Lancia Thema II (Chrysler 300)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Seth » 30 gru 2011, 11:36

jak słynna sytuacja z "bumerangami" w Maserati 3200GT - po tym, jak zmienili lampy na inne, to modyfikacje aftermarketowe na stare lampy były bardzo popularne :)
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
comankh
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 31 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: BB-Meszna
Kontakt:

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: comankh » 30 gru 2011, 11:59

designersko to dramat, nie mający żadnego związku z charakterem marki. nie ma się co oszukiwać, to zwykły rebranding/rebadging. pytanie czy może być jeszcze gorzej.

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Nowa Thema - wrażenia z jazdy

Post autor: monry » 30 gru 2011, 14:31

Nie jestem zbyt dobry w recenzowaniu, napiszę tylko, że jechało się naprawdę dobrze, tak jak przystało na tej klasy auto (a nawet lepiej, bo znaczek Lancii na kierownicy ;) ). Bardzo wygodne i odpowiednio miękkie, nie buja za bardzo, ale dziur też się nie czuje (jechałem wersją z felgą 18 calową i oponą profil 55). Reakcja na dodanie gazu szybka, automat 8 biegów przerzuca dość szybko (wersja 3.6 benzyna, model na 2012 rok ma mieć już łopatki przy kierownicy). Spalanie 15.8 w mieście + trochę szybszej jazdy. Środek wyciszony super, pomruk przy wyższych obrotach dodaje smaczku. Wersja wyposażenia Platinum. Zainteresowanym odpowiem na pytanka jeśli jakieś są, bo opisy mi ciężko wychodzą ;) Podsumuję tylko, że auto spodobało się na tyle zarówno mi, jak i dziewczynie, że prawdopodobnie zostanie następcą Lybry za pewien czas :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa Thema - wrażenia z jazdy

Post autor: grzole » 30 gru 2011, 19:48

Jaka jest widoczność z pozycji kierowcy? Jak ze skutecznością układu hamulcowego (nie jest zbyt amerykański a'la spowalniacz)?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa Thema - wrażenia z jazdy

Post autor: monry » 30 gru 2011, 20:33

Powiem szczerze, że na widoczność z pozycji kierowcy nie zwróciłem uwagi, więc musiała być OK. Jeśli chodzi o układ hamulcowy to jest mniej "wrażliwy" jak w mojej lybrze (wystarczy musnąć pedał i auto staje dęba - ale tak lubię), ale gdy musiałem mocniej przyhamować to zrobił to bardzo skutecznie, nie mam zastrzeżeń w tej kwestii.

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: Nowa Thema - wrażenia z jazdy

Post autor: Seth » 30 gru 2011, 20:37

nie jest zbyt amerykański a'la spowalniacz)?
lata 70e się skonczyły ;)
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: broker » 30 gru 2011, 23:35

Znalezione w necie ;)

viewtopic.php?f=4&t=51162
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: broker » 31 gru 2011, 0:03

Luksusowy Chrysler ? model 300 w odmianie Luxury Series

:link:

Chrysler próbuje dodać uroku swojej flagowej limuzynie. Postanowił więc wykorzystać w modelu 300 więcej ekskluzywnych akcentów, dzięki czemu ma on być najbardziej luksusowym Chryslerem w historii.

Edycja Luxury Series dotyczy dwóch opcji silnikowych modelu 300 i pojawi się w amerykańskich salonach w lutym 2012 roku. Ceny są następujące:

* Chrysler 300 Luxury Series (3,6-litrowy silnik V6, 292 KM, RWD) ? 40 145 dol.;
* Chrysler 300 Luxury Series (3,6-litrowy silnik V6, 292 KM, AWD) ? 42 495 dol.;
* Chrysler 300C Luxury Series (5,7-litrowy silnik HEMI V8, 363 KM, RWD) - 42 895 dol.;
* Chrysler 300C Luxury Series (5,7-litrowy silnik HEMI V8, 363 KM, AWD) - 45 245 dol.

Chrysler zapewnia, że ta wersja jest ekskluzywna i wyjątkowa, jednak nie jest tak do końca. Przypominamy, że europejski bliźniak Chryslera 300,Lancia Thema, takie wnętrze ma w standardzie (odsyłam do naszego wcześniejszego wpisu).

Lancia Thema dostępna jest w Polsce od 183 100 zł. Tyle kosztuje wersja Gold z 3,6-litrowym silnikiem V6 o mocy 292 KM. Za najbogatszą wersję Executive z tym samym motorem trzeba zapłacić już 212 100 zł. Niestety, w polskiej ofercie próżno szukać mocniejszych wariantów z silnikami HEMI V8 pod maską.

Dostępny jest jednak 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V6, który w zależności od konfiguracji generuje 190 KM lub 239 KM. Wersja Executive z jednostką napędową o mocy 239 KM to już wydatek rzędu 222 600 zł.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

laly2000

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: laly2000 » 31 gru 2011, 0:27

45 245 U.S. dollars = 156 140.539 Polish zloty
:F

HEMI
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:53
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: HEMI » 31 gru 2011, 12:58

Przeczytałem wątek i muszę przyznać, że jestem zdegustowany.
Jako właściciele Lancii powinniście się cieszyć, że oprócz miejskich autek ta włoska marka znów ma w ofercie porządną limuzynę i bardzo dobrego vana.
Nie da się jednak ukryć, że Thema to 300c, a nie na odwrót, widać, że to ewolucja poprzedniego modelu ;)

Jeśli ma ktoś jakieś pewne źródło z informacjami o różnicach pomiędzy Themą, a 300c i mógłby je tu wrzucić byłbym bardzo wdzięczny. ;) Szczególnie interesuje mnie czy w EU będzie wersja HEMI lub SRT8, bo umówmy się, że ta benzyna 3,6 i diesel to jednak nie to : zawstydzony :
300C 5.7 HEMI AWD

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Seth » 31 gru 2011, 13:14

nie będzie, bo nikt tego nie kupi. Co najwyżej wsadzą silnik z maserati, jak się zdecydują na jakąś mocną odmianę.
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

HEMI
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:53
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: HEMI » 31 gru 2011, 13:46

Pewnie masz rację, zwłaszcza, że jednostka z Maserati ma mniejszą pojemność i moc w stosunku do nowego SRT8.
300C 5.7 HEMI AWD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Tomzik » 31 gru 2011, 14:37

440KM to mniej niż w STR8?

Poza tym nie wsadzą go, bo za duże koszty i za mały popyt.

I z czego się tu cieszyć, skoro po pierwsze i tak każdy będzie na to mówił Chrysler (a zwłaszcza na Voyagera, który taki znów świetny nie jest, konkurencji w postaci nowego Sharana czy pewnie nawet Espace może naskoczyć) a po drugie to zwykłe, brzydkie kloce. Zero designu. To już stara, oryginalna Thema miała w sobie więcej elegancji, nie wspomnę o Kappie czy Thesis.

Ale jak znam życie to ludzie to kupią prędzej niż Thesis, bo.. jest Chryslerem a nie "dużym Fiatem"...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

HEMI
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:53
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: HEMI » 31 gru 2011, 14:55

Nowa jednostka SRT8 ma 6,4l pojemności i moc 470KM.
Tomzik pisze: (a zwłaszcza na Voyagera, który taki znów świetny nie jest, konkurencji w postaci nowego Sharana czy pewnie nawet Espace może naskoczyć) a po drugie to zwykłe, brzydkie kloce. Zero designu.
Proponuję najpierw przejechać się Grand Voyagerem. Chrysler jest większy przez co oferuje więcej miejsca w środku, ma lepsze, mocniejsze silniki, o komforcie nie wspominam.

Design to kwestia gustu, nie spotkałem się jeszcze ze złą opinią dot. mojego auta, wszyscy się zachwycają ;)
300C 5.7 HEMI AWD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Tomzik » 31 gru 2011, 16:22

No dobrze, więc ma 30KM więcej, co i tak zapewne przekłada się na gorsze osiągi- amerykanie nigdy nie potrafili robić porządnych silników.

Co do Voyagera- Espace też ma wersję Grand i na pewno jest lepiej skrojone pod gusta Europejczyków. Nie wspominam o aktualnym Galaxy czy (tfutfu) Sharanie, które o niebo lepiej jeżdżą, oferują na pewno nie gorszą funkcjonalność a do w miarę sprawnego poruszania wystarczy im silnik 2,0 a nie 3,6.

Owszem, design to kwestia gustu i może jestem w mniejszości, ale do mnie lekki pojazd opancerzony z otworami strzelniczymi zamiast okien (ta cecha jeszcze wyraźniej była widoczna w wersji kombi poprzednika) jakoś nie przemawia ;)

Po prostu lubie auta "lekkie" w rysunku a 300C stanowczo takim nie jest. Przytłacza, wygląda jak ciężki kloc. Niewiele lepiej wyglądała siódemka z lat 2002-2010 czy tam 2009. W porównaniu do poprzedniczki (1994-2001) to była tragedia. Ot, czołg. Ale tam przynajmniej okna dali bardziej proporcjonalne do reszty ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”