Kilka spostrzeżeń odnośnie drugiego rzędu foteli..
Zasadnicza różnica pomiędzy Phedrą a Voyagerem to rozmiar foteli, ich ilość - a co za tym idzie, przestrzeń..
Oczywiście, są Phedry w układzie 2+2+2 - ale popularniejsze są 2+3+2 i o takiej tu mowa.
phedravoyager p back seats.jpg
Trzy niezależne fotele w Phedrze oferują wprawdzie więcej miejsca niż większość kanap w osobówkach, ale o wygodzie jazdy - w przypadku dorosłych pasażerów - mówić już ciężko. Myślę, że gdybyśmy mówili o dwóch tylko pasażerach - to w niejednej osobówce będzie im wygodniej, niż w Phedrze (krótkie, dosyć wąskie siedziska o małym pochyleniu). Na plus Phedry - fotele można niezależnie przesuwać przód-tył i odchylać (prawie do leżenia) ich oparcia. Można też je złożyć 'w stolik', postawić do pionu oraz stosunkowo łatwo wymontować. Na zdjęciu fotele drugiego rzędu są odsunięte maksymalnie do tyłu.
Oczekiwania względem drugiego rzędu to oczywiście kwestia indywidualnych potrzeb. U mnie na tylnych fotelach przez klika lat używania, jeździła głównie dwójka dzieci i nie narzekały. Fotelik dla dziecka był zazwyczaj na środkowym fotelu, bo córka miała tam więcej miejsca na nogi i lepiej się jej patrzyło na drogę. Jeden z foteli był zwykle pusty. Gdybym miał obecną wiedzę, jak też wybór przed zakupem - pewnie zdecydowałbym się na wersję z dwoma fotelami w drugim rzędzie - przy takim rozwiązaniu jest z pewnością zdecydowanie wyższy komfort. Chociaż, czy on jest potrzebny dla dzieci?
phedravoyager v back seats.jpg
W Voyagerze wyboru nie ma - fotele są tylko dwa. Są praktycznie tej samej wielkości co te z przodu, wykończenie skórą jest identyczne, natomiast podłokietniki są tutaj z tworzywa sztucznego. Fotele oferują praktycznie identyczny komfort jak przednie. Można je przesuwać przód-tył i pochylać oparcie. Siedzisko nie ma regulacji wysokości, ale jest bardziej pochylone niż w Phedrze. Na zdjęciu fotele drugiego rzędu są w pozycji maksymalnie z przodu (przednie są maksymalnie do tyłu). Fotele można odsunąć o około 15 cm - o wystającą do przodu długość siedziska, która jest widoczna na zdjęciu. Za pomocą dźwigni można odchylić oparcie, lub złożyć fotel.
Składanie to ciekawa funkcja: zagłówek opada, potem oparcie składa się na siedzisko, a dalej całość idzie do pionu.. Przed fotelem jest schowek - można go otworzyć i schować tam całkowicie fotel uzyskując idealnie płaską podłogę. Chowanie na płasko nie dotyczy większości aut z LPG, ponieważ w tych schowkach montuje się zazwyczaj butle z gazem.
Fotele są podgrzewane dwustopniowo - przyciski sterujące z informacją o poziomie grzania znajdują się na rączkach drzwi.
phedravoyager v back seats 2.jpg
Jeżeli w drugim rzędzie auta mają jechać dorosłe osoby - to w wygodzie podróży pomiędzy Phedrą (w wersji 2+3+2) a Voyagerem, będzie taka różnica.. jaka jest między krzesłem a fotelem.
Dodam tylko, że na krześle nie jest źle - ale tu mówimy nie o siedzeniu w salonie, a o jeździe w samochodzie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.