Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgło
Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgło
Witajcie,
W moim samochodzie występuje pewien problem mianowicie są to szarpnięcia przy około 1800 RPM, takie puknięcie jak w uszkodzonej skrzyni automatycznej. To jedno, a drugie to 6500 km temu zmieniałem sprzęgło z dociskiem na nowe i zaczęło się znowu ślizgać na biegach 3 4 5, dlaczego? Mój styl jazdy jest normalny, czasem wdepnę mocniej podczas jazdy, nie ciągam przyczepek ani kempingów. Czy może mieć jedno z drugim jakieś powiązania? Jak silnik wkręce na 3000RPM wrzuce 5 bieg i puszcze sprzęgło to samochód gaśnie, czyli zachowuje się normalni, nie rozumiem czemu ślizga się jak dodaje mocniej gazu.
Pozdrawiam
W moim samochodzie występuje pewien problem mianowicie są to szarpnięcia przy około 1800 RPM, takie puknięcie jak w uszkodzonej skrzyni automatycznej. To jedno, a drugie to 6500 km temu zmieniałem sprzęgło z dociskiem na nowe i zaczęło się znowu ślizgać na biegach 3 4 5, dlaczego? Mój styl jazdy jest normalny, czasem wdepnę mocniej podczas jazdy, nie ciągam przyczepek ani kempingów. Czy może mieć jedno z drugim jakieś powiązania? Jak silnik wkręce na 3000RPM wrzuce 5 bieg i puszcze sprzęgło to samochód gaśnie, czyli zachowuje się normalni, nie rozumiem czemu ślizga się jak dodaje mocniej gazu.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgł
a odbija Ci sprzęgło do końca nie zostaje pedał niżej niż powinien ? da sie stprawdzić bo jak podniesiesz nogą jak jest już niby w górze to jeszcze się cofnie o jakiś cm ...
i jak z wysprzęglikim ? też był wyminiany ? u mnie działa się tak jak u Ciebie jak miałem
a> zapowietrzone sprzęgło
b> nie odbijał pedał do końca
A- odpwietrzyłem ale czasami zostawało ciutke niżej
B- zamontowałem sprężyne ktora podciąga pedał o ten brakujący centymetr
nie wracało całkiem jak np ruszełm i powoli puszczełm sprzęgło jak puszczałem szybko 345 .. to było ok ale przy powolnym odpuszczaniu nie wracał na miejsce
i jak z wysprzęglikim ? też był wyminiany ? u mnie działa się tak jak u Ciebie jak miałem
a> zapowietrzone sprzęgło
b> nie odbijał pedał do końca
A- odpwietrzyłem ale czasami zostawało ciutke niżej
B- zamontowałem sprężyne ktora podciąga pedał o ten brakujący centymetr
nie wracało całkiem jak np ruszełm i powoli puszczełm sprzęgło jak puszczałem szybko 345 .. to było ok ale przy powolnym odpuszczaniu nie wracał na miejsce
Re: Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgł
Sprzęgło odbija za każdym razem do samego końca. Wysprzeglik był wymieniony. Zaczyna się slizgac przy 2100 obrotow i wskakuje na 2500 i tak do 3000 widać po obrotach że slizga. I te szarpanie mnie martwi.
Re: Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgł
Moje miało takie objawy slizgu jak kupiłem, wymieniłem komplet sprzęgło, wysprzęglik podobno występuje razem z łożyskiem oporowym no i niestety koło dwu mas , kto wie czy masz sprawne czy mechanik aby coś przy nim łaskawie nie robił , teraz mam spokój z tym uderzeniem to kto wie czy nie koło ? te rzeczy , które wymieniłem powinno się wymieniać wspólnie ale wiadomo jak to jest , w ypsilonie miałem koło ok to wymieniłem komplet sprzęgło.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgł
Dwumas też wymieniony bo się rozpadł przy 199 tysiącach, a szarpanie było przed i po dwumasie. Nie wiem czy te szarpanie nie pojawiło się po wymianie rozrządu. Dziś wjeżdżałem pod wzniesienie na 3 biegu i delikatnie gaz trzymałem i szarpnęło bardzo mocno. Tak jak by się coś przełączało przy silniku. EGR był czyszczony bo silnik nie miał mocy a jak się nieraz przełączył to nie miał siły wrócić bo tak dużo sadzy było.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Thesis 2.4 JTD 20v - szarpie/ślizgające się nowe sprzęgł
Po wymianie koła i całego docisku miałem problem z uślizgiem (silnik Chipowany ok 180 KM) , ale ewidentnie za wolno odbijał pedał sprzęgła. Nie pomogła wymiana siłownika i wysprzęglika, oraz odpowietrzanie. Założyłem dodatkową sprężynę na dźwigni sprzęgła za skrzynią biegów i jest OK