Kappa - zmiana biegów

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: tomek » 04 sty 2007, 10:15

"voy" pisze:a moze sprzeglo sie konczy?
Pomyslalem to samo, ja miewalem takie problemy przed wymiana sprzegla.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

voy

Kappa - zmiana biegów

Post autor: voy » 04 sty 2007, 20:51

U mnie rozpoczelo sie od problemow z 1, pozniej doszly pozostale biegi. Co najciekawsze biegi nie wlaczaly sie ze zgrzytem tylko "ciezko wchodzily". Wymiana sprzegla rozwiazala problem. Lozysko wyciskowe poluzowalo sie w docisku i go nie odciagalo (tarcza tez juz byla nie bardzo :) ).

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Przemo » 04 sty 2007, 22:05

Lisiud a jaki masz przebieg? A Ty Voy przy jakim robiłeś, pytam z ciekawości :)
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Przemo » 04 sty 2007, 22:32

To pierwszy sprzęgło czy drugie?
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

voy

Kappa - zmiana biegów

Post autor: voy » 05 sty 2007, 23:13

U mnie 140000, pierwsze sprzeglo.

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - zmiana biegów

Post autor: piticooler » 07 sty 2007, 14:39

podobne objawy mam w swojej themie... tzn ciezko wchodzaca 1 i czasami 2, zeby nie wbijac na sile to zawsze jak dojezdzam do swiatel to na ostatnich paru metrach juz probuje ja wrzucic i jak wejdzie to trzymam na sprzegle przez cale swiatla bo po puszczeniu moze byc duzy problem, mam nowe sprzeglo caly komplet z przebiegiem okolo 15 tys wiec to chyab odpada, myslalem o synchronizatorach 1 i 2 biegu, ale moze to rzeczywiscie beda te ciegna tylko jak je sprawdzic bo nie mam zielonego pojecia... moze jaksi nr z eper zebym wiedzial o ktore czesci chodzi (thema 89r 2.0 ie 8v)
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Luckyy » 07 sty 2007, 20:17

"lisiud" pisze:A czy te kłopoty mieliście tylko przy zimnym silniku czy przy ciepłym? Bo u mnie są problemy tylko na ciepłym i tylko z piątką i wstecznym. Po wrzuceniu biegu nie sposób go wyjąć. Dodam iż olej w skrzyni wymieniałem a wysprzęglik też jest ok.
nie wiem czy to co Ci pomoze ale znalazlem przez przypadek taka dyskusje i wyglada ze Twoj problem jest czesciej spotykany

klik


a co do mojego problemu to odpwietrzenie moze i troche pomoglo, ale nie dokonca. Zauwazylem jeszcze ze jak naprawde mocno wcisne sprzeglo, tak ze az sie wgniecie w tapicerke to 1. wchodzi lepiej.

Nie widzialem jak wyglada caly mechanizm sprzegla w kappie, ale czy przy konczacej sie tarczy nie powinno byc odwrotnego efektu - sprzeglo sie slizga lub rozlaczenie nastepuje przy delikatnym wcisnieciu ?

chyba ze to co sie dzieje to nie swiadczy o koncu tarczy tylko koncu docisku lub lozyska ?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - zmiana biegów

Post autor: volf » 07 sty 2007, 22:21

Jestem tu nowy, ale też mam podobny problem. Rzecz dotyczy kappy tds 97. Pierwsza sprawa dotyczy kłopotów z wrzuceniem 1-go biegu, a właściwie wszystkich na postoju. Wymieniałem olej zaraz po zakupie, jednak problemem jest sprzęgło, które nie rozłącza na 100%. Pedał chodzi dobrze, bierze już w połowie skoku, jednak nie rozłącza całkowicie. Zastanawiam się czy problemem jest docisk, czy koło dwumasowe. Może, któryś z Kolegów orientuje się jaka jest trwałość tego koła i czy występują z nim duże kłopoty, jak np w silnikach HDI czy D4D, gdzie potrafią zawieść już po kilkudziesięciu tysiącach km. Druga sprawa-to kłopot z wyłączeniem 5-go biegu. Problem ten występuje po przejechaniu 15-20km z dużą prędkością(pow.130km/h), wynika zapewne z nagrzania się skrzyni.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Przemo » 07 sty 2007, 22:40

"lisiud" pisze:Dzięki Luckyy poczytałem sobie i faktycznie objawy są podobne tylko że tamte osoby miały po rozgrzaniu problem ze wszystkimi biegami a ja tylko z piątką i wstecznym. A co do sprzęgła to na pewno coś z nim się dzieje bo od jakiegoś czasu strasznie szarpie przy ruszaniu. Gdybym chciał ruszyć nie dodając prawie gazu to silnik chyba urwałby się z poduszek tak szarpie. Obecnie jestem na etapie poszukiwania sprzęgła na razie usłyszałem 950zł 8O .
A jakie to sprzęgło, że 950zł ostatnio na allegro było za 555 zł Valeo :!:
Tutaj Sprzęgło Valeo
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - zmiana biegów

Post autor: Przemo » 07 sty 2007, 23:18

No właśnie więc napewno to jest to, jeżeli na allegro gościu dobre numery napisał. Tu jest jeszcze jedna rzecz bo w Valeo nastąpiła zmiana numerów sprzęgła do Kappy. I ten numer co ten facet podał to jest to stare przedzmianowe.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Zablokowany

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”