Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: marceli » 07 lut 2012, 13:54

thomas85pl pisze:gaśnie dopiero jak się zatrzymam i pracuje na wolnych obrotach ale nie zawsze.
Może mając to na uwadze przyjrzyj się też problemowi od strony elektrycznej???
Dziwne ,że by na wolnych się nie paliła jakby to jednak był dół silnika.

A co do oleju no to trochę pokombinowałeś, leje się taki jaki zaleca producent a nie mechanik.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: Heathen » 07 lut 2012, 13:59

Ale nawet producent takiej wody nie zaleca!
10W40 ewentualnie 5W40.
A Tobie mechanik wrzuca do silnika o nieznanym stanie wodę. Olej o mniejszej lepkości i wyższej płynności!
QV...soon:)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: jakubg » 07 lut 2012, 14:07

Proszę bardzo czy będzie dobry: :link:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Rafako

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: Rafako » 07 lut 2012, 14:13

thomas85pl pisze:Nie wiem właśnie. Nie jest aż taka stara Lyberka :) 2001 rok i silnik 2.0 155 konny. Mechanik powiedział, że 0W30 będzie do tego motorku dobry. Wcześniej miałem starszego VW i Opla, lałem 10W40, tutaj nie wiem....
Przepraszam za szczerość ale:
- niech rzeczony mechanik dalej naprawia ople i vw, bo jak przyjechało do niego coś "nieznanego", to warto byłoby zajrzeć do instrukcji tego samochodu, zanim "na pałę" naleje się oliwy dobrej może do "wolfsdzwagiena". Zapytaj go co powie, jak Ci zacznie motor bokami puszczać ten olej i czy naprawi go gratis :?: W naszych warunkach do Lybry 2.0 20V 10W40 i nic innego.
- Samochód ma 11 lat, więc taki całkiem nowy nie jest ;) Za jego przebieg dałbyś sobie rękę uciąć :?: (bo jak wynika z opisu, nie jesteś pierwszym właścicielem ;) ) - tu wracamy do punktu wyjścia, który nazywa się...

...10W40 :D : ok2 :
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: Wilkin » 07 lut 2012, 15:21

0W30 przyszalał twój mechanik,stawiam na to że miał nadmiar magazynowy.mam nadzieje(odpukac) że nie bedzie to dośc drogie czyszczenie silnika : gafa :
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: thomas85pl » 07 lut 2012, 17:43

Odebrałem samochód i po rozmowie z mechanikiem - olej wlał 5W40, bo jak mówi nie wiadomo jaki był wcześniej więc strach wlewać 0W30, a po drugie producent zaleca 5W40. Wymienione wszystkie filtry, olej wspomagania, zawieszenie jeszcze nie do końca - zostały sworznie wahacza. Po diagnostyce i przejechaniu się jest ok.
Wsiadłem, odpaliłem - cichutko pracuje, wspomaganie - jednym paluszkiem kierownice się kręci, zawieszenie mięciutko pokonuje dziury... Jeszcze bardziej polubiłem Lanciuchnę :)

zbyszek55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:48
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: zbyszek55 » 07 lut 2012, 18:10

Witam
Ufff.mechanik zaskoczył z olejem ok. Natomiast wahacze ze sworzniami stanowią całość.
Poczytaj na forum
Życzę powodzenia.

Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 jtd
Lancia Lybra 2.4 JTD SW

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: thomas85pl » 07 lut 2012, 18:34

w zawieszeniu łączniki stabilizatora jak na razie wymienione. Nie zrozumiałem go do końca, powiedział, że wybite na maxa sworznie w wahaczu i do wymiany, ale nie powiedział czy całość czy tylko sworznie. Najbardziej mnie zaskoczyła cena :) W starym VW wychodziło więcej :)

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: thomas85pl » 11 lut 2012, 0:19

:| :| :| No i stało się, zapaliła się kontrolka znowu i samochód zaklekotał i stanął. Odpalił dopiero po godzinie ale cały się trząsł... zgasiłem, przyjechała laweta, zawiozła pod warsztat, teraz moja Lyberka stoi i czeka ją pełna diagnostyka silnika i raczej kapitalny remont. Najgorsze było to, jak jechałem za lawetą i patrzyłem na swoje "nieprzytomne" cacko

Rafako

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: Rafako » 11 lut 2012, 11:29

thomas85pl pisze::| :| :| No i stało się, zapaliła się kontrolka znowu i samochód zaklekotał i stanął. Odpalił dopiero po godzinie ale cały się trząsł... zgasiłem, przyjechała laweta, zawiozła pod warsztat, teraz moja Lyberka stoi i czeka ją pełna diagnostyka silnika i raczej kapitalny remont. Najgorsze było to, jak jechałem za lawetą i patrzyłem na swoje "nieprzytomne" cacko
Jest mi niezmiernie przykro to czytać :( Szczególnie, że dopada mnie smutna refleksja, że chyba stałeś się kolejną ofiarą grupy o nazwie "Handlarze z..." (tu dodać odpowiednie miasto)... :( :( :(
To nie pierwszy przypadek na tym Forum, że ktoś kupuję ładną (a często bardzo ładną) z wierzchu Lancię (często w dobrej cenie) i po krótkim czasie spotyka go przykrość o wartości kilku tysięcy złotych :(
Najgorsze, że jak masz do sprzedania coś dobrego, to wszyscy krzyczą, że drogo (sam kiedyś sprzedawałem dobrą Lybrę, to wiem jak to jest :D ).
Życzę pozytywnego i jak najmniej kosztownego rozwiązania problemu : ok2 : :)
Serdecznie pozdrawiam.

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: thomas85pl » 11 lut 2012, 16:25

chłop na prawdę nieźle zarobił na tym samochodzie. Kupiłem taniej, bo Lybra ma pęknięty tylny zderzak i wgniecenie pod tylną lampą. Teraz wychodzi wszystko co ukrył jeszcze. Facet nie odbiera telefonów (ma kluczyki zapasowe które obiecywał oddać następnego dnia). Czekam na poniedziałek, na diagnostykę, mam nadzieje, że nie będą aż tak wielkie koszta

thomas85pl
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 06 lut 2012, 14:59
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: thomas85pl » 12 lut 2012, 23:54

A jak myślicie - wymieniać panewki, szlifować wał itp czy wymienić silnik? bo silnik za ok 2tyś można kupić

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: Pingvin » 13 lut 2012, 0:01

Kupując od obcego silnik za 2 tysiące w dalszym ciągu masz niewiadomą, więc wracasz do punktu wyjścia.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

winkle
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 31 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: winkle » 13 lut 2012, 14:51

Witam. Mam Lybrę z takim silnikiem, kupiłem z przebiegiem około 280kkm (sprawdzony komputerowo). Z lektur na różnych forach dowiedziałem się, że w tych silnikach, przy przebiegu ok. 200kkm, należy profilaktycznie wymieniać panewki (gorsze smarowanie wału w pięciocylindrowym silniku). Dowiedziałem się niestety za późno - obrócona panewka. Wymieniłem panewki bez szlifu wału (mechanik twierdził, że wał jest ok). Po przejechaniu kilku tys. km całkowita blokada silnika - złapało panewkę. Kupiłem używany silnik z przebiegiem około 140kkm, przed założeniem wymienione panewki korbowodowe i główne, rozrząd, pompa wody. Mechanik (inny) stwierdził, że to tańsze niż ww. remonty w starym silniku, gdzie należałoby kupić nowy wał, lub używany i szlifować. Od wymiany silnika przejechałem około 15kkm, wszystko ok. Gdybyś kupował silnik to szukaj od Lybry z automatem, teoretycznie mniej wyeksploatowany (jeżdżony na niższych obrotach. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20V - kontrolka ciśnienia oleju i nie tylko

Post autor: Wilkin » 13 lut 2012, 17:53

Taka dygresyjka - chłopak ma lybre z automatem ;)
P.S to czy automat czy nie nie ma znaczenia - jak się nie zna własciciela.Może akurat miał takiego któremu ciągle brakowało mocy i piłował na kick-downie ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”