Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 kwie 2013, 14:49
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
a istnieje możliwość sprawdzenia tych przewodów bez zdejmowania kierownicy ?
Byłem przekonany, że zwijak jest pod kierownicą i żeby się do niego dostać i sprawdzić czy wszystko z nim jest ok to należy zdjąć kierownicę ... ?
Byłem przekonany, że zwijak jest pod kierownicą i żeby się do niego dostać i sprawdzić czy wszystko z nim jest ok to należy zdjąć kierownicę ... ?
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
No i masz rację, że jest pod kierownicą, ale żeby go sprawdzić to wystarczy zrobić dwie rzeczy: odłączyć od poduszki przewód to raz, a dwa pod kierownicą jest złączka łącząca zwijak z kablami idącymi do centralki. W tej złączce jest, jeśli dobrze pamiętam, jakaś blaszka łącząca te dwa bolce po rozłączeniu przewodu (dawno w tym miejscu grzebałem to nie pamiętam dokładnie). Żeby sprawdzić ciągłość obwodu to (zakładając że bolce są złączone tą blaszką - jeśli nie to je czymś zewrzeć) wystarczy zwykły miernik najlepiej taki z brzęczykiem, lub jeśli nie ma to ustawiony na pomiar rezystancji, a do tego dwie szpilki/agrafki które wejdą w otwory we wtyczce podłączanej bezpośrednio do poduszki. Przewody miernika podłączyć do tych szpilek, a następnie kręcąc kierownicą max w prawo i w lewo obserwuj wskazania miernika (dlatego lepszy z brzęczykiem bo słychać kiedy obwód się przerywa). Odpalić silnik możesz by łatwiej się kręciło, bo i tak masz błąd tej poduszki. Oczywiście wszystko robić z wyczuciem, żeby nic nie zniszczyć. Jeśli nadal niezbyt wiesz jak to sprawdzić to może lepiej zostaw to wspokoju i pojedź do jakiegoś elektryka dokładnie mówiąc o co Ci chodzi. Będzie szybciej i bezpieczniej 

Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 kwie 2013, 14:49
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie sposobu sprawdzenia zwijaka
!!
W najbliższym czasie sprawdzę i dam znać czy rzeczywiście jest wadliwy ...
Pozdrawiam,
PW

W najbliższym czasie sprawdzę i dam znać czy rzeczywiście jest wadliwy ...
Pozdrawiam,
PW
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Chciałbym tylko dopytać. Czy w starej wersji ( kappa 95) z trzeba kabelkami można odczytać błędy FES'em ? Podłączam się pod złącze i ustawiam kabelek na wszystkie pozycje, ale za każdym razem występuje błąd połączenia.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Oczywiście że tak. Podpinasz się rozumiem pod złącze za klapką po lewej stronie w nogach pasażera ?
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Zgadza się. Tak jak przy silniku czy ABS nie było problemu tak tu nic się nie dzieje.
Jedynie co to przy próbie połączenia dioda od poduszek miga.
Jedynie co to przy próbie połączenia dioda od poduszek miga.
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Mam wątpliwości czy ten moduł sterujący poduszkami jest sprawny. Spróbowałem skasować błąd metodą "zworki". Poniosłem klęskę. Nie ważne czy trzymałem 10, 20, 30 sekund to lampka nadal się świeciła. Przy próbie sprawdzenia ilości mignięć całkowicie zgłupiałem.
Ile jest tych błędów poduszki ? Bo ja mam chyba wszystkie, to tak jakby migało sobie losowo ile chciało, raz 3 razy, 8 itd. FES w ogóle się nie łączy,
Ile jest tych błędów poduszki ? Bo ja mam chyba wszystkie, to tak jakby migało sobie losowo ile chciało, raz 3 razy, 8 itd. FES w ogóle się nie łączy,
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Skoro ma 3 kabelki przy wtyczce to może sobie jedynie błędy wymigać a centralka jest ze złączem 10 pin czerwonym np numer centralki 82487673.stabraf pisze:Oczywiście że tak. Podpinasz się rozumiem pod złącze za klapką po lewej stronie w nogach pasażera ?
Potem montowano centralki z żółtym złączem np 46459202 i tu już wymigać nie da rady, niestety FES też nie daje rady (brak możliwości połączenia się), może Egzaminer daje radę

Dopiero nowsze centralki, montowane po lifcie są bezproblemowe jeśli chodzi o samodzielną (FES) diagnozę

KAPPA TDS & JTD
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
U mnie był proble z podłączeniem i okazała się być uwalona centralka ta na pompie. Zakupiłem centralkę używaną i przełożyłem tylko elektronikę bez ruszania pompy - śmiga już drugi, czy trzeci rok 

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Ok, tylko co to ma wspólnego z airbagamistabraf pisze:U mnie był proble z podłączeniem i okazała się być uwalona centralka ta na pompie. Zakupiłem centralkę używaną i przełożyłem tylko elektronikę bez ruszania pompy - śmiga już drugi, czy trzeci rok


KAPPA TDS & JTD
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej



To nie to - nie wymieniaj centralki na pompie


Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
FES się z tą centralką nie połączy i już. Błędów jest możliwych 12. To tak działa, że skasujesz po jednym błędzie (masz 3 błędy to 3 razy musisz kasować itp, aż do uzyskania tylko jednego błysku), bo kasuje się tą metodą TYLKO ostatni zapisany błąd. Nie skasujesz wszystkiego za jednym razem metodą zworkową (może tester Lancia kasuje na raz wszystko ale takowego nawet nie widziałem na oczy). Co do trzymania przez określony czas, to trzeba się go trzymać, bo jak zbyt długo potrzymasz to kupa z tego wyjdzie. Centralka z czerwoną wtyczką jest najprostsza do obsługi spośród wszystkich, bo nic do niej nie potrzeba więcej niż zwarcie przewodów. Oczywiście centralkę mógł definitywnie szlag trafić i wtedy tylko wymiana, ale wtedy by raczej migało tylko 2 razy (sygnlizacja uszkodzenia centralki - ja nie miałem do zabawy żadnej uszkodzonej, więc pewności brak).Hanzii pisze:Mam wątpliwości czy ten moduł sterujący poduszkami jest sprawny. Spróbowałem skasować błąd metodą "zworki". Poniosłem klęskę. Nie ważne czy trzymałem 10, 20, 30 sekund to lampka nadal się świeciła. Przy próbie sprawdzenia ilości mignięć całkowicie zgłupiałem.
Ile jest tych błędów poduszki ? Bo ja mam chyba wszystkie, to tak jakby migało sobie losowo ile chciało, raz 3 razy, 8 itd. FES w ogóle się nie łączy,
Centralka ze złączem czerwonym daje możliwość skasowania błędów, a nie tylko wybłyskania ich. Do niej FES nie jest potrzebny, bo i tak się nie połączy. Wszystko polega na zwarciu na określony czas określonych przewodów (Linia L do masy 1-5 sekund by wybłyskało kod, 5-10 dla kasowania błędu - sugeruje do 4s dla wybłyskania i 6-9s dla kasowania). Trzymanie zwarcia dłużej niż 10s powoduje IGNOROWANIE polecenia. Obecnie MES (dawny FES) nie daje rady JEDYNIE z 46459202 jeśli o Kappę chodzi. Resztę przy prawidłowej konfiguracji i sprawnym interfejsie załatwia bez problemów.volf pisze:Skoro ma 3 kabelki przy wtyczce to może sobie jedynie błędy wymigać a centralka jest ze złączem 10 pin czerwonym np numer centralki 82487673.
Potem montowano centralki z żółtym złączem np 46459202 i tu już wymigać nie da rady, niestety FES też nie daje rady (brak możliwości połączenia się), może Egzaminer daje radę![]()
Dopiero nowsze centralki, montowane po lifcie są bezproblemowe jeśli chodzi o samodzielną (FES) diagnozę
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Dzięki za obszerną wypowiedź, wszystko jest teraz jasne.
Sprawdziłem błędy konkretnie. Wychodzi na to że w kółko pojawiają się błędy 5,9 i 10.
5 była opisana powyżej, dwa kolejne znalazłem na tej rosyjskiej stronie. Czy dobrze przetłumaczyłem i należy wymienić sterownik?
Błąd nr 9 CRASH DATA STORED
Błąd nr 10 pretensioner wiring
Sprawdziłem błędy konkretnie. Wychodzi na to że w kółko pojawiają się błędy 5,9 i 10.
5 była opisana powyżej, dwa kolejne znalazłem na tej rosyjskiej stronie. Czy dobrze przetłumaczyłem i należy wymienić sterownik?
Błąd nr 9 CRASH DATA STORED
Błąd nr 10 pretensioner wiring
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Błąd 10 oznacza zwarcie do plusa na obwodzie napinaczy, więc tu pozostaje tylko sprawdzenie przewodów od obu napinaczy, bo ta centralka nie podaje o który napinacz chodzi.
Błąd 9 kwalifikuje centralkę do wymiany. Oznacza on, że centralka już kiedyś detonowała poduszki. Możliwe że masz samochód po zderzeniu. Innym możliwym wyjaśnieniem jest - choć nie miałem okazji sprawdzić (a nie zamierzam rzucać sprawną centralką
) - że centralka komuś spadła, i stąd taki komunikat. Jeśli dopiero kupiłeś samochód to proponuję kontakt ze sprzedającym by Ci coś o tym samochodzie więcej powiedział. Chyba że kupowałeś w pełni świadom co z tym wozem wcześniej się działo (np czy nie wymieniał centralki AIRBAG na używkę - mógł kupić z rozbitka). NIE MONTUJ NOWEJ do chwili ogarnięcia błędu zwarcia do masy - to bez sensu. Nic się nie stanie złego, ale strata czasu, a na starej jesteś w stanie sprawdzić, czy błąd zwarcia zniknie po kontroli i ewentualnie wymianie przewodów (lub ich części).
Błąd 9 kwalifikuje centralkę do wymiany. Oznacza on, że centralka już kiedyś detonowała poduszki. Możliwe że masz samochód po zderzeniu. Innym możliwym wyjaśnieniem jest - choć nie miałem okazji sprawdzić (a nie zamierzam rzucać sprawną centralką

Ostatnio zmieniony 16 cze 2013, 21:30 przez Michal198422, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Kappa - kontrolka poduszki powietrznej
Kurcze, nie rób mi tego... Samochód mam już jakis czas. Kontaktowanie sie ze sprzedającym i tak nie miałoby sensu, natomiast pisałem z jeszcze poprzednim właścicielem, który twierdził, że samochód kupował jako bezwypadkowy i takowy sprzedawał.Michal198422 pisze:Błąd 9 kwalifikuje centralkę do wymiany. Oznacza on, że centralka już kiedyś detonowała poduszki. Możliwe że masz samochód po zderzeniu.
Oczywiście sprawdzę, to co napisałeś, ale najpierw będę musiał zgłebić temat gdzie i jak szukać
