Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbosprężarki

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: db7 » 16 sie 2012, 10:21

przepraszam mała poprawka, do kappy 16vt idzie tb25, a do fiata coupe 16vt idzie tb03, cena jak wyzej

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: jc406 » 16 sie 2012, 23:21

Obiecane tulejki i łożysko. Przebieg 10 000km od regeneracji. Skończyło się chmurą dymu i zużyciem 4litrów oleju na 14km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: stabraf » 16 sie 2012, 23:40

Ooo ja pier...: ups : toż to wygląda jakby całkiem na sucho chodziło...

dawidson

Odp: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręż

Post autor: dawidson » 16 sie 2012, 23:42

db7 pisze:przepraszam mała poprawka, do kappy 16vt idzie tb25, a do fiata coupe 16vt idzie tb03, cena jak wyzej
Najchętniej bym poszedł w coś nowszego, np gt28. Wydajność seryjnego turbo nie do końca mnie zadowala ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: jc406 » 17 sie 2012, 8:32

stabraf pisze:Ooo ja pier...: ups : toż to wygląda jakby całkiem na sucho chodziło...
Raczej w piasku. Nie ma cech przegrzania typowego dla zaników smarowania.
Brud panie, najczystszy brud.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: stabraf » 17 sie 2012, 9:52

Widzisz- guano się tam znam : gafa :
To kto Ci piachu do oleju wsypał?? : gafa :

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: db7 » 17 sie 2012, 15:08

syf w oleju, zwykły zestaw...do tego luz wzdłużny, auto nie ma kata? Na jakim oleju jeździsz?

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: jc406 » 19 sie 2012, 22:51

Ma kat. Oryginalny. Ma się dobrze. Luz na walku był, a jakże, tak na 1mm. Olej to Total Quartz 9000 5W40. Używam go od 20 lat - szlamu nie tworzy, a Xantia zalewana nim od nowosci zużywa coraz mniej oleju mimo zbliżania się do 400 000km (obecnie juz tylko 0,05l/1000km, ciagle dociera sie), a pare razy zdarzało się go wymieniać co 25 000km. W Lancii wymienialem co 10000-15000km, a od awarii oryginalnego turbo przy 280 000km - z powodu ciaglych regeneracji co 5000-9000km.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 677 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 383 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 302 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: db7 » 20 sie 2012, 9:12

jednak wżery na łożyskach nie powstają od czystego oleju to na bank...

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 5.20 T - restryktor ciśnienia oleju do turbospręża

Post autor: jc406 » 20 sie 2012, 10:06

No właśnie. Oto jest pytanie. Olej nie mógł być brudny, bo był ciągle wymieniany razem z filtrem co kilka tysięcy km i dodatkowo dolewany w tempie 1-2litry na 1000km. Po każdej z czterech regeneracji zużycie oleju nigdy nie spadło <1 litra/1000km, dopiero po piątej spadło 10-krotnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”