Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 18 mar 2013, 19:44

To znaczy komu i co niby zmaścił ?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 18 mar 2013, 19:48

Osobiście znam tylko dwa przypadki, gdzie sprzęgło czy docisk po poprawkach mówiło "pa pa" w krótkim okresie czasu, ale przy tej okazji trochę przeglądałem sieć i tych przypadków znalazło się więcej.
Aczkolwiek sam nie oceniam, bo nie korzystałem z usług tego Pana.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 18 mar 2013, 21:02

Proszę, opisz szczegółowo te dwa znane Ci przypadki. To może być bardzo ciekawe. Proszę, również odpowiedz, co rozumiesz pod stwierdzeniem "sprzęgło czy docisk ..."

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 18 mar 2013, 21:58

Jedyne co Ci mogę opisać to to w jakim samochodzie i co się sypnęło. To są wszystkie szczegóły jakie znam.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 16:50

Ponieważ z byle jakością należy walczyć, a wiedza techniczna oparta jest na konkretach, bardzo proszę o podanie szczegółów.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 17:13

BMW 330i padł docisk (silnik i napęd seria)
Audi S4 - padła tarcza sprzęgła - miała być policzona i zrobiona pod większą moc i moment, a sypnela się już po początkowych modyfikacjach.

Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

dawidson

Odp: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: dawidson » 19 mar 2013, 17:26

BogdanA pisze:350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
Tego nie da się ot tak powiedzieć. Zależy gdzie i w jaki sposób te 350 Nm się ,pojawia.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

dawidson

Odp: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: dawidson » 19 mar 2013, 17:29

marek_krupa pisze:Proszę, opisz szczegółowo te dwa znane Ci przypadki. To może być bardzo ciekawe. Proszę, również odpowiedz, co rozumiesz pod stwierdzeniem "sprzęgło czy docisk ..."
A co tu rozumieć? Jedno i drugie spełnia swoją rolę a dość często jest tak, że sprzęgło ślizga się bo docisk nie daje rady. W przypadku sportowych sprzęgieł dużo częściej niż w przypadku seryjnych.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 18:52

Ja jednak, prosiłbym bardzo o ściśle techniczne określenie, co w tych przypadkach było robione i co zostało uszkodzone. Twoje "padło" niestety jest bardzo lakoniczne.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 19:45

A ja jednak prosiłbym byś zaczął czytać ze zrozumieniem...
Jasno Ci napisałem, że jedyne szczegóły jakie znam to model samochodu i jaka część się wysypała. Resztą się nie interesowałem, bo do niczego mi to potrzebne nie było. Ale o tym wspominałem już wcześniej...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 20:14

To może możesz podać namiary do posiadaczy tych uszkodzonych samochodów, może od nich coś konkretnego się dowiem.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 20:17

Jedyne ich dane jakie znam to imiona, a to Ci za wiele nie pomoże ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 20:28

Może jak spotkasz ich na piwie, to poproś o dane kontaktowe. Obiecuję, że zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych uzyskanych informacji nie będę przetwarzał.

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 27 mar 2013, 23:21

Czekam nadal na kontakty do gości co im "padły docisk i sprzęgło". Tymczasem podaję najprostszą metodę wzmocnienia sprzęgła. Oryginalne wymiary tarczy sprzęgła to fi 235/165 mm. Radzikowski może zakuć nowe okładziny o wymiarach fi 235/155. Dzięki temu zabiegowi mamy większą powierzchnię i to bez przeróbek koła i docisku. Dodatkowo zastosowane okładziny LUK są na blaszanej podkładce co zabezpiecza przed ich rozerwaniem.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 27 mar 2013, 23:34

marek_krupa pisze:Czekam nadal na kontakty do gości co im "padły docisk i sprzęgło".
Nie liczyłbym na szybkie uzyskanie jakichkolwiek kontaktów, bo ja się po prostu z nimi nie widuję. Z resztą ciężko się widzieć jak się mieszka i funkcjonuje w różnych krańcach Polski.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”