Przeczytałem szereg postów i dochodzę do wniosku że brakuje obszernych, dokładnych i wyczerpujący informacji dotyczących układu wspomagani w Lybrze.
Lybra 2000r. 1.9 JTD (sedan)
Problem ze wspomaganiem.
Objawy:
- na zimnym silniku, na postoju, kierownicą się obraca w miarę łatwo, sprężarka jednak buczy przy skrętach kierownicą,
- na lekko rozgrzanym silniku ( po około 3min pracy silnika), na postoju kierownicą się obraca ciężko, sprężarka buczy tak samo jak w poprzednim przypadku,
- na lekko rozgrzanym silniku na wyższych obrotach (1500 obr./min) kierownicą się kręci lekko, (tak jak i w trakcie jazdy).
Wymieniłem płyn do wspomagania - wypompowałem stary płyn przy pomocy strzykawki i rurki. Świeżego płynu weszło około 700ml. Wlany płyn to Tutela GI/A - 40zł w ASO Warszawa)
Odpowietrzyłem układ - kręciłem kierownicą z jednego skrajnego położenia do drugiego (przytrzymując w każdym ze skrajnych położeń) trzymając silnik na 1500 obr/min.
I nic się nie zmieniło.
Napiszcie proszę co zrobiłem nie tak. Niech ten temat posłuży potomnym do rozwiązania podobnego problemu.
Proszę o wszelkie przydatne informacje:
- linki z innych postów,
- schematy układu wspomagania,
- opisy likwidowania usterek i poprawnych obsług technicznych (wymiana płynu i odpowietrzenie układu), z fotorelacją.
W przyszłości chciałbym aby ten post (po wyczerpaniu tematu) był przeniesiony do działu "zrób to sam".
Dziękuję
