Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Zauważyłem że u mnie też drga prawy ksenon. Wygląda na to, że luz występuje na odbłyśniku. Zastanawiam się czy jest tam jakaś śruba, którą trzeba dokręcić, a może da się przykleić odbłyśnik do lampy (tylko jakiego kleju użyć?). Na forum VW wyczytałem, że unieruchamiają odbłyśnik stosując jakieś gumowe kliny, które można dokupić w sklepie lub w serwisie VW.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Tylko weź pod uwagę, że lampa jest skrętna - co się stanie, jeśli unieruchomisz soczewkę?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Nie mówię o soczewce tylko o odbłyśniku.Tomzik pisze:Tylko weź pod uwagę, że lampa jest skrętna - co się stanie, jeśli unieruchomisz soczewkę?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Moim zdaniem odbłyśnik wykorzystuje tylko światło drogowe o ile pracuje na żarówce. Mijania są soczewkowe.
Przynajmniej u mnie ewidentnie luźna jest tylko soczewka.
Przynajmniej u mnie ewidentnie luźna jest tylko soczewka.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
A w jaki sposób działa auto-poziomowanie i skręcanie świateł? Nie chodzi mi o czujnik tylko o to czy rusza się (skręca) sam żarnik czy cała soczewka? Wiedząc jak to działa można by unieruchomić część która powinna pozostać nieruchoma.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Postanowiłem przyjrzeć się prawej i lewej lampie i co dziwne obje mają taki sam wyczuwalny luz, mimo to tylko prawa drga. Idąc dalej przełożyłem żarówki i po zamianie w lewej lampie nic nie drga, natomiast w prawej drgania są jakby trochę mniejsze.
I stąd pytanie: czy gdybym założył nowe żarówki możliwe, że drgania by nie było? Możliwe, że te są już zużyte (chyba są od nowości czyli szósty rok i 104000 przebiegu). Tylko skoro po zmianie dalej drga tylko w prawej, to wskazywałoby na lampę a nie na żarówkę???
I stąd pytanie: czy gdybym założył nowe żarówki możliwe, że drgania by nie było? Możliwe, że te są już zużyte (chyba są od nowości czyli szósty rok i 104000 przebiegu). Tylko skoro po zmianie dalej drga tylko w prawej, to wskazywałoby na lampę a nie na żarówkę???
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Raczej nie tędy droga - zużywa się gaz w środku palnika, ale nie zużywa się metalowy cokół palnika (czy jak to zwać), który przylega do soczewki i jeszcze dociska go sprężynka.
Imo wymiana palnika nic nie da.
U mnie można jednak zauważyć, że lewa soczewka ma jakby nieco mniejszy luz.
Imo wymiana palnika nic nie da.
U mnie można jednak zauważyć, że lewa soczewka ma jakby nieco mniejszy luz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Też uważam, że skoro po zmianie żarników dalej drży prawa lampa to winna musi być właśnie ona, ale też drżenie po przekładce jest mniejsze. A co do luzów to w obu lampach wydaje mi się być taki sam a mimo to lewa nie drży.Tomzik pisze:Raczej nie tędy droga - zużywa się gaz w środku palnika, ale nie zużywa się metalowy cokół palnika (czy jak to zwać), który przylega do soczewki i jeszcze dociska go sprężynka.
Imo wymiana palnika nic nie da.
U mnie można jednak zauważyć, że lewa soczewka ma jakby nieco mniejszy luz.
Pewnie bez demontażu lampy się nie obejdzie.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Po dokładnej obserwacji zauważyłem, że drżenie lampy występują tylko jak samochód stoi, jeżeli jedzie lub nawet lekko się toczy nie widzę żadnego drgania. W związku z powyższym raczej odpuszczę temat, chyba że uda mi się zdobyć kamerę endoskopową i zajrzeć do wnętrza lampy bez jej demontażu.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
No bo tak jest, plus jeszcze na dziurach strumień światła "lata" po drzewach.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Po dziurach też nic nie drga ani nie skacze.Tomzik pisze:No bo tak jest, plus jeszcze na dziurach strumień światła "lata" po drzewach.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
U mnie niestety trochę tak.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 309
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
No to i u mnie po dwóch latach jazdy zaczęło drgać. I to też w prawym reflektorze. Widoczne jest to tylko na postoju wtedy gdy silnik ma największe drgania, jak tylko delikatnie położę nogę na pedale gazu to przestaje.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
- JackRM
- Forumowicz/ka
- Posty: 120
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:43
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Ferrara, Italia
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Wybaczcie Panowie za odgrzewanie starego kotleta, ale.. rozwiazal to ktos w koncu?
Albo chociaz zrozumial o co chodzi ?
U mnie tez drga prawy ksenon, widac to zwlascza jak sie jedzie za innym autem na lekkich nierownosciach..
Pozdrowienia z Makaronii
Albo chociaz zrozumial o co chodzi ?
U mnie tez drga prawy ksenon, widac to zwlascza jak sie jedzie za innym autem na lekkich nierownosciach..
Pozdrowienia z Makaronii
Była:Lancia Lybra 1.9jtd 2000 grigio Elisa 105KM/255Nm tuned by Ramzes_II @130KM/315Nm
Była:Lancia Delta III 1.6MJT Platinum 2012 Poltrona Frau Gran Luce bicolore nero/grigio underground
Jest: Fiat Freemont 2.0MJT 2015 170KM automat Black Code AWD
Była:Lancia Delta III 1.6MJT Platinum 2012 Poltrona Frau Gran Luce bicolore nero/grigio underground
Jest: Fiat Freemont 2.0MJT 2015 170KM automat Black Code AWD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.6 M-jet - drgające ksenony
Ja sobie darowałem, przyzwyczaiłem się i nawet już nie zwracam na to uwagi.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205