
Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Hmmm nie spotkałem jeszcze oleju 5W-40 półsyntetycznego 

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Ja zalewam Valvoline 5W40 Synpower, jest opisywany jako pełny syntetyk, a już na przykład Maxlife 5W40, czy Durablend 5W40 są zaliczane do półsyntetyków.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Dziwne, ale na obu zarówno w pełnej nazwie jak i na opakowaniu są słowa syntetycznyjaro1959 pisze:Ja zalewam Valvoline 5W40 Synpower, jest opisywany jako pełny syntetyk, a już na przykład Maxlife 5W40, czy Durablend 5W40 są zaliczane do półsyntetyków.

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Tak mi ostatnio tłumaczyli przedstawiciele Valvoline, nawet na opakowaniach jest różnica w opisach. Na Synpower jest napisane full syntetic, na pozostałych tylko syntetic.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Znawcą wielkim nie jestem, kieruję się tym co jest w opisie produktu czy na butelce
ew. opiniami użytkowników.

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Np. na butelce Durablend 5W40 jest napisane syntetic blend, czyli mieszanka i tak tez mi tłumaczył dystrybutor. Syn leje do swoich JTD Maxlife'a i też nie narzeka.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Tak w skrócie :Oleje, na opakowaniach których są wyraźne napisy: full, 100 % syntetyk to prawdziwe pełne syntetyki. Przeważnie : 0W30, 0W40.
Określenia w stylu : HC Syntetyk, na bazie syntetycznej, w technologi syntetycznej itp. to oleje mieszane: syntetyczne z mineralnymi. Przeważnie :5W40 5W30. Coś w rodzaju : czekolada i wyrób czekoladopodobny.
Półsyntetyczne to 30 % bazy syntetycznej, reszta mineralna.
Zamieszanie z nazwą ,,syntetyk" ma na celu wmówienie nieświadomym klientom, że oto nabywają olej syntetyczny. W rzeczywistości, pełny syntetyk jest bardzo drogi w produkcji,i jako taki, niestety musi kosztować w sklepie.
Zdarzają się półsyntetyki 5W40 np. Valvoline Dura Blend
Kiedyś był półsyntetyk Selenia Turbo Diesel 15W40.
Określenia w stylu : HC Syntetyk, na bazie syntetycznej, w technologi syntetycznej itp. to oleje mieszane: syntetyczne z mineralnymi. Przeważnie :5W40 5W30. Coś w rodzaju : czekolada i wyrób czekoladopodobny.
Półsyntetyczne to 30 % bazy syntetycznej, reszta mineralna.
Zamieszanie z nazwą ,,syntetyk" ma na celu wmówienie nieświadomym klientom, że oto nabywają olej syntetyczny. W rzeczywistości, pełny syntetyk jest bardzo drogi w produkcji,i jako taki, niestety musi kosztować w sklepie.
Zdarzają się półsyntetyki 5W40 np. Valvoline Dura Blend
Kiedyś był półsyntetyk Selenia Turbo Diesel 15W40.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Dzięki za szybkie wyjaśnienie.piterstilo pisze:Tak w skrócie :Oleje, na opakowaniach których są wyraźne napisy: full, 100 % syntetyk to prawdziwe pełne syntetyki. Przeważnie : 0W30, 0W40.
Określenia w stylu : HC Syntetyk, na bazie syntetycznej, w technologi syntetycznej itp. to oleje mieszane: syntetyczne z mineralnymi. Przeważnie :5W40 5W30. Coś w rodzaju : czekolada i wyrób czekoladopodobny.
Półsyntetyczne to 30 % bazy syntetycznej, reszta mineralna.
Zamieszanie z nazwą ,,syntetyk" ma na celu wmówienie nieświadomym klientom, że oto nabywają olej syntetyczny. W rzeczywistości, pełny syntetyk jest bardzo drogi w produkcji,i jako taki, niestety musi kosztować w sklepie.
Zdarzają się półsyntetyki 5W40 np. Valvoline Dura Blend
Kiedyś był półsyntetyk Selenia Turbo Diesel 15W40.
Czyli z tego wynika, że to co leję do Lybry (Mobil 1 5W-50 Rally Formula) to pełen syntetyk?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Wlejesz to co będziesz chciał, ale dla mnie jest to ostatni olej jakiego bym użył, dwa razy już się przewiozłem na Castrolu
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Cekawy materiał na temat olejów samochodowych
Ja od siebie powiem krótko:
Nie wiedziałem co było lane - zalałem Selenię WR, po roku płukanie silnika (preparat flush) i świeża Selenia WR.
I jeszcze jedno -
Śmieszne jest ludzkie postępowanie typu - nie wiesz co było lane lej mineralny.
Ludzie wierzą w mity. Kłamstwo powtarzane wielokrotnie staje się prawdą...
Ja od siebie powiem krótko:
Nie wiedziałem co było lane - zalałem Selenię WR, po roku płukanie silnika (preparat flush) i świeża Selenia WR.
I jeszcze jedno -
Śmieszne jest ludzkie postępowanie typu - nie wiesz co było lane lej mineralny.
Ludzie wierzą w mity. Kłamstwo powtarzane wielokrotnie staje się prawdą...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 lis 2011, 2:07
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
To napiszcie jaki konkretnie proponujecie.
Wydaje mi się że najlepiej gdyby najdokładniej odzwierciedlał zalecenia producenta pod względem gęstości i lepkości.
Wydaje mi się że najlepiej gdyby najdokładniej odzwierciedlał zalecenia producenta pod względem gęstości i lepkości.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk
Dzięki za szybkie wyjaśnienie.
Czyli z tego wynika, że to co leję do Lybry (Mobil 1 5W-50 Rally Formula) to pełen syntetyk?[/quote]
Na opakowaniu jest napis : fully syntetyk- czyli jak najbardziej. Jeśli chodzi akurat o ten olej, to jego cena jest dość atrakcyjna. W porównaniu do innych PEŁNYCH syntetyków.
Czyli z tego wynika, że to co leję do Lybry (Mobil 1 5W-50 Rally Formula) to pełen syntetyk?[/quote]
Na opakowaniu jest napis : fully syntetyk- czyli jak najbardziej. Jeśli chodzi akurat o ten olej, to jego cena jest dość atrakcyjna. W porównaniu do innych PEŁNYCH syntetyków.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM