Kappa - tłumik
Re: Kappa - tłumik
Jak założę tłumik końcowy od 3,0 do swojej 2.0 20VT to będzie jakaś różnica w osiągach?Moce są zbliżone tych silników.
Re: Odp: Kappa - tłumik
Są dwa silniki 2.0 Turbo- 16V i 20V. Mi konkretnie chodzi o 2.0 16vT: czy tłumiki (środkowy i ostatni) do tego typu silnika są kompatybilne z pozostałymi wersjami silnikowymi?Po pierwsze tłumik z 2.0 (2,4) pasuje fizycznie bez problemu do 3.0 i nawet do 2,0 T.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - tłumik
Dzisiaj przyszedł pocztą tłumik końcowy do mojej 2.0 20vt zamiennik z jedną rurą wylotową nie dedykowany do turbo.Jakiś czas jeździłem bez końcowego wydechu,a wcześniej był oryginał. Po założeniu nowego zamiennika wrażenia są następujące:Silnik bardziej elastyczny,jakby efekt turbo dziury zanikł,samochód lepiej odchodzi,wcześniej 150 km/h na trojce,a teraz 180km/h.Cisza w kabinie,a ma zewnątrz dyskretny bulgot z wydechu.W niedługim czasie wybieram się na hamownie podwoziową,zobaczymy jakie wartości ma samochód po zamontowaniu tej puchy.Postaram się zrobić kilka fotek i nagrać jak to pracuje i jeździ.Co do 16vt to myślę ze ten tłumik tez się nada.To są moje spostrzeżenia,proszę się nie sugerować moją wypowiedzią przy doborze tłumika,ale jak już pisałem,hamownia powie ci wszystko 

- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - tłumik
Z jakiej firmy kupowałeś?? Na allegro??
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - tłumik
Kaczmar- jaki konkretnie tłumik kupiłeś- od zwykłej 2,0/2,4? Bo ja na takim jeżdżę odkąd kupiłem, oryginału nie miałem okazji testować, ale byłem przekonany, że na oryginale lepiej powinna iść..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - tłumik
W swojej mam do wymiany tłumik środkowy- widać, że ten, który jest aktualnie założony jest od zwykłej 2,0/2,4, chociaż chyba 3,0 też ma taki- zwykła, walcowata puszka.
Wiem, że jestem wariat, ale znalazłem sklep w Piasecznie, który ściągnął mi środkowy "trapezowy" Imasafa za jedyne.. 550PLN hehe.
Jest już w drodze, w piątek powinienem mieć. Facet podczas rozmowy stwierdził, że powinienem być zadowolony z tego tłumika, bo widać na oko, że jest z grubszej blachy niż większość, więc.. mam nadzieję, że będzie wart swej ceny.
I już zbieram na końcowy Imasafa
Będę miał oryginalny wydech- zobaczymy jak będzie szła 
Wiem, że jestem wariat, ale znalazłem sklep w Piasecznie, który ściągnął mi środkowy "trapezowy" Imasafa za jedyne.. 550PLN hehe.
Jest już w drodze, w piątek powinienem mieć. Facet podczas rozmowy stwierdził, że powinienem być zadowolony z tego tłumika, bo widać na oko, że jest z grubszej blachy niż większość, więc.. mam nadzieję, że będzie wart swej ceny.
I już zbieram na końcowy Imasafa


Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - tłumik
ja sobie właśnie wymieniłem cały wydech na oryginalny katalizator, środkowy i końcowy i w końcu mam jak za nówki - ciszę
na katalizatorze zamienniku reszcie zamiennikowej - brzmiał jak stary samochód
w poszukiwaniach swoich tłumików - znalazłem nie zła ofertę środkowych
tu:
http://allegro.pl/tlumik-alfa-romeo-166 ... 82817.html
są jeszcze 4 sztuki
a cena naprawdę superowa
na katalizatorze zamienniku reszcie zamiennikowej - brzmiał jak stary samochód

w poszukiwaniach swoich tłumików - znalazłem nie zła ofertę środkowych
tu:
http://allegro.pl/tlumik-alfa-romeo-166 ... 82817.html
są jeszcze 4 sztuki
a cena naprawdę superowa
Re: Kappa - tłumik
w Częstochowie gość trudni się w wydechach mi nawalił środkowy i te pierścienie popękały od łączenia zajechałem do niego i miał taki za 150 zl plus pierścienie około 15 zl z montażem wiec bylem w szoku ze miał taki bez problemu i za takie pieniądze w aucie cisza 2 rok i zero rdzy wiec tandeta chyba nie jest mówił ze do kappy ma wszystkie do lybry tylko dorabia na zamówienie końcowy bo tam jest jakaś nietypowa i ciężko ponoć jest dostępna a nie lubię jak ktoś wydziwia od egzotycznego auta i mówi ze lepiej golfa trzeb a bylo kupić wiec go polecam adres mogę podać dla zainteresowanych mam tez mechaniora który jest dobry w lanciach bo wychodzi z założenia ze to fiat a nie porsche i zna sie na robocie średnio drogi jest ale nie trzeba jeździć z reklamacjami ma duże pojecie o kappie sam miał kiedyś jak do niego zajeżdżam to ma łezkę w oku
apropo egotycznych aut zajechałem kiedyś wymienic olej gościu się przegnał jak zobaczył kapiszona i ręce mu latały jak pijakowi:D boje się co by było jak by miał wyminąć świece;p
apropo egotycznych aut zajechałem kiedyś wymienic olej gościu się przegnał jak zobaczył kapiszona i ręce mu latały jak pijakowi:D boje się co by było jak by miał wyminąć świece;p
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - tłumik
Dzisiaj zamontowałem do swojej 20VT środkowy i końcowy tłumik Imasaf'a dedykowane do Turbo- tylny z 2 rurkami.
Spostrzeżenia na szybko- w aucie elegancka cisza, na zewnątrz leciutko głos się zmienił. W kabinie na postoju wydaje mi się, że jest ciut większy "bas", który jednak na szczęście podczas jazdy ani trochę nie zakłóca ciszy.
I najważniejsze- moim zdaniem zmniejszyło się zauważalnie (w stosunku do zestawu z wolnossącej 2.0) zjawisko turbodziury, silnik nawet na 1. czy 2. biegu nieco szybciej reaguje na dodanie gazu, natomiast np. na 4. przy 60 różnica jest naprawdę zauważalna- na wolnossącym zestawie przez ładną chwilkę (jakieś hm.. z 2-3 sekundy) niewiele się działo, jedynie silnik z racji większego obciążenia głośniej pracował, teraz ta chwila znacznie się skróciła, reakcja na dodanie gazu jest tu sporo szybsza.
Co prawda tłumiki kosztowały małą fortunę (komplet 1320zł), ale osobiście jestem bardzo zadowolony, bo widzę same plusy, minusa żadnego.
Tłumiki solidne, z blachy 2mm, kto wie czy nie są one takie same jak na pierwszy montaż, tylko bez znaczka (podobno na pierwszy montaż tłumiki robił właśnie Imasaf, co po części potwierdza fakt, że do Delty, jaką posiadam tłumik Imasaf'a występuje w całości środek i tył, tak samo miałem w aucie kiedy je kupowałem).. Mam nadzieję, że długo się nimi pocieszę
Spostrzeżenia na szybko- w aucie elegancka cisza, na zewnątrz leciutko głos się zmienił. W kabinie na postoju wydaje mi się, że jest ciut większy "bas", który jednak na szczęście podczas jazdy ani trochę nie zakłóca ciszy.
I najważniejsze- moim zdaniem zmniejszyło się zauważalnie (w stosunku do zestawu z wolnossącej 2.0) zjawisko turbodziury, silnik nawet na 1. czy 2. biegu nieco szybciej reaguje na dodanie gazu, natomiast np. na 4. przy 60 różnica jest naprawdę zauważalna- na wolnossącym zestawie przez ładną chwilkę (jakieś hm.. z 2-3 sekundy) niewiele się działo, jedynie silnik z racji większego obciążenia głośniej pracował, teraz ta chwila znacznie się skróciła, reakcja na dodanie gazu jest tu sporo szybsza.
Co prawda tłumiki kosztowały małą fortunę (komplet 1320zł), ale osobiście jestem bardzo zadowolony, bo widzę same plusy, minusa żadnego.
Tłumiki solidne, z blachy 2mm, kto wie czy nie są one takie same jak na pierwszy montaż, tylko bez znaczka (podobno na pierwszy montaż tłumiki robił właśnie Imasaf, co po części potwierdza fakt, że do Delty, jaką posiadam tłumik Imasaf'a występuje w całości środek i tył, tak samo miałem w aucie kiedy je kupowałem).. Mam nadzieję, że długo się nimi pocieszę

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - tłumik
mi właśnie skończył sie tlumik który jeźdźił w aucie ponad 2 lata, bez gazu.
Teraz znowu wymiana. I zastanawiam sie czy na uzywany orginał czy dalej zamiennik
Co ciekawe, tłumik przerdzewiał od środka przy łączeniu rury z puszką z zewnątrz wygląda jak nowy, jeszcze sie błyszczy, ale widac ze wykonanie nie jest najlepsze.
Na orginalnym tłumiku auto przejeździło 12 lat
Teraz znowu wymiana. I zastanawiam sie czy na uzywany orginał czy dalej zamiennik
Co ciekawe, tłumik przerdzewiał od środka przy łączeniu rury z puszką z zewnątrz wygląda jak nowy, jeszcze sie błyszczy, ale widac ze wykonanie nie jest najlepsze.
Na orginalnym tłumiku auto przejeździło 12 lat
Re: Kappa - tłumik
Tu macie Imasafy o jakości oryginału. U mnie 5 lat chodzą, korozja śladowa, dźwięk piękny (choć za cichy):
1. http://tlumikieu.na.allegro.pl/ShowItem ... 596&beta=1
2. http://tlumikieu.na.allegro.pl/ShowItem ... 079&beta=1
1. http://tlumikieu.na.allegro.pl/ShowItem ... 596&beta=1
2. http://tlumikieu.na.allegro.pl/ShowItem ... 079&beta=1
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - tłumik
Miło wiedzieć, bo w lipcu się na nie szarpnąłem właśnie od tego gościa. Tak naprawdę przecierał szlaki na moich tłumikach 
No i nie ukrywam, że cena zabójcza, ale wizualnie wykonanie dobre i liczę na co najmniej dobrą trwałość. Zdajesz się to potwierdzać, co mnie niezmiernie cieszy

No i nie ukrywam, że cena zabójcza, ale wizualnie wykonanie dobre i liczę na co najmniej dobrą trwałość. Zdajesz się to potwierdzać, co mnie niezmiernie cieszy

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - tłumik
przez tojc406 pisze:Tu macie Imasafy o jakości oryginału. U mnie 5 lat chodzą, korozja śladowa, dźwięk piękny (choć za cichy):
1. http://tlumikieu.na.allegro.pl/ShowItem ... 596&beta=1
2. http://tlumikieu.na.allegro.pl/ShowItem ... 079&beta=1


Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - tłumik
Panowie i ja mam pytanie czy mogę założyć tłumik końcowy do mojej lanci 2.0 20v t z 3.0 ?? wyglądają tak samo a różnica w cenie jest o 700 zl oto link z allegro
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-lancia ... 65384.html
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-lancia ... 65384.html