Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Awatar użytkownika
Piotrek1983
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Zduńska Wola, woj. łódzkie

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Piotrek1983 » 16 lis 2006, 23:32

Właśnie skończyłem demontowanie filtra kabinowego (po doświadczeniach z termostatem stary filtr zabiore ze sobą do sklepu :D) ... I przy okazji odkryłem, że chyba nie chodzi mi klapka która powinna zamykać obieg wewnętrzny/zewnętrzny... (jeśli to ta: pod filtrem a nad turbinką)... jest cały czas w środkowej pozycji... Po przełączeniu obiegu powietrza coś dość głośno brzęczy około 45 sekund.... Ogólnie wszystkie silniczki głośno chodzą i nie dużo dają : nawiew na szyby dopiero działa gdy pozamykam kółeczkami wyloty zwykłe... I mam pytanie... jak najprościej dobrać się do elementu który jest odpowiedzialny za zmiane obiegu wew/zew? Ile to kosztuje?
Lancia Delta 1.8 8v 1995r

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Neronq » 17 lis 2006, 19:50

Z obiegiem zamknietym mam taki sam problem, stuka jak glupie a potem sie uspokaja, ponoc urwana jest oska od silniczka czy jakos tak, kiedys kabar mi tlumaczyl jak to zrobic ale bede musial sam zagadac do niego po dokladna instrukcje, trzeba jakis kabelek przy dmuchawie i po problemie bo inaczej to chyba cala deske trzeba demontowac bo ja sie tam nie dostalem, mimo , ze sporo wykrecilem .
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
Piotrek1983
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Zduńska Wola, woj. łódzkie

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Piotrek1983 » 18 lis 2006, 19:56

"Neronq" pisze:Z obiegiem zamknietym mam taki sam problem, stuka jak glupie a potem sie uspokaja, ponoc urwana jest oska od silniczka czy jakos tak, kiedys kabar mi tlumaczyl jak to zrobic ale bede musial sam zagadac do niego po dokladna instrukcje, trzeba jakis kabelek przy dmuchawie i po problemie bo inaczej to chyba cala deske trzeba demontowac bo ja sie tam nie dostalem, mimo , ze sporo wykrecilem .
Dostałem sie tam od dołu... (nie czuje ręki :D) ... wymontowałem silniczek (czyt. urwałem)
A teraz szukam czegoś czym bym mógł go łatwo zastąpić i pomyślałem o siłowniku do centralnego... jak myślicie? będzie dobry? Jego jeszcze jestem w stanie założyć bo do oczka klapki sięgne, założe tam jakiś pręcik i poprowadze ją w dół gdzie zamontuje siłowniczek... Tylko nie wiem paru rzeczy:
- czy siłowniczek od centralnego łatwo jest zamknąć bez podania napięcia (żeby drgania auta nie otwierały mi klapki)
- na jaką odległość się wysuwa (musi być 2 cm)
- czy zbyt długie podawanie napięcia go nie uszkodzi (klimatronik trzyma + lub -12V przynajmniej 20 sekund)
Jeśli nie siłowniczek od centralnego to co?? Łatwo dostępne i tanie...

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Neronq » 18 lis 2006, 21:31

To niezle zakabinowales .... Ja sie probowalem tam dostac i dalem sobie spokoj, wezme tylko namiary od kabara ktory kabelek przeciac. Powodzenia w kabinowaniu ;)
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

Awatar użytkownika
Piotrek1983
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 01 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Zduńska Wola, woj. łódzkie

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Piotrek1983 » 18 lis 2006, 21:49

Kabelek przy dmuchawie wcale nie musisz przecinać bo jest kostka... po prostu ją wypnij (u mnie była przed dmuchawą w okolicy schowka... podwójna z niebieskim i brązowym przewodem)... Mi jak nie wyjdzie kombinowanie (a już wiem, że siłowniczek od centralnego się nie nadaje bo da się go zbyt łatwo zaknąć) to zablokuje tylko klapke w pozycji obiegu zewnętrznego... w końcu w życiu nie przełączałem na obieg wewnętrzny więc po co mi to... chyba tylko po to żeby nie denerwować się kolejną zepsutą rzeczą w aucie :D

Anonymous

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Anonymous » 19 lis 2006, 22:50

"Piotrek1983" pisze:Kabelek przy dmuchawie wcale nie musisz przecinać bo jest kostka... po prostu ją wypnij (u mnie była przed dmuchawą w okolicy schowka... podwójna z niebieskim i brązowym przewodem)... Mi jak nie wyjdzie kombinowanie (a już wiem, że siłowniczek od centralnego się nie nadaje bo da się go zbyt łatwo zaknąć) to zablokuje tylko klapke w pozycji obiegu zewnętrznego... w końcu w życiu nie przełączałem na obieg wewnętrzny więc po co mi to... chyba tylko po to żeby nie denerwować się kolejną zepsutą rzeczą w aucie :D
ten sam problem - tez nigdy tego nie uzywalem zablokowalem w pozycji otwarty - wiele jesli chodzi o wentylacjie sie nie poprawilo - chociaz wszystkie pozostale chodza ok - ale cholernie mi brakuje posrednich pozycji na klimatroniku tz aby na raz lecialo np na kratki i na szybe - wiec w pewien sposob zazdrosze awwari ze leci jednoczesnie na szyby i na kratki ;););)

Awatar użytkownika
Neronq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 10 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Nuova Delta - Sterowanie nawiewem

Post autor: Neronq » 20 lis 2006, 18:53

Tej kostki wlasnie nie moglem wypiac za schowkiem to uciolem jeden kabel, wkoncu jest cichutko po przekreceniu kluczyka ....
Obieg zamkniety teoretycznie przydaje sie przy klimie albo jak jedziesz za jakims smrodziuchem :P ale trzeba byc twardym ;)
Iza GT TDi 130HP kle kle kle :D
Byla Nuova Delta 1.6i.e. - Prawie jak HF :PPP
Gary Fisher Tassajara Disc ... 4Cross

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”