Lybra - przymierzam się do kupna

Moderator: stabraf

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 9:49

Heathen pisze:
Ale temat nie dotyczy ciebie tylko autora, który rocznie robi 5000km
I tu zamiast doradzić mu coś z głową, patrzysz przez pryzmat swoich upodobań!
A TY nie? Czyż nie po to jest forum i nie po to zadaje gość pytanie aby mu odpowiedzieć zgodnie z naszymi przekonaniami i doświadczeniami? Czy też może autor oczekuje że akurat użytkownik 1.6 napisze mu KUPUJ 1.6 i nic i nikt nie powinien mieć innego zdania?


Troszkę przesadzacie.


I nie 5 a 10tyś rocznie i to może... i na samym wstępie gość pisze że bardzo podoba mu się diesel więc czemu na siłę go od diesla odganiacie.... bo nimi nie jeździcie.. więc doradzacie wedle swoich upodobań.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Heathen » 08 wrz 2011, 9:59

Ja mam 1,8 nie polecam, ja polecam mu zgodnie ze zdrowym rozsądkiem 1,6 a nie własnymi upodobaniami/przekonaniami.
Poleciłem 1,6 , odradziłem diesla co uargumentowałem.
Twój jedyny argument za dieslem to "kocie ruchy" ;) który w mieście ma straszne znaczenie :lol:
QV...soon:)

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 10:07

Dynamika, spalanie, stosunkowo mała awaryjność, nie zawalanie bagażnika butlami i cudami z lpg i... kocie ruchy :) zdroworozsądkowe podejście.

Z samochodu trzeba się cieszyć, a jazda ma dawać przyjemność i satysfakcję... tego w 1.6 nie uświadczy :)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Heathen » 08 wrz 2011, 10:28

No widzisz a ja napiszę tak:
W miescie dynamika taka sama jak 1,6;D bo przy średniej prędkości 30k/h (tyle mi pokazuje komp na trasie 10km do pracy) nie wiem gdzie ową dynamikę moge odczuć? Na odcinku 2km najeżonym przejściami dla pieszych? Czy stojąc w korku co 200m światła?
Mała awaryjność, zgadzam się jest ona rekompensowana przez stosunkowo wysokie koszty serwisowania,
Lekki bagażnik? To ja powiem:
2,4 to krowa w porownaniu z 1,6 co odbija się na zużyciu się elementów zawieszenia przedniego (na naszych drogach to bardzo odczuwalne).
Kocie ruchy? Prosze cię:D

Co do ostatniego zdania zgadzam się, ale już odechciało mi się dużego silnika do miasta bo po co? (celowałem w 2,0 a kupiłem 1,8) raz na rok taki 1,6 także tira wyprzedzi;).
Ale kończę dysputę, bo pkt widzenia zależy od pkt siedzenia:)
Pzdr.
QV...soon:)

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 10:41

Tira może i wyprzedzi, ale z autobusem miejskim będzie problem :P No i do tego w 1.6 bardzo często są wyrobione na szynach fotele... pewnie dla tego że właściciel, chcąc się rozpędzić musi wykonywać ruchy posuwisto poziome odwłokiem w celu efektywniejszego rozbujania pojazdu :)

Nie lekki bagażnik, a bez ustrojstwa w postaci walca z gazem :)

Jeździłem Mareą 1.6 1.6v buda podobna silnik ten sam (zakładam) i to nie jedzie, konióf sto, moment obrotowy jak w polonezie....

Moc: 103 KM (76 kW) osiągana przy 5750 obr./min,
Maksymalny moment obrotowy: 145 Nm przy 4000 obr./min


Na miasto AX lub Saxo :P względnie żeby było po marce to Y ...z gazem :) Nie kupuje się Lybry szukając ekonomii.

laly2000

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: laly2000 » 08 wrz 2011, 11:42

No taż policzyłem! Kwota zakupu, tankowania i serwisowania samochodu przez 3 lata z przebiegiem w ok. 10kkm rocznie.
Dla saxo mi się nie chce, pewnie będzie z połowa tego, ale co kto lubi. Ja się staram przez miasto nie pchać, za często w korku nie stoję, ale jeśli już, to przynajmniej mam wygodnie :)

@JohnySiwus - skala kosztów jest mniej więcej taka. Jeśli Ci to odpowiada - szukaj dobrego egzemplarza i kupuj. Nie ma się co zastanawiać za dużo, bo tylko zabrniesz w tym większe mącipole, a mądrzejszy bynajmniej nie będziesz. Nie ma ryzyka nie ma zabawy :)

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 11:47

No to teraz te 30-40 koła rozumiem :)

bananet
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 30 lis 2009, 10:36
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: bananet » 08 wrz 2011, 12:17

Ja posiadam 2.4 jtd i 70% to jazda po mieście (robie ok 20. tys rocznie), wybrałem taki silnik świadomie, bo miałem okazje pojeździć 1.9 jtd (115) oraz 1.8 i uważam, że oszczędności ekonomiczne jakie wynikają z posiadania tych mniejszych silników nie wynagradzają mniejszej przyjemności z jazdy. Moje auto pali 9,5 w mieście i uważam to za dobry wynik jak na 150KM. A przyjemność z jazdy jest naprawdę duża.
Jak miałbym jeszcze raz wybrać sobie Lybrę, to również bym brał 2.4 jtd lub 2.0., bo tylko te silniki pasują charakterem i mocą do tego modelu. To jest moje zdanie i ja pierw patrzę na przyjemność z jazdy autem, a dopiero w dalszej kolejności na ekonomie. Pewnie jak mi kiedyś padnie dwumas albo pompa to będę płakał, ale obecnie cieszę się jazdą.
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa
Lancia Delta II 1.6

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Heathen » 08 wrz 2011, 12:32

No i znowu, panowie nikt nie mówi że nie ma różnicy między silnikami.
Ale do diaska co mi da 2,4 jtd jak 90% tras robię po Zabrzu? Satysfakcje?
Przyjemność z jazdy po mieście jest też duża w moim 1,8, clima auto+bose+ dobre mp3 i nie słyszę tego zgiełku stojąc w korku... w takim 2,4 byłoby dokładnie tak samo (no dobra może troszke inne doznania słuchowe)
Co innego spore trasy 30-40 tyś rocznie.

A jak już wogóle mam coś powiedzieć to w Lybrze nie ma motoru który "oddaje charakter i moc". UBOGA GAMA SILNIKOWA to jest główna wada Lybry, niestety brakuje tu jakiejś fajnej turbo benzynki lub wolnossącej V6....wtedy moglibyśmy dywagować na temat "przyjemności", a nie rozczulać się czy auto przyspiesza w 10,3 sek (1,8) czy 9,4 sek (2,4jtd 150km) bo te wartości są śmieszne a zarazem wysokie na tle konkurencji (segment D)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: FXX » 08 wrz 2011, 15:08

Alan pisze:Też byłem przeciwnikiem diesli...do póki nie kupiłem swojego. Jak ktoś chce oszczędności niech kupi sobie Citroena AX a nie auto typu Lybra i podobne.Nikt też nie zakłada LPG po to by jeździć 10tyś rocznie...więc kupno PB z LPG to taka sama loteria jak z dieslem ,a uciążliwość większa.

Gdybym szukał Lybry,olałbym cherlawe 1.6,kłopotliwe 1.8 czy krwiopijce 2.0 olałbym nawet 1.9jtd kupiłbym 2.4 JTD ..a że pali nieco więcej? a co mnie to gów..no obchodzi..ale jak się sympatycznie porusza....te kocie ruchy :)


Gdybym szukając samochodu zastanawiał się nad twoimi wariantami...kupiłbym AX w dieslu..pali około 4 w mieście...Gdybym kupując Lancię przejrzał to forum...nigdy bym jej nie kupił....takie bzdury czasem to się wypisuje :) (abstrahując od wpisów w tym temacie)
Właśnie, Ciebie to g... obchodzi, że 2,4 wciągnie więcej. Natomiast autor tematu szuka jak najbardziej ekonomicznego rozwiązania, a Ty mówisz o najdroższym (bo na pewno droższym od 2,0 PB +LPG).
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 15:33

Pod warunem że kupi 2.0 z porządną LPG a jak ktoś inwestuje kilka tys w porządną Lpg to nie po to by stała, więc widmo zajeżdżonej też bardzo realne. Prawda?


Gość zaznaczył, że interesuje go silnik do 2l więc dlań dobrym rozwiązaniem jet 1.9JTD.

Elastyczny, niewysilony. Nie trzeba go kręcić jak szlifierki ,aby wydobyć jakąś tam moc. I o takim silniku rozmawiamy. A to że ja bym kupił 2.4 to moja opinia i tyczy się mnie... przecież nie mówiłem/pisałem kup 2.4.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: FXX » 08 wrz 2011, 15:49

Alan pisze:I nie 5 a 10tyś rocznie i to może... i na samym wstępie gość pisze że bardzo podoba mu się diesel więc czemu na siłę go od diesla odganiacie....bo nimi n ie jeździcie..więc doradzacie wedle swoich upodobań.
Jeżdżę i Dieslem i PB więc mam porównanie ;)
Alan pisze:Pod warunem że kupi 2.0 z porządną LPG a jak ktoś inwestuje kilka tys w porządną Lpg to nie po to by stała,więc widmo zajeżdżonej też bardzo realne.Prawda?
Wybacz, ale większe prawdopodobieństwo jest kupić zajeżdżonego Diesla niż zajeżdżoną PB + LPG, bo instalacja gazowa się zwraca po jakiś 100tys. km. albo nawet mniej. Poza tym jeśli kupi 2,0 to dobrą instalkę do tego silnika jest w stanie założyć za jakieś 2600-2800zł na spokojnie ;)
Alan pisze:Elastyczny,nie wysilony.Nie trzeba go kręcić jak szlifierki aby wydobyć jakąś tam moc.I o takim silniku rozmawiamy.A to że ja bym kupił 2.4 to moja opinia i tyczy się mnie...przecież nie mówiłem/pisałem kup 2.4.
Przepraszam, że to mówię, ale pogrążasz się :) Jeździłeś Lybrą z 1,9JTD? Bo mam dziwne wrażenie, że nie. Owszem jakaś tam elastyczność jest, ale i tak żeby to jakoś szło trzeba najczęściej zredukować bieg. A żeby pojeździć dynamicznie również trzeba go kręcić pod 3-3,5tys obrotów co w przypadku takiego Diesla to jak 4-5tys w PB.

Ponadto podkreślę to co mówiłem wcześniej, w mieście zapomnij o ekonomiczności przy tym silniku, bo 6-7l ON bierze - chyba, że ktoś naprawdę na emeryta będzie jechał, nie używał klimy itd to może do 5 dojdzie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 16:09

FXX pisze: bo instalacja gazowa się zwraca po jakiś 100tys. km. albo nawet mniej. Poza tym jeśli kupi 2,0 to dobrą instalkę do tego silnika jest w stanie założyć za jakieś 2600-2800zł na spokojnie ;)
skąd masz takie wyliczenia...100tyś ? :lol: :lol: :lol:

Pogrążać mogę się wtedy, gdy legnę w łożu z kobieta inną niż zona a ona mnie na tym przyłapie. Wybacz ale zupełnie inna jest dynamika jazdy autem w PB (1.6) a autem w ON (1.9) mimo że moce zbliżone to moment obrotowy z innej bajki.

A teoria o możliwej usterce i kosztach... nie dotyczy PB z LPG? A świece, kable, membrany reduktora, uszkodzenia wielozaworów, strzały w kolektory ect nagle za sporawą czarodziejskiej różdżki zniknęły?

Sama Lybrą nie ale jeździłem innym autem z tym silnikiem.

Alan

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: Alan » 08 wrz 2011, 16:43

Załóżmy:

Koszt instalacji gazowej 3000pln

Auto spalające 10/100 PB to koszt 100km na dziś 50pln

Auto spalające 13/100 LPG to koszt na dziś 32,5pln

Oszczędność na 100 km 17,5pln

na 1000km 175pln

na 10000 1750pln

przy 20000 tyś km to oszczędność 3500pln ...jakie 100tyś?

Mówisz więc że się pogrążam? :)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6389
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - przymierzam się do kupna

Post autor: vanisch » 08 wrz 2011, 17:38

Jeździłem Lybrami 1.6. 1.8, 1.9jtd. Żadna nie jest odrzutowcem, choć w mieście dają sobie radę. Najlepiej kupić PB i założyć gaz, tak jak pisze FXX- większa szansa trafić na PB w dobrym stanie niż JTD, a jak Alan przeliczył montaż LPG się szybko zwróci.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”