Lybra - Xenony po raz enty...

wendkarzyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2011, 23:35
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pomorskie/Trójmiasto

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: wendkarzyk » 18 gru 2011, 19:40

No dobra Panowie.
Dzięki za odpowiedź. To nic tylko założyć nowe konkretne opony i jeździć na "dzwonka" hehe. Żartuje oczywiście.
Ale w zeszłym roku w zime koleś przerysował mi bok i połamał błotnik z przodu (plastikowy) :) w renówce, nawiasem mówiąc francuzy to największe gówna jakie miałem, sypią się jak piasek na plaży, albo młode galerianki :D. I dostałem za niego ponad 3 tys. Troche sie wyklepało parę części nowych, lakierka itd i z 1200 zł wyszło. Więc czasami można zarobić ale nie zawsze się tak zdarza. Samochód w tym czasie był i tak warty z 6 tysi więc sie nie rozczulałem nad nim zbytnio.
To wole wtedy nie montować, jak kasa pozwoli to sobie thesisa walne i będzie gitara ;]. Ale póki co nie ma co narzekać na stereotypowo sypiące się "włochy". (odpukać w niemalowane :))

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: redy19 » 16 lip 2012, 22:34

Pytanie do posiadaczy oryginalnych lamp xenonowych a mianowicie chodzi mi o lampę lewa jest podkręcona na maksa do góry a i tak blisko świeci natomiast lampa lewa spokojnie mogę jeszcze podkręcać dużo wyżej jaka może być tego przyczyna czy to normalne ??

A może prawa lampa powinna być wyżej ustawiona niż lewa ??

Awatar użytkownika
brzoznik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 17 lut 2010, 20:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: brzoznik » 30 sie 2012, 10:58

redy19 pisze:Pytanie do posiadaczy oryginalnych lamp xenonowych a mianowicie chodzi mi o lampę lewa jest podkręcona na maksa do góry a i tak blisko świeci natomiast lampa lewa spokojnie mogę jeszcze podkręcać dużo wyżej jaka może być tego przyczyna czy to normalne ??

A może prawa lampa powinna być wyżej ustawiona niż lewa ??
Prawy reflektor oświetla znaki drogowe dlatego świeci wyżej, lewy świeci na jazdnię od strony nadjeżdżających z przeciwka pojazdów dlatego świeci niżej.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Przeczytałem temat od początku i kilka innych i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu: jakiś czas temu przestała mi działać automatyka regulacji świateł (oryginalne ksenony). Przedtem jak w garażu zapalałem auto i światła to w zależności od obciążenia widać było jak światła się "ustawiają" góra-dół. Teraz przestały i stoją w pozycji max w dół, przez co widoczność mam na mijania raptem z 5m przed auto, na drogowych jest niewiele lepiej. W nocy tragedia.

Wie ktoś od czego zacząć sprawdzać? Miał/rozwiązał ktoś taki problem?
Lancia Lybra SW 1,9 JTD LX

Pozdrawiam:)

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: grigor » 30 sie 2012, 11:05

Może potencjometr od poziomowania przestał działać lub nie ma połączenia z zawieszeniem i się nie rusza.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Barton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 319
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
Imię: Bartek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Barton » 30 sie 2012, 22:56

@brzoznik posprawdzaj cięgna przy wahaczach. Z przodu jest po prawej stronie, a z tyłu bardziej po środku.
Też mi się tak działo kiedyś. Po wymianie cięgna przedniego wszytko działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
brzoznik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 17 lut 2010, 20:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: brzoznik » 02 wrz 2012, 13:12

Barton pisze:@brzoznik posprawdzaj cięgna przy wahaczach. Z przodu jest po prawej stronie, a z tyłu bardziej po środku.
Też mi się tak działo kiedyś. Po wymianie cięgna przedniego wszytko działa prawidłowo.

dzięki za wskazówkę:)
Lancia Lybra SW 1,9 JTD LX

Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: redy19 » 23 wrz 2012, 11:55

Ma ktoś namiary na firme co naprawiają lampy xenonowe najlepiej woj. łódzkie

Ewentualnie może ma ktoś na zbyciu lewą lampę xenonową ? Może być uszkodzona

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Lybra - SOCZEWKI BI XENON

Post autor: BogKow » 03 lut 2013, 22:53

Witam,

Ze względu na praktyczną niemożliwość kupienia lamp ksenonowych do Lybry Intensy zastanawiam się nad montażem soczewek bi-ksenonowych (tj. poniżej) do oryginalnych lamp, które posiadam w swoim autku.
soczewka_07.jpg
Bardzo proszę o informacje czy taka przeróbka może wiązać się z utratą dowodu rejestracyjnego w razie rutynowej kontroli policji lub badań OSK. Ew. co należy spełnić by korzystanie z tak przerobionych lamp było legalne.
Co przepisy mówią na ten temat i wszystko z nim związane.

Z góry dziękuję za pomoc ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 04 lut 2013, 0:20

Przede wszystkim zmienić klosze na takie, które mają homologację do ksenonów - czyli kupić lampy ksenonowe :D
Do tego spryskiwacze i układ samopoziomowania.

W sumie szybciej będzie kupić całą Lybrę z ksenonem :)
Albo włożyć te soczewki, założyć spryskiwacze i jeździć, licząc na to, że nikt nie będzie homologacji sprawdzał ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: BogKow » 04 lut 2013, 11:26

Za bardzo nie rozumiem po co inne klosze skoro bi-Xeony soczewkowe mają własny "reflektor", który w sposób prawidłowy skupia światło czego efektem powinien być brak rażenia kierowców jadących z naprzeciwka tj. poniżej.
s14.jpg
Pozwolę sobie również, na zacytowanie postu z forum elektrody:
"
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.

3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.


4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.

To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych

6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.

7. Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
"
Żródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1217741.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: FXX » 04 lut 2013, 11:57

BogKow pisze:Za bardzo nie rozumiem po co inne klosze skoro bi-Xeony soczewkowe mają własny "reflektor", który w sposób prawidłowy skupia światło czego efektem powinien być brak rażenia kierowców jadących z naprzeciwka tj. poniżej.
Chyba sam nie wierzysz w to co tu napisałeś ;)
Przyjrzyj się jak wygląda szkło w reflektorze przystosowanym do xenonu, a jak w przypadku zwykłego reflektora halogenowego. Podpowiem Ci - w przypadku soczewki szkło jest praktycznie gładkie i nie jest ryflowane (takie mam w AR156), natomiast w przypadku halogenowego gładkie już nie jest.
BogKow pisze:Pozwolę sobie również, na zacytowanie postu z forum elektrody:
"
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.

3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.


4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.

To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych

6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.

7. Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
"
Żródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1217741.html
Zacznij cytować ustawę o PRD itp. bo cytat z forum elektrody nie jest wyrocznią, zwłaszcza stary cytat (sądów grodzkich już dawno nie ma).

Odnosząc się do tych punktów:
1. Zgadza się, więcej komentarzy nie potrzeba.
2. Nic nie mówi, bo obowiązują te same zasady co samochody nowe czyli, odpowiednia instalacja (lampy z homologacją, przetwornice etc.), spryskiwacze i samopoziomowanie.
Resztę można podsumować krótko w kilku, a nawet w jednym zdaniu - Twoje reflektory są homologowane do pracy z żarówkami halogenowymi i co byś tam poza owymi żarówkami nie włożył, to będzie nie zgodne z przepisami! Na kloszu masz wybitą homologację do jakiego źródła światła jest przystosowany reflektor, zatem chcąc mieć ksenony, musisz kupić reflektory które mają homologację do używania z palnikami ksenonowymi.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: krzysiek.ge » 04 lut 2013, 12:01

Pytanie lekko z innej beczki.
Czy montował ktoś xenon HID w halogenach?
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Awatar użytkownika
Ricardus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 605
Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź/Grotniki
Kontakt:

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: Ricardus » 04 lut 2013, 12:11

Nie rozumiem, dlaczego na siłę chcecie robic druciarstwo z lampami? Wszyscy od dawna wiedzą, że jest to nielegalne (chyba,że montujesz wszystkie wymagane elementy zestawu). Lampy np. Lybry jak sa czyste nie swiecą źle wiec po co takie zabiegi? Dla szpanu? Dla pokazania na drodze kto ma mocniejsze swiatła? dla pochwalenia sie przed kumlami (łaaaał mam Xenony)? Moim zdaniem bez sensu. Nie zrobicie z Lancii BMW z ringami :)

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: krzysiek.ge » 04 lut 2013, 13:28

Xenon świeci o niebo lepiej od zwykłych lamp więc jeśli ktoś dokłada profesjonalnie to zasługuje na bravo.
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

Post autor: BogKow » 04 lut 2013, 14:12

FXX pisze: Chyba sam nie wierzysz w to co tu napisałeś ;)
Przyjrzyj się jak wygląda szkło w reflektorze przystosowanym do xenonu, a jak w przypadku zwykłego reflektora halogenowego. Podpowiem Ci - w przypadku soczewki szkło jest praktycznie gładkie i nie jest ryflowane (takie mam w AR156), natomiast w przypadku halogenowego gładkie już nie jest.


Racja zapomniałem dopisać w sprawie klosza/szkiełka z poliwęglanu. Absolutnie się z Tobą zgadzam, że te klosze się nie nadają ze względu na rowki/nacięcia. Po zamontowaniu soczewek będą rozpraszać strumień światła. Aczkolwiek to dla mnie nie jest problemem, ponieważ u mnie w pracy są w stanie zrobić gładkie szkła do tej lampy z odpowiedniego materiału.

Nie drążę dalej tematu, ponieważ problem i tak tkwi w homologacji :D

Dzięki za "uświadomienie mnie" 8-O
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”