Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Marcin_D » 03 sty 2009, 14:28

No właśnie dlatego ten powalony termosta jest taki drogi. Wogóle jak obejrzałem stary po zdemontowaniu to on nieźle jest popierniczony.
Dlatego możę działać, a w rzeczywistości jest źle.
Ja po wymianie jestem happy i mam ciepło w aucie i ciepły silnik - kosztowało mnie to 140zł i godzinkę roboty.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Piszczyk » 03 sty 2009, 18:13

widzę że temat na czasie
większość teksów: "... mam to samo ..."- ja też :cry:
jakieś niedogrzane to wnętrze
Jeden duży a drugi mały w rurce małego obiegu.Moze mały obieg słabo puszcza i otwiera się duży, który spradzałem i był ok .O tym małym nie miałem pojęcia ,że jest.Ciekawe po jakiego go tam wstawili?
i też mam przed sobą termostat od themki 2,0 16v i od bravo 1.6 16v
i ten mały "wewnętrzny termostat" też jest - a działa chyba wtedy jak już masz bardzo wysoką temp. - wtedy cały płyn uszcza na chłodncę a zero na nagrzewnicę

zastanawiam sę właśnie czy nie zmienić jakoś obiegu płynu
u mnie dochodzi jeszcze obieg od termostatu przez podgrzewacz filtra oleju (+parownik LPG) do pompy
wychodzi że mam dwa małe obiegi (1.nagrzewnica 2.filtr+LPG) + jeden mini obieg (podgrzewanie przepustnicy) + obieg główny...
pominę że mam drugi termostat (nowy) a efekt mizerny...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: pew » 04 sty 2009, 14:57

Ja w swoim mam identycznie. Miałem nawet ostatnio kłopoty z LPG bo nie chciał mi się przełączać. W Delcie II przewody idą prawie poniżej przedniego zderzaka i w zimie w czasie jazdy błyskawicznie się schładzają. Przejechaliśmy się z gazownikiem z laptopem podpiętym do ECU i temperatura w czasie szybszej jazdy spada od razu nawet poniżej 30 stopni (a reduktor miałem od 35C). Zastanawiałem się nawet czy teraz na zimę ich czymś trochę nie osłonić ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: skyblu » 04 sty 2009, 15:19

co prawda w JTD, ale było niedogrzanie, wymieniłem termostat, jeszcze gorzej,60oC, wymieniłem opornik wentylatorów, wymieniłem ponownie termostat, też na nowy, ale kupiony w a-sklepie24 jest, super wszystko działa jak należy temp. nie 60, tylko 88oC :wink: , szybko się nagrzewa, check się nie zaświeca,
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: sloneczna » 04 sty 2009, 19:25

"skyblu" pisze:co prawda w JTD, ale było niedogrzanie, wymieniłem termostat, jeszcze gorzej,60oC, wymieniłem opornik wentylatorów, wymieniłem ponownie termostat, też na nowy, ale kupiony w a-sklepie24 jest, super wszystko działa jak należy temp. nie 60, tylko 88oC :wink: , szybko się nagrzewa, check się nie zaświeca,
pozdro :D
Jakiej firmy był termostat ze Sklep24 ?Ciekawe ile trzeba dac za orginał .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: david_b » 29 mar 2009, 21:37

Podłączę się do tematu-czy ktoś próbował jakoś wyjąć ten wkład termostatu,który blokuje wpływ płynu do węży nagrzewnicy?Umnie się zaciął i nie puszcza,a cały płyn jest kierowany do chłodnicy tamten wkład się otwiera nie gotuje,wentylatory schładzają -czyli obieg duży jest małego brak.
Do tej pory było wszystko OK,nie narzekałem na temp w aucie,chociaż wskażnik w kabinie kłamie,ale to szczegół...
Jak to jest,czy jak odblokuję na stałe wypływ na mały obieg,to duży będzie działał OK?Bo podobno mały obieg się blokuje tylko wtedy kiedy temperatura wzrasta bardzo,czyli jakby odwrotność "normalnego " termostatu.Wygląda na to,że u mnie tak się właśnie stało,ale pojęcia nie mam na jakiej zasadzie go blokuje :roll:
Próbował ktoś to robić? -wg.mnie powinno działać OK jak ten wkład wyjmę-jedyna różnica,to stały obieg nawet bardzo gorącej cieczy przez nagrzewnicę-czasem pod dużym ciśnieniem w wypadku padniętej uszczelki...Może jednak wymienić termostat i nie kombinować :?: :?: :?:

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: KGB » 29 mar 2009, 22:10

jak juz przy temacie termostatu i obiegow ,to czy ktos ,kto rozbieral termostat , potrafi mi odpowiedziec ,czy obieg od chlodzenia filtra oleju jest caly czas otwarty ?
bo zastanawiam sie gdzie wpiac parownik LPG ,czy w obieg nagrzewnicy ,czy chlodzenia filtra .

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: david_b » 30 mar 2009, 15:47

Tak jest otwarty,jutro wkleję zdjęcia,już wiem co się p...w tych termostatach.Tylko po co w obieg filtra się wpinać z reduktorem.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: KGB » 30 mar 2009, 17:57

david_b pisze:Tylko po co w obieg filtra się wpinać z reduktorem.
bo obieg nagrzewnicy ma wieksze weze i parownik moze zdlawic przeplyw przez nagrzewnice - w dodatku w tym watku przeczytalem ,ze nagrzewnica ma swoj maly termostacik,
a skoro obieg filtra jest caly czas otwarty ,czyli plynie przez niego ciecz tak na zimnym jak i goracym silniku ,a dodatkowo ten obieg ma mniejsza srednice wezy ,to wole wpiac sie wlasnie w ten obieg

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: david_b » 31 mar 2009, 17:59

Witam!
Termostat wymieniony,mam nadzieję,że ten będzie lepszy. Plastikowy urwany element BEHR zastąpił metalowym.Zakup oczywiście w autosklep24,dostawa ekspresowa :D .
Tak wygląda mój zepsuty termostat:
>http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e0 ... 90b8e.html
kolega mający lybrę pokazał w temacie poniżej jak wygląda nowy,wprawdzie nie identyczny, bo JTD,ale wiele wyjaśnia.Relacja pomocna przy wymianie.Ja silikonu nie dawałem ;)
>viewtopic.php?f=14&t=26593&start=0&
hilit=lybra+wymiana+termostatu
Widać różnicę wewnątrz termostatu,od razu wiadomo co nie tak było w moim.
Dobrze,że nie zablokowało u mnie w drugą stronę,jak urwało te plastikowe łapki.

Do KGB-słuszna idea z tym wpięciem reduktora w obieg podgrzewania filtra -chociaż jak wszystko działa OK,to może być tradycyjnie.
pozdrawiam

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: KGB » 31 mar 2009, 22:15

dzieki za zdjecie i informacje ,bo juz mialem wpinac sie w nagrzewnice ,a tak bede mial zrobione lepiej,
wpinanie sie tradycycyjnie ,czyli rownolegle, nie kreci mnie - szeregowo jest skuteczniej i swiadczy o znajomosci auta : gafa : ,bo rownolegle ,to kazdy gaziarz do kazdego auta moze sie wpiac :-P

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Odp: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: kulu » 24 lip 2009, 20:33

Witam
Zainspirowały mnie słowa "słoneczna" i ciągłe awarie termostatu w mojej kappie i postanowiłem zamontować dodatkowy termostat. Wybór padł na Vernet 3720.80 od Lady (25PLN). Termostat wpiełem w przewód tkóry łączył orginalny termostat z chłodnicą przecinając go w połowie na kolanku. Trzeci otwór w nowym termostacie zaślepiłem. Efekt to natychmiastowe nagrzewanie silnika do 85 stopni, trasa-temperatura uniezależnie od prędkości utrzymuje się pomiędzy 85 a 90 stopni, miasto-87a 95 stopni.
Pozdrawiam
________________________________
Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r

red-blade
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 14 wrz 2011, 9:24
Lokalizacja: Pułtusk

Re: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: red-blade » 14 sie 2012, 20:07

witam ja w swojej 2.0 vis mam 70 ale po trasie się wychładza prawie do zera nie wiem czy to tez standard?

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika

Post autor: david_b » 15 sie 2012, 5:44

Witam!
Nie to nie jest standard,masz walnięty termostat lub ktoś bebechy z niego wypruł,bo się zablokował odwrotnie(przegrzewał).
Wyszedł z założenia,że lepiej jak więcej pali niż robić uszczelkę :D .
Wymień i ciesz się jazdą.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Gros » 15 sie 2012, 6:01

red-blade pisze:witam ja w swojej 2.0 vis mam 70 ale po trasie się wychładza prawie do zera nie wiem czy to tez standard?
Skąd wiesz że maks 70 :lol: Kappa nie ma dokładnej skali :lol:
Idź do Fiat kup oryginalny z logo bo te po 120 zł ile kosztują tryle wate ,a potem ktos pisze ,że to norma :lol:
Podobnie jest ze stabilizatorem przednim :lol:
:lol: : gafa : :bitwa:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”