Kappa T.DS - tuning

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 26 maja 2005, 10:57

Nie wiem czy ktoś planuje chiptuning i kiedy ? kol. Blash chyba się poważnie zastanawia ? ja też jestem gotowy :) (choć planowałem trochę później:), dlatego mam propozycję - może osoby zainteresowane uzgodnią jeden termin i wynegocjujemy jakąś zniżkę w V-techu?
Pytanie jeszcze co zrobić chiptuning czy piggy-back?
Ps.
Napiszę do V-techu i zapytam się co polecają i ile kosztuje piggy :) i czy to oprogramowanie do strojenia uzyskuje się razem z piggy ? przyjemnie było by się podpiąć i stworzyć 3 program:)

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Kazik » 28 maja 2005, 13:01

Niestety dzisiaj dowiedziałem się od mechanika że muszę wymienić przednie amorki :) Jak musze to musze:) i niestety muszę odłożyć chiptuning.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Blash » 28 maja 2005, 15:18

co się odwlecze to nie uciecze :D

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Blash » 31 maja 2005, 19:04

blash napisał:
a ja tam bym masters tuning nie wierzył za bardzo, podobno wg nich nie da sie stuningowac silnika 2,4 tds w kappie

Cytat człowiek z masters tuning
Nie ma możliwości podkręcenia elektronicznego tego silnika.

Cytat znów masters tuning
Ja nazwałbym to zdrowym rozsądkiem... To problematyczne silniki.

dialog z forum tdi :D bez komentarza

Anonymous

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Anonymous » 24 cze 2005, 23:53

jeśli nabędę egz. który mam na oku to na pewno odbędzie
się poważna rozmowa z Mastersem.. i innymi tego typu oddziałami..

a czytając ten temat to natknąłem się na parę ciekawych zagadnień..

co do usprawnienia..
Podstawowe pytanie, to to o wpływ na silnik i całe auto - czy rzeczywiście większe moc i moment nie mają negatywnego wpływu na trwałość.
Przy nowych autach i założeniu, że będzie się nim jeździć 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zakłądając, że silniki są robione z jakimś tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewności, że jest to całkowicie bezpieczne dla auta. Zresztą dlaczego takiego programu nie wgrywa się od razu w fabryce?
po prostu jak tu już ktoś napisał jest tam mnóstwo sprzeczności,
czyli ekologia, spalanie i osiągi.. z czego osiągi są na miejscu ostatnim..

poza tym wystarczy przypomnieć do czego tak naprawdę służyła
sprężarka w silnikach diesla.. zwiększenie mocy to niejako "gratis"..
podstawą zastosowania turbin w dieslach była poprawa czystości spalin..

z tds-em będzie kłopot, bo to nie JTD.. nie te możliwości..
komora wstępna ale już komp.. ale myślę, że na poziom JTD dałoby się..

aha i..
samochód bez chipa ma 100 KM - prędkość 90km/h osiąga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osiąga tą samą prędkość przy 2000 obr/min
więc oczywiste jest że będzie mniej palił.
no to niestety nie jest prawda.. :wink:
o tym już decydują przełożenia skrzyni a nie moc.. 8)

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Luckyy » 02 sie 2005, 21:21

ja tez sie zastanawiam nad zwiekszeniem osiagow, ale nie zalezy mi na Vmax ale glownie na momencie obrotowym i lepszym przyspieszaniu, jesli nawet po tuningu nie pojade juz 200 a tylko 180 a bedzie lepej sie zbieral na drodze i spadnie spalanie przy spokojnej jezdzie (czasami mam cos takiego ze nie mam ochoty wyprzedza nawet ciezarowki i jade na nia 80 km/h przez kilkadziesiat km - mowie o polskich drogach a nie autostradach) to bede bardzo happy !!

ale jeszcze nei weim gdzie najlepiej cos takiego zrobic. Szukam czego w poludniwej polsce. Zastanawiam sie nad GODULA ale troche wysoko sie cenia ....
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Anonymous » 03 sie 2005, 18:20

Elektroniczny tuning diesla dzieli sie na dwie grupy, obie maja kilka wspolnych elementow np. zubozaja mieszanke, co powoduje obnizenie apetytu, silnik po tuningu wymaga wiekszej troski (olej), wykresy przewaznie zaczynaja sie pozniej niz w serii.
1 PowerBox:
Oszukuje sterownik po drodze do pompy.
Modyfikowalny przez uzytkownika.
Latwo demontowalny.
Mozna go sprzedac.
Jest produkcja seryjna, czyli niedostosowany do danego egzemplarza auta.
Nie modyfikuje softu, a jedynie sygnal.
2 Chip
Modyfikacji podlega mapa silnika w sterowniku.
Istnieje mozliwosc dopasowanie do indywidualnych wymagan
Wymaga lutowania w kompie
Brak mozliwosci regulacji przez uzytkownika

Jesli przygoda z autem ma potrwac dluzej polecam chip, jest profesjonalna modyfikacja, jesli nie to box(latwiej sprzedac auto seryjne)

Teraz bede sie narazac ;)
Godula uczyl sie od V-Techu, Mastersowi wiecznie cos wybucha i nie pasuje, chlopak duzo wie, ale uczy sie na samochodach klientow.
Polecam V-Tech.
Firma solidna i ludzie wyksztalceni kierunkowo na uniwersytetach, a nie na bledach. Maja samouczace sie boxy (dostosowuja sie stylu jazdy kierowcy), a Niemcy nie wiedza "o so chodzi" ;), jeszcze do niedawna sprzedawali analogowe boxy :lol: Kiedys dostali Brabusa i cieszyli sie, ze beda mieli ich soft. Nic z tych rzeczy, niemal seria, jedynie pare drobnych modyfikacji.

Prezes

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Prezes » 13 sie 2005, 11:17

Do kilku dni testuje moje JTD po zmiane calego oprogramowania komputera sterującego. Chce sprawdzić jak bedzie to wpływalo na chłodzenie , spalanie , kopcenie itd.
Na razie efekty sa obiecujące - auto jezdzi niesamowicie.
Jeśli testy przejdą pomyślnie bedzie to stały element naszej oferty.
Dodam ze modyfikowane jest fabryczne oprogramowanie a wiec jest to program do konkretnego auta. Nie są montowane zadne chipy zewnetrzne.

Cena ok 1200zł.

Pozdrawiam

Anonymous

Kappa T.DS - tuning

Post autor: Anonymous » 15 sie 2005, 6:07

"Prezes" pisze:Do kilku dni testuje moje JTD po zmiane calego oprogramowania komputera sterującego. Chce sprawdzić jak bedzie to wpływalo na chłodzenie , spalanie , kopcenie itd.
Dodam ze modyfikowane jest fabryczne oprogramowanie a wiec jest to program do konkretnego auta. Nie są montowane zadne chipy zewnetrzne.
Kazdy TD z wtryskiem zaczyna latac po tuningu ;)
Juz sprawdzone. Hamownia wykazuje czy tuning jest dobrze wykonany.

Jeszcze tylko sprostuje wypowiedz Prezesa:
Zewnetrzne sa PowerBoxy(diesel i niektore benzyny) i PiggyBacky (benzyna), a chip zawsze jest modyfikacja oprogramowania,
natomiast nie zawsze jest dobrany do konkternego egzemplaza.
Toyota sprzedaje chipy Nippon Denso, ktore sa identyczne. Zadaniem serwisu jest jedynie wrzut softu. Towar nazywa sie np.: chip do Avensis ;)
cena 4000zl :lol:

Pozdrawiam

marktds
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 30 kwie 2011, 23:56
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Kappa T.DS - tuning

Post autor: marktds » 03 wrz 2011, 22:19

na allegro można kupić powerbox (VP37) do tds za 300zł , pisałem ze sprzedającym i podobno działa z tym silnikiem, testowali (ciężko w to uwierzyć) szkoda że luźnej gotówy nie mam, jeszcze musze pompe po wymianie nastawnika regulować :-/
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa T.DS - tuning

Post autor: MariuszKRK » 10 mar 2012, 17:48

Przepraszam za odkopanie...próbowałas ktos podniesc cisnienie doladowania turbo w TDs-ie za pomoca MBC?

Sprawa podnoszenia mocy w TDs-ie wyglada ciezko:/ box to loteria a dostepnosc praktycznie zerowa jak i koszt niemały zatem pozostaje zabawa z głowicą i wyzej wymienione MBC.
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-ma ... 4-td-8054/


Prosze o opinie i wyrażanie sugestii...kazda wypowiedz okaze sie pomocna:)
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa T.DS - tuning

Post autor: volf » 10 mar 2012, 22:59

Czy samo podniesienie ciśnienia doładowania zwiększy moc, chyba trzeba jeszcze dać więcej paliwa?
Co masz na myśli pisząc o zabawie z głowicą?
Jeśli już, to ja bym jednak modyfikował program w sterowniku, zdaje się, że był tu jakiś user, który w ten sposób tuningował swojego tds-a, ale to było dość dawno i nie wiem czy coś wyszukiwarka znajdzie.
Osobiście nie uważam zwiększania mocy tego silnika czymś rozsądnym, trzeba pamiętać, że mamy tu do czynienia z wtryskiem pośrednim i dużym obciążeniem termicznym głowicy a zwiększenie mocy jeszcze bardziej ją obciąży i może to się źle skończyć...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa T.DS - tuning

Post autor: MariuszKRK » 10 mar 2012, 23:51

ale to oczywista sprawa...nalezy zwiekszyc dawke paliwa aby AFR nie bylo zbyt ubogie bo tloki poplyna ale to kwestia chyba regulacji na pompie...
Wracajac do sterownika...z tego co zaslyszalem jest on toporny na jakiekolwiek proby modyfikowania albo sie myle.
Natomiast zabawy z glowica to polerka kanalow i ostrzejsy walek(o ile nie bedzie wymagal ingerencji czyli strojenia).
Byle do wiosny i zabieram sie za zwiekszanie mocy wTDs-ie:) wszystko w granicach rozsadku czyli boost zwiekszony o jakies 0.3 bara max bo szkoda silnika.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa T.DS - tuning

Post autor: volf » 11 mar 2012, 21:29

Ale jak chcesz zwiększyć tą dawkę na pompie nie grzebiąc w sterowniku, przecież ona jest sterowana z niego?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa T.DS - tuning

Post autor: Ramzes_II » 11 mar 2012, 22:15

Myślę, patrząc przez pryzmat doświadczeń, iż do TDS-a to najlepszy będzie BOX.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”