Polecam Alfa obd,co do urządzeń tow delcie zawsze przy wypalaniu wentylatory pracują na maxa i wyraźnie je słychać na postoju.GriszaDG pisze: ↑28 gru 2017, 7:29FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Ja polecam jednak kabelek i MultiEcuScana. Do podłączenia i diagnostyki silnika wystarczy zwykły niebieski KKL od Viakena. Do tego MES i wszystkie dane dot. DPFa i nie tylko sobie skontrolujesz.GriszaDG pisze:FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
FXX mogę prosić na priva jakiś link "kabelka". Troche tego jest, a nie chciałbym kupić dziadostwa. MES'a mogę gdzieś ściągnąć???FXX pisze: ↑28 gru 2017, 15:17Ja polecam jednak kabelek i MultiEcuScana. Do podłączenia i diagnostyki silnika wystarczy zwykły niebieski KKL od Viakena. Do tego MES i wszystkie dane dot. DPFa i nie tylko sobie skontrolujesz.GriszaDG pisze:FXX pisze: ↑27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.
Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???
FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???
Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Kupić możesz taki: 1. KKL z przełącznikiem lub 2. ELM327 .
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki MES lub kupić pełną wersję
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki MES lub kupić pełną wersję

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Dzięki wielkie !!!FXX pisze: ↑01 sty 2018, 23:42 Kupić możesz taki: 1. KKL z przełącznikiem lub 2. ELM327 .
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki MES lub kupić pełną wersję![]()
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Kabel mam (ELM327), MESa ściągnąłem.FXX pisze: ↑01 sty 2018, 23:42 Kupić możesz taki: 1. KKL z przełącznikiem lub 2. ELM327 .
Nr 1 wystarczy do diagnostyki silnika.
Nr 2 powinien ogarnąć wszystko poza TPMS.
MESa możesz pobrać w wersji darmowej ze stronki MES lub kupić pełną wersję![]()
Czy muszę go rejestrować, czy do sprawdzenia DPFa wystarczy wersja FREE???
Po połączeniu dostaje komunikat: "FREE VERSION RESTRICTION. This module requires REGISTERED version. You can run it in "simulation" (CTRL+F10) mode only!"
Po wejściu w "symulację" wyświetla się komunikat" "!!!TRYB SYMULACJI !!! Dane wyświetlane nie są prawdziwe".
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
OK, już wiem wszystko.
Moduł obsługiwany jest tylko przez wersję komercyjną: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Jest ktoś w stanie pomóc?
Moduł obsługiwany jest tylko przez wersję komercyjną: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Jest ktoś w stanie pomóc?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Ściągnij FES lub MES z witaminą. Są takowe dostępne. Program odpalaj na kompie który nie jest połączony w tej chwili z siecią.
Wysłane z Galaxy S8
Wysłane z Galaxy S8
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Słuchajcie, czy po czyszczeniu DPF'a trzeba zrobić jakiś reset w kompie???
W "Regulacjach" są opcje:
- "Wymiana filtra DPF ze zintegrowanym ...."
- "Wymiana filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)".
Któraś z nich wymaga zastosowania???
Jeszcze kilka odczytów z MES:
Stan filtra cząstek stałych: Zatkanie normalne
Zatkanie filtra cząstek stałych: 36,8%
Dystans od ostatniej regeneracji: 82 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 233 km
Liczba regeneracji przerwanych: 0
Te odległości nie do końca zgadzają się z moimi obserwacjami, i mam jakieś mieszane odczucia co do ich poprawności. No ale może się mylę ....
W "Regulacjach" są opcje:
- "Wymiana filtra DPF ze zintegrowanym ...."
- "Wymiana filtra cząstek stałych (tylko wersja z DPF)".
Któraś z nich wymaga zastosowania???
Jeszcze kilka odczytów z MES:
Stan filtra cząstek stałych: Zatkanie normalne
Zatkanie filtra cząstek stałych: 36,8%
Dystans od ostatniej regeneracji: 82 km
Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 233 km
Liczba regeneracji przerwanych: 0
Te odległości nie do końca zgadzają się z moimi obserwacjami, i mam jakieś mieszane odczucia co do ich poprawności. No ale może się mylę ....
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Jaką masz wersję MESa?
Przeglądam swoją i nie widzę tej pierwszej opcji w Symulacji.
Przy czyszczeniu raczej nie ma potrzeby kasowania którejkolwiek z tych opcji.
Dlaczego twierdzisz, że te parametry się nie zgadzają z Twoimi obserwacjami?
Co dokładnie się nie zgadza?
Jaki masz średni czas ostatnich 5 wypalań?
Przeglądam swoją i nie widzę tej pierwszej opcji w Symulacji.
Przy czyszczeniu raczej nie ma potrzeby kasowania którejkolwiek z tych opcji.
Dlaczego twierdzisz, że te parametry się nie zgadzają z Twoimi obserwacjami?
Co dokładnie się nie zgadza?
Jaki masz średni czas ostatnich 5 wypalań?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Sprawdzałem MES 3.1.
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 536 sekund.
Jeśli chodzi o pomiary i obserwacje, to wydaje mi się, że to wypalenie występuje częściej (co około 50-80 km, jeśli nie robię dłuższej trasy, tylko jeżdżę po mieście).
Dystans od ostatniej regeneracji 82 km - robiłem trasę 2x 120 km, w zasadzie cały czas autostradę. Miałem włączone "chwilowe zużycie" i starałem się jechać równomiernie i obserwować wskazania zużycia. Nie pojawiły się jakieś istotne wzrosty zużycia wskazujące na tryb regeneracji. Ale to są oczywiście, tylko moje subiektywne odczucia.
A wracając do mojego poprzedniego pytania - czy zrobienie "regulacji" może mieć jakiś negatywny wpływ na pracę auta? Jeśli nie pomoże, może jakoś zaszkodzić?
Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 536 sekund.
Jeśli chodzi o pomiary i obserwacje, to wydaje mi się, że to wypalenie występuje częściej (co około 50-80 km, jeśli nie robię dłuższej trasy, tylko jeżdżę po mieście).
Dystans od ostatniej regeneracji 82 km - robiłem trasę 2x 120 km, w zasadzie cały czas autostradę. Miałem włączone "chwilowe zużycie" i starałem się jechać równomiernie i obserwować wskazania zużycia. Nie pojawiły się jakieś istotne wzrosty zużycia wskazujące na tryb regeneracji. Ale to są oczywiście, tylko moje subiektywne odczucia.
A wracając do mojego poprzedniego pytania - czy zrobienie "regulacji" może mieć jakiś negatywny wpływ na pracę auta? Jeśli nie pomoże, może jakoś zaszkodzić?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Czas wydaje się być OK. Średnio wypalanie trwa do 10 minut.
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że wypala Ci się DPF? Tylko na podstawie spalania?
Odczucia, odczuciami, ale nie sądzę, żeby ECU oszukiwało
Jeśli masz też moduł na BT, to można pobrać apkę DPF Monitor dla Fiata i obserwować kiedy zacznie się wypalać i czy pokrywa się to z Twoimi odczuciami.
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że wypala Ci się DPF? Tylko na podstawie spalania?
Odczucia, odczuciami, ale nie sądzę, żeby ECU oszukiwało

Jeśli masz też moduł na BT, to można pobrać apkę DPF Monitor dla Fiata i obserwować kiedy zacznie się wypalać i czy pokrywa się to z Twoimi odczuciami.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Jak jeżdżę po mieście i się zatrzymam, na wolnych obrotach falują mi obroty i wentylator się włącza - wtedy wiem, że się wypala. Wówczas też wzrasta spalanie. Jeżdżę dotąd, aż spalanie się nie unormuje. Natomiast w trasie nie umiem "złapać momentu wypalania.
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
BT nie polecę, bo w grupie Fiata nie używałem żadnego.GriszaDG pisze: ↑20 sty 2018, 19:07 Jak jeżdżę po mieście i się zatrzymam, na wolnych obrotach falują mi obroty i wentylator się włącza - wtedy wiem, że się wypala. Wówczas też wzrasta spalanie. Jeżdżę dotąd, aż spalanie się nie unormuje. Natomiast w trasie nie umiem "złapać momentu wypalania.
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
Próbowałeś AlfaOBD?
Swoją drogą nie wiem czy w modułach na BT też był problem z nadmiarowym rezystorem.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a
Mam elm z bt sztuk 2 i w obydwu był rezystor do wywalenia , chyba w większości jest.FXX pisze: ↑20 sty 2018, 19:54BT nie polecę, bo w grupie Fiata nie używałem żadnego.GriszaDG pisze: ↑20 sty 2018, 19:07 Jak jeżdżę po mieście i się zatrzymam, na wolnych obrotach falują mi obroty i wentylator się włącza - wtedy wiem, że się wypala. Wówczas też wzrasta spalanie. Jeżdżę dotąd, aż spalanie się nie unormuje. Natomiast w trasie nie umiem "złapać momentu wypalania.
Próbowałem z DPF Monitor (miałem wersję PRO) i z innymi apkami, ale nie chciały mi działać (może wina modułu BT). Może jest jakiś konkretny, sprawdzony model, który możesz polecić?
Próbowałeś AlfaOBD?
Swoją drogą nie wiem czy w modułach na BT też był problem z nadmiarowym rezystorem.
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2