 20 gru 2010, 19:57

glad pisze: Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?
Nie ma co przykrywać nic tekturą. Mniemam, że w jedną stronę robisz 25km, ale jeśli przejeżdżasz je niezbyt szybkim tempem, powiedzmy do 60km/h, na zewnątrz jest poniżej -5st i jeszcze używasz grzania w środku to ma prawo nieosiągnąć tej temperatury.
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: glad » 21 gru 2010, 16:47

Dudi pisze:
glad pisze: Własnie dobrze ze jest ten temacik wyżej, ostatnio silnik NIE rozgrzewa się do 90 stopni tak jak powinien ciągle jest mniej, a robię 50 km dziennie do pracy i teraz pytanie: Czy przykryć kratownice od środka kartonem ????
To jest bardzo ważne bo jeżeli silnik się NIE dogrzewa po takiej odległości trzeba może mu pomóc ?
Dalej za tym idzie wyższe spalanie a jak będzie temperatura to spalanie będzie OK , jak myślicie ?
Nie ma co przykrywać nic tekturą. Mniemam, że w jedną stronę robisz 25km, ale jeśli przejeżdżasz je niezbyt szybkim tempem, powiedzmy do 60km/h, na zewnątrz jest poniżej -5st i jeszcze używasz grzania w środku to ma prawo nieosiągnąć tej temperatury.
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.
Dokładnie tez uważam ze to NIE termostat bo wiem jak się zachowuje, prawdopodobnie -6 i jazda figurowa na śniegu i ludzie oraz ogrzewanie doprowadza do tego ze temperatura jest 80-85.
Dzięki Pozdrawiam
www.corolla.fora.pl
www.lybra.fora.pl
Lancia Lybra SW 1,9 JTD

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: papawhiski » 21 gru 2010, 20:09

Nie ma co przykrywać nic tekturą. Mniemam, że w jedną stronę robisz 25km, ale jeśli przejeżdżasz je niezbyt szybkim tempem, powiedzmy do 60km/h, na zewnątrz jest poniżej -5st i jeszcze używasz grzania w środku to ma prawo nieosiągnąć tej temperatury.
Musisz pojeździć trochę dłużej i szybciej i zobaczysz jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury. To, że nie osiąga Ci tej temp. nie oznacza od razu uszkodzonego termostatu. Wszystko zależy od stylu jazdy.[/quote]

Dokładnie tez uważam ze to NIE termostat bo wiem jak się zachowuje, prawdopodobnie -6 i jazda figurowa na śniegu i ludzie oraz ogrzewanie doprowadza do tego ze temperatura jest 80-85.
Dzięki Pozdrawiam[/quote]

Sorki panowie, ale jeśli termostat trzyma to pracuje tylko mały obieg, i bez kłopotu utrzymuje temp 90 stopni nawet na dystansie juz 10km przy temp otoczenie nawet minus 15 stopni. Po to on tam jest żeby tak właśnie działać, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: Dudi » 21 gru 2010, 22:50

papawhiski pisze: Sorki panowie, ale jeśli termostat trzyma to pracuje tylko mały obieg, i bez kłopotu utrzymuje temp 90 stopni nawet na dystansie juz 10km przy temp otoczenie nawet minus 15 stopni. Po to on tam jest żeby tak właśnie działać, pozdrawiam.
Piszesz o Dieslu czy benzynie???
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
amigo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 09 sie 2010, 23:27
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: amigo » 29 sie 2011, 23:42

Odgrzebię trochę temat, bo nie lubię zakładać nowych. Po analizie tego i kilkunastu innych tematów z podobnym problemem zdecydowałem się napisać w tym :) U mnie zapaliła się kontrolka jadąc sobie autostradą A4 przy 140 km/h i autko straciło swoją moc. Coś strzeliło i oleju trochę wiecej się pojawiło tu i tam. Dołączę zdjęcie:

Obrazek

Kupując samochód rura numer 1 była dość fajnie obklejona taśmą, która po roku czasu postanowiła się ulotnić i ukazać kilkucentymetrowe pęknięcie wzdłuż zgięcia :D Na zdjęciu znajduje się moja, tymczasowa taśma. Po zaklejeniu dziur kontrolka zgasła. Kilka dni wcześniej samochód zaczął kopcić czarnym dymem przy wysokich obrotach i na niskim biegu. Pojawiał się też lekki świst przy wysokich obrotach. Wywnioskowałem, że winę za to ponosi dziurawa rura numer 1.

To z Lybry 1999 SW 1.9 JTD. Co to za rura numer 1? No i te rurki 2 i 3?

Olej również jest tam nie na miejscu, o tym wiem. Pojawia się też przy następnym złączeniu tej plastikowej rury przy samych światłach (4).

Obrazek

W pierwszej kolejności chciałbym dowiedzieć się coś więcej na temat tej rury (nazwa i jej numer), na forum znalazłem nawet info, że ktoś chyba do niej używał taśmę samowulkanizującą Rescue Tape, jeśłi to o tę rurę chodziło.

Jak będę wymieniał, to wyczyszczę cały układ i wrzucę zdjęcia, może wtedy wrzucimy to do nowego tematu.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 1999 r. 105 KM - wersja exclusive z basenem z krystalicznie czystą, klimatyzowaną wodą.

W podziękowaniu za każdą pomoc przy mojej Lucynce daję od siebie 25% rabat na usługi w Pol-Media dla wszystkich forumowiczów Lancia Klub Polska
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - przeszło 10 lat w branży stron www i SEO.
Projektowanie logo firmy, instalacja informacji o ciasteczkach, cookies na stronie www.

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: Big daddy » 30 sie 2011, 0:26

To o co pytasz to prawie cały dolot silnik 105km bez zmiennej reg.łopatek turbiny nie ma tu być prawa żadnej nieszczelności i tyle a zaklejanie taśmą to żenada, nr 4 to rura od intercoolera jak mniemam olej w tej okolicy to z turbinki pluje czy masz się martwić?to zależy ile go jest, w dziale downloads znajdziesz temat eper tam po vinie znajdziesz wszelkie informacje na temat numerów potrzebnych Ci części, narka.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Awatar użytkownika
amigo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 09 sie 2010, 23:27
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: amigo » 30 sie 2011, 15:07

Big daddy pisze:To o co pytasz to prawie cały dolot silnik 105km bez zmiennej reg.łopatek turbiny nie ma tu być prawa żadnej nieszczelności i tyle a zaklejanie taśmą to żenada, nr 4 to rura od intercoolera jak mniemam olej w tej okolicy to z turbinki pluje czy masz się martwić?to zależy ile go jest, w dziale downloads znajdziesz temat eper tam po vinie znajdziesz wszelkie informacje na temat numerów potrzebnych Ci części, narka.
szukałem wcześniej, szukałem i doszukać się nie mogłem. Z moich obserwacji wyszło, że owa rura to:

Tuleja giętka 46544805, na Intercars:

INDEKS: IMP17058
NAZWA: Przewód nagrzewnicy
OPIS: IMPERGOM 46544805 przewód do nagrzewnicy LANCIA Lybra
PRODUCENT: IMPERGOM

Dodatkowe informacje katalogowe:
Masa [g] - 360

Pozostaje zamówić takową, chyba, że ktoś z Was zna tańsze zamienniki?

Kolego, zaklekanie taśmą to był jedyny ratunek, aby samochód w ogóle mógł pojechać. To tylko tymczasowe rozwiązanie u mnie, dlatego za to się biorę.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 1999 r. 105 KM - wersja exclusive z basenem z krystalicznie czystą, klimatyzowaną wodą.

W podziękowaniu za każdą pomoc przy mojej Lucynce daję od siebie 25% rabat na usługi w Pol-Media dla wszystkich forumowiczów Lancia Klub Polska
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych - przeszło 10 lat w branży stron www i SEO.
Projektowanie logo firmy, instalacja informacji o ciasteczkach, cookies na stronie www.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: kaeres » 10 cze 2012, 16:24

Mnie spotkało coś podobnego ale w kolejności jak poniżej.
Samochód stracił moc jakby turbo nie dmuchało.
Jednak gdy otworzyłem szybę i pogoniłem trochę to w moim subiektywnym odczuciu słyszałem turbo (delikatny świst).
Podgoniłem go jeszcze wyżej (w okolice 4k rpm) i wywaliło wspomniany błąd EOBD.
Na razie nigdzie nie jechałem na kompa bo niedziela, jutro pewnie też czasu nie znajdę.
Czego się spodziewać oprócz wężyków i rur ?
Oby nie wtryski, turbina czy coś z takich "kosztów".

Edyta:
Posprawdzałem wężyki i w zasięgu wzroku i ręki są szczelne.
Ale tych ze schematu o numerach 14 i 15 nie potrafiłem fizycznie sprawdzić tak z góry silnika.
Przegoniłem go ostro pod 4,5k rpm.
Zadymił i kontrolka się wyłączyła.
Zgasiłem silnik i turbo już ostro dmucha, błędu nie ma.
Więc na pewno to któreś z wężyków, rur, rureczek.
Od razu wymieniać 14 i 15 w ciemno ?

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - kontrolka EOBD

Post autor: Ramzes_II » 11 cze 2012, 6:55

albo elektrozaworek sterowania VNT...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”