Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 18:37

Hmmm nie spotkałem jeszcze oleju 5W-40 półsyntetycznego :roll:
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: jaro1959 » 06 lis 2011, 18:49

Ja zalewam Valvoline 5W40 Synpower, jest opisywany jako pełny syntetyk, a już na przykład Maxlife 5W40, czy Durablend 5W40 są zaliczane do półsyntetyków.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 19:20

jaro1959 pisze:Ja zalewam Valvoline 5W40 Synpower, jest opisywany jako pełny syntetyk, a już na przykład Maxlife 5W40, czy Durablend 5W40 są zaliczane do półsyntetyków.
Dziwne, ale na obu zarówno w pełnej nazwie jak i na opakowaniu są słowa syntetyczny :roll:
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: jaro1959 » 06 lis 2011, 19:39

Tak mi ostatnio tłumaczyli przedstawiciele Valvoline, nawet na opakowaniach jest różnica w opisach. Na Synpower jest napisane full syntetic, na pozostałych tylko syntetic.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 19:56

Znawcą wielkim nie jestem, kieruję się tym co jest w opisie produktu czy na butelce :) ew. opiniami użytkowników.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: jaro1959 » 06 lis 2011, 20:07

Np. na butelce Durablend 5W40 jest napisane syntetic blend, czyli mieszanka i tak tez mi tłumaczył dystrybutor. Syn leje do swoich JTD Maxlife'a i też nie narzeka.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1090
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: piterstilo » 06 lis 2011, 21:17

Tak w skrócie :Oleje, na opakowaniach których są wyraźne napisy: full, 100 % syntetyk to prawdziwe pełne syntetyki. Przeważnie : 0W30, 0W40.
Określenia w stylu : HC Syntetyk, na bazie syntetycznej, w technologi syntetycznej itp. to oleje mieszane: syntetyczne z mineralnymi. Przeważnie :5W40 5W30. Coś w rodzaju : czekolada i wyrób czekoladopodobny.
Półsyntetyczne to 30 % bazy syntetycznej, reszta mineralna.
Zamieszanie z nazwą ,,syntetyk" ma na celu wmówienie nieświadomym klientom, że oto nabywają olej syntetyczny. W rzeczywistości, pełny syntetyk jest bardzo drogi w produkcji,i jako taki, niestety musi kosztować w sklepie.
Zdarzają się półsyntetyki 5W40 np. Valvoline Dura Blend
Kiedyś był półsyntetyk Selenia Turbo Diesel 15W40.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 21:30

piterstilo pisze:Tak w skrócie :Oleje, na opakowaniach których są wyraźne napisy: full, 100 % syntetyk to prawdziwe pełne syntetyki. Przeważnie : 0W30, 0W40.
Określenia w stylu : HC Syntetyk, na bazie syntetycznej, w technologi syntetycznej itp. to oleje mieszane: syntetyczne z mineralnymi. Przeważnie :5W40 5W30. Coś w rodzaju : czekolada i wyrób czekoladopodobny.
Półsyntetyczne to 30 % bazy syntetycznej, reszta mineralna.
Zamieszanie z nazwą ,,syntetyk" ma na celu wmówienie nieświadomym klientom, że oto nabywają olej syntetyczny. W rzeczywistości, pełny syntetyk jest bardzo drogi w produkcji,i jako taki, niestety musi kosztować w sklepie.
Zdarzają się półsyntetyki 5W40 np. Valvoline Dura Blend
Kiedyś był półsyntetyk Selenia Turbo Diesel 15W40.
Dzięki za szybkie wyjaśnienie.
Czyli z tego wynika, że to co leję do Lybry (Mobil 1 5W-50 Rally Formula) to pełen syntetyk?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Farao
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 06 lis 2011, 2:07
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: Farao » 06 lis 2011, 21:43


Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: jaro1959 » 06 lis 2011, 21:57

Wlejesz to co będziesz chciał, ale dla mnie jest to ostatni olej jakiego bym użył, dwa razy już się przewiozłem na Castrolu
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: ksk » 06 lis 2011, 22:03

Cekawy materiał na temat olejów samochodowych

Ja od siebie powiem krótko:
Nie wiedziałem co było lane - zalałem Selenię WR, po roku płukanie silnika (preparat flush) i świeża Selenia WR.

I jeszcze jedno -

Śmieszne jest ludzkie postępowanie typu - nie wiesz co było lane lej mineralny.
Ludzie wierzą w mity. Kłamstwo powtarzane wielokrotnie staje się prawdą...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Farao
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 06 lis 2011, 2:07
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: Farao » 07 lis 2011, 17:29

To napiszcie jaki konkretnie proponujecie.

Wydaje mi się że najlepiej gdyby najdokładniej odzwierciedlał zalecenia producenta pod względem gęstości i lepkości.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1090
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra 1.9 jtd - olej mineralny na półsyntetyk

Post autor: piterstilo » 07 lis 2011, 21:04

Dzięki za szybkie wyjaśnienie.
Czyli z tego wynika, że to co leję do Lybry (Mobil 1 5W-50 Rally Formula) to pełen syntetyk?[/quote]

Na opakowaniu jest napis : fully syntetyk- czyli jak najbardziej. Jeśli chodzi akurat o ten olej, to jego cena jest dość atrakcyjna. W porównaniu do innych PEŁNYCH syntetyków.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”