Lybra 1.6 16V - stuki - prawdopodobnie problem w skrzyni

Franki23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Lybra 1.6 16V - stuki - prawdopodobnie problem w skrzyni

Post autor: Franki23 » 07 kwie 2012, 23:40

Witam wszystkich klubowiczów,

szukałem bardzo długo na forum i niestety nie znalazłem podobnego postu ale jeśli taki był i go ponawiam bardzo przepraszam.

Piszę z ogromną prośbą o pomoc. Jestem posiadaczem już od przeszło 4 lat Lancii Lybry 1.6 16V z 2000r Kombi, wszystko było w porządku do pewnego pięknego dnia zwanym sobotą 31.03.2012 podczas podróży czyli po przejechaniu ok 20km zacząłem obserwować pojawiające się stuki w okolicach lewego koła (przynajmniej tak było słychać), na początku stwierdziłem, że jest to uszkodzony przegub ponieważ pół roku wcześniej wymieniałem z prawej strony. Niezwłocznie w poniedziałek udałem się do mechanika. Niestety mechanik rozkręcił koło oczywiście wcześniej mu wszystko opisałem, poskładał z powrotem i stwierdził że przegub jest dobry no i chyba nawet niedawno był wymieniany (nie przeze mnie). Skwitował że jest problem w skrzyni. Co się dzieje.... Podczas jazdy na biegu przy rozpędzaniu nic nie słychać, ale gdy wciskam sprzęgło wrzucam bieg i puszczam sprzęgło następuje stuk z odczuwalną blokadą (jakby uszkodzony przegub koła) potem jest już cicho. Następnie po rozpędzeniu auta i puszczeniu na biegu pedału gazu i lekko skręconej kierownicy w prawo( bo wtedy słychać najbardziej) słychać wielokrotne stuki jak wyżej do momentu naciśnięcia gazu. Również przy ruszaniu słychać pojedynczy stuk. A i jeszcze na najwyższym biegu słychać najbardziej. Mechanik sprawdził olej w skrzyni i stwierdził, że jest ful ale... olej ma zabarwienie lekko szarawe takie metaliczne opiłki, nie wiem kiedy był wymieniany. Proszę o pomoc w doradztwie, i czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem kiedyś i co z tym robić. Biedna stoi w garażu już od tyg. :( boję się żeby podczas jazdy coś się nie posypało, więc muszę pożyczać od żony drugie auto.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.
Damian

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 1.6 16V 2000r - stuki-prawdopodobnie problem w skr

Post autor: brygadzista1 » 08 kwie 2012, 0:01

Jeśli przegub jest na 100% sprawny a objaw nasila się przy skręcaniu to może różnicówka się kończy. Ja bym sprawdził czy działa prawidłowo - jedno koło do góry, 2 bieg i sprawdzić czy nie szarpie a później to samo z drugim kołem. Jest to konstrukcja prosta jak cep ale różnie bywa.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Franki23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Lybra 1.6 16V 2000r - stuki-prawdopodobnie problem w skr

Post autor: Franki23 » 08 kwie 2012, 10:17

Witam,

przepraszam kolego ale nie jestem mechanikiem aczkolwiek samoukiem:) czy byłbyś tak uprzejmy i wyjaśnił mi co to jest ta różnicówka i gdzie ona się znajduje? mam garaż, kanał i narzędzia więc mogę to sprawdzić tylko muszę wiedzieć gdzie szukać. Troszkę gorzej z czasem ale może jakoś :).

Jeżeli chodzi już o samo sprawdzanie to rozumiem, że podnoszę jedno koło i na skręconej lekko kierownicy w prawo ruszam kołem? czy tak? następnie powtórka na drugim.


PS. wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych smacznego jajka, kurczaczka w koszyku i mokrego dyngusa.
Pozdrawiam.

Franki23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Lybra 1.6 16V - stuki - prawdopodobnie problem w skrzyni

Post autor: Franki23 » 13 kwie 2012, 22:35

Witam wszystkich ponownie,


mam pytanie z innej beczki ale dotyczące tego samego tematu jaki przedstawiłem powyżej. Konkretnie chciałbym wiedzieć czy skrzynia z 1.8 lub 2.0 będzie fizycznie pasować do silnika 1.6. To że momenty są inne i prędkości oraz moment przełożenia jest inny to wiem... poczytałem trochę na necie i naszym forum. Chodzi mi konkretnie czy jak kupię skrzynię np z 1,8 lub 2.0 to czy ją bez przeróbek zamontuję w silniku 1.6??? Czy ktoś już może uskuteczniał kiedyś taki temat???


Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam
Damian

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 1.6 16V - stuki - prawdopodobnie problem w skrzyni

Post autor: brygadzista1 » 13 kwie 2012, 22:39

Raczej nie ma takiej możliwości. Nawet jeśli ją dopasujesz to motor 1.6 nie poradzi sobie z przełożeniami na najwyższych biegach. Jak już to kupuj oryginał od 1.6.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1091
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra 1.6 16V - stuki - prawdopodobnie problem w skrzyni

Post autor: piterstilo » 13 kwie 2012, 22:51

Franki23 pisze:Witam wszystkich ponownie,


mam pytanie z innej beczki ale dotyczące tego samego tematu jaki przedstawiłem powyżej. Konkretnie chciałbym wiedzieć czy skrzynia z 1.8 lub 2.0 będzie fizycznie pasować do silnika 1.6. To że momenty są inne i prędkości oraz moment przełożenia jest inny to wiem... poczytałem trochę na necie i naszym forum. Chodzi mi konkretnie czy jak kupię skrzynię np z 1,8 lub 2.0 to czy ją bez przeróbek zamontuję w silniku 1.6??? Czy ktoś już może uskuteczniał kiedyś taki temat???


Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam
Damian
Wg. informacji z instrukcji obsługi, przełożenia skrzyni biegów w silnikach 1.6 i 1.8, są takie same.
Silnik 2.0 ma inne przełożenie tylko 5 biegu.
Poszukiwania skrzyni, można spróbować rozszerzyć, o skrzynie fiatowskie: Bravo/Brava/Marea.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.6 16V - stuki - prawdopodobnie problem w skrzyni

Post autor: facio » 14 kwie 2012, 6:46

Tylko skrzynia z libry 1,6 .1.8 ma inne półosie .Ostatnio przerabiałem jakąś fiatowską skrzynię ,chyba od bravy, różniła się napewno sterowaniem linek a reszta była ok.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”